پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
در گفتگو با سید مجتبی علوی بررسی شد:
سید مجتبی علوی کارشناس و آشنا به قوانین انتخابات و بخشداره جره و بالاده در گفتگوی اختصاصی با کازرون نما گفت: کلیه مسولانی که قصد داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند حداکثر تا تاریخ 28/3/1394 فرصت استعفا دارند

به گزارش کازرون نما با توجه به اعلام جزئیات ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور، جهت آشنایی بیشتر مخاطبین عزیز و کاندیدها با جزئیات قانون انتخابات در مورد شرایط و زمان استعفای داوطلبین کاندیداتوری، گفتگویی با سید مجتبی علوی کارشناس و آشنا به قوانین انتخابات در این خصوص انجام گرفته که به شرح زیر می باشد.

جزئیات استعفای داوطلبین کاندیداتوری انتخابات مجلس از مشاغل دولتی

کازرون نما: جناب مهندس علوی ضمن عرض سلام و تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، همانطور که مستحضرید، ستاد انتخابات وزارت کشور با صدور اطلاعیه شماره ۳ این ستاد، دوره زمانی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد. خواهشمندیم در این خصوص اطلاعات بیشتری جهت آشنایی مخاطبین ما بیان فرمایید.

سید مجتبی علوی: بسم الله الرحمان الرحیم؛ با سلام خدمت شما و خوانندگان محترم سایت کازرون نما و تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد.

لازم به ذکر است که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 7/12/1394 با موافقت شورای نگهبان به طور همزمان در سراسر کشور بر گزار خواهد شد و زمان ثبت نام داوطلبان از تاریخ 28/9/1394به مدت یک هفته می باشد بنابراین مسولانی که قصد داوطلب شدن در انتخابات را دارند، بایستی حداقل 6 ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و در آن پست شاغل نباشند.

بنابراین با توجه به تاریخ اعلام شده، این افراد از تاریخ 28/2/1394 به مدت یک ماه یعنی حداکثر تا تاریخ  28/3/1394 فرصت دارند تا گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل خود را از مراجع مربوطه دریافت نمایند و جایگزین فرد مستعفی از سوی مراجع ذی صلاح بالاتر حداکثر به مدت یک ماه معرفی شود؛ و فرد مستعفی در آن حوزه مسولیتی نداشته باشد. بر همین اساس ارایه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال برای ثبت نام این داوطلبان الزامی است و قبول استعفا بعد از آن تاریخ مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی باشد.

کازرون نما: جناب علوی چه سمت ها و پست هایی شامل این قانون می شود؟

سید مجتبی علوی: برخی از مسولانی که در صورت تمایل به کاندید شدن در انتخابات مجلس بایستی تا تاریخ فوق استعفا دهند عبارتند از: رییس جمهور، معاونین و مشاورین ایشان، مشاورین معاونین رییس جمهور، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین ایشان، روسای دفاتر سران سه قوه، وزرا و سرپرستان وزارت خانه ها و معاونین و مشاورین وزرا، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارت خانه ها و مدیران کل حوزه وزارتی و روسای دفاتر وزرا، اعضا شورای نگهبان و هیات مرکزی نطارت بر انتخابات، رییس قوه قضاییه، معاونین و مشاورین ایشان، رییس دیوان عالی کشور و معاونین و مشاورین ایشان، دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین وی، رییس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین و مشاورین وی، روسا و سرپرستان سازمانها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و جانشینان و معاونین ایشان در سراسر کشور، رییس سازمان صدا و سیما و معاونین وی، استانداران، معاونین و مشاورین استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و روسای مناطق شهری، روسا و سرپرستان سازمانهای دولتی، رییس دانشگاه آزاد، اعضا هیات مدیره و مدیران عامل بانکها، اعضا هیات مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف آنها به کل کشور تسری دارد، رییس کل بانک مرکزی معاونین و مشاورین ایشان، روسا و سرپرستان بنیاد مستضعفان، بنیادشهید، بنیاد 15خرداد، بنیادمسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهضت سواد آموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، روسای  اتاقهای بازرگانی و صنایع و تعاون و معاونین و مشاوران آنها، شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات.
لازم به یادآوری است که برخی از افراد نیز به واسطه شغل و سمت خود از داوطلب شدن در حوزه های قلمرو ماموریت خود محرومند مگر اینکه در موعد مقرر یاد شده استعفا دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند که این افراد شامل ائمه جمعه دایمی، قضات شاغل در امر قضا و روسای دادگستری شهرستانها و استانها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانها و معاونین آنان، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداریها و معاونین آنان، روسا و سرپرستان ادارات و سازمانهای وابسته به دولت و دولتی و معاونین آنها در استان و شهرستان، روسا و سرپرستان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شامل دولتی و غیر دولتی و روسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها، اعضا هیات مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان مناطق و روسای شعب بانکها در استان و شهرستان، سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستانها، مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضا هیاتهای اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسولیت خود.

کازرون نما: جناب علوی به عنوان سوال آخر، اعلام استعفا به چه صورتی باید باشد؟

سید مجتبی علوی: صرف دادن استعفا برای ایشان قابل قبول نمی باشد و بایستی استعفای آنان از سوی مسولین مربوطه پذیرش و قبول شده باشد. همچنین استعفای نیروهای مسلح منوط به قبول فرماندهی کل قوا میباشد.

کازرون نما: با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید و توضیحات مبسوطی که ارائه فرمودید

سید مجتبی علوی: بنده هم تشکر می کنم و امیدوارم این توضیحات مورد استفاده خوانندگان و کاندیدای احتمالی قرار بگیرد و برای همه ایشان آرزوی موفقیت دارم.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مموتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
2
با سلام
دوستان عزیز کازرون نما
این مطالبی را که منتشر فرمودید قانون انتخابات کشور است. مصاحبه با آقای ... بخشدار چه ضرورتی داشت. خوب همین قانون را منتشر می کردید دوستان!!
مم باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
مصاحبه جالبی بود !!
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
0
با سلام شما که نگارش فرموداه اید کارشناس
آشنا به انتخابات لطف فرموده و سوابق اجرایی ایشان در امر برگزاری انتخابات را نیز مرقوم بفرمایید
لطفا شعور خوانندگان رو نادیده نگیرید مگر هرکس از روز قانون چیزی رو قرائت کرد می شود کارشناس آشنا به قانون
دوستدار بالاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
اقای علیرضا
اقای بخشدار بزرگترین انتخابات توام ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را در بخش برگزار نمودند که برای اولین بار در تاریخ برگزاری انتخابات بخش جره و بالاده بود که رای گیری بدون درگیری و کشمکش و دعوا و تقلب و اتش زدن صندوق صورت گرفت و این نشان از خبرگی و درایت ایشون داره
درضمن چون ایشون دلسوز بخشه و توانسته ارامش را به بخش برگردوندن و جلو اعمال نفوذ و خرابکاریهای برخی از ما بهتران را در منطقه بگیره مورد کنیه و نفرت و غضب اینها واقع شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳