پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
به همت انجمن میراث سبز پریشان
در چهارمین روز از هفته ی محیط زیست به همت انجمن میراث سبز پریشان طرح آشیانه ی سبز امن در کازرون کلید خورد.
به گزارش کازرون نما، این طرح که با نصب 15 عدد لانه ی پرنده در پارک طالقانی و بوستان رفیع آغاز شد، به منظور حفظ و صیانت از حیات وحش با نهادینه کردن محبت به پرندگان در دل مردم و شهروندان اجرا گردیده است که طی این طرح قرار است در تمامی پارک های سطح شهر با همکاری شهرداری کازرون تعداد زیادی لانه های دست ساز نصب گردد؛ به گونه ای که برای زندگی پرندگان بومی مناسب باشد.

طرح «آشیانه ی سبز امن»در کازرون کلید خورد

لازم به ذکر است ابتکار این طرح از طرف اداره ی کل حفاظت محیط زیست فارس بوده که نمونه هایی از این طرح نیز در شهرستان های دیگر فارس هم اجرا گردیده است.

طرح «آشیانه ی سبز امن»در کازرون کلید خورد

محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث سبز پریشان در این رابطه به خبرنگار ما گفت:در راستای اجرای این طرح تعداد 8 عدد لانه در پارک طالقانی و 8 عدد هم در بوستان رفیع با همکاری پرسنل زحمت کش آتش نشانی کازرون نصب گردید که به یاری خدا با توافقاتی که با شهرداری و شورای اسلامی  شهر کازرون انجام شده قرار است در فاز بعدی این طرح علاوه بر پوشش دادن مناسب تمامی پارک های سطح شهر تعدادی از این لانه ها به صورت آموزش چهره به چهره درب منازل به شهروندان جهت نصب در منازلشان تقدیم گردد.

طرح «آشیانه ی سبز امن»در کازرون کلید خورد

وی در رابطه با این لانه ها افزود:این لانه توسط یک کارگاه صنایع چوبی در شیراز از ضایعات چوب تولید شده است. امیدواریم که کارگاه های صنایع چوب در کازرون نیز در اقدامی مشابه ,ما را در اجرای این طرح یاری کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
GERMANY
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
1
3
در کشور آلمان نه تنها در اغلب پارک ها و خیابانها، بلکه توی بالکن خونه ها هم از این لونه ها نصب شده. این کار بسیار جالب و خوبی هست. امیدوارم به یه فرهنگ عمومی تبدیل بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳