پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۲


 مقام معظم رهبري در ذكر خير دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت، فرمودند: امروز رئيس‌جمهور انقلابي، متعهد، كارآمد، فعال و شجاع هم جزو دانشجويان اين دانشگاه بوده و هم جزو اساتيد آن. اين‌ها براي اين دانشگاه سوابق خوب و برجسته‌اي است. با شنيدن اين سخنان، دانشجويان تكبير گفتند.
به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مقام معظم رهبري صبح امروز يكشنبه در جمع دانشجويان در دانشگاه علم و صنعت حضور يافتند.
* مقام معظم رهبري حدود ساعت 9 صبح وارد سالن ملك‌لو دانشگاه علم و صنعت شدند و پيش از ورود ايشان يكي از مداحان اهل بيت به مناسبت در پيش رو بودن عيد سعيد غدير مولودي خواني كرد: "اي جان ختم المرسلين عيدت مبارك، مولا اميرالمومنين عيدت مبارك"

* نحوه انجام وظيفه انتظامات اين مراسم به گونه‌اي بود كه هيچ مشكل خاصي را براي دانشجويان به همراه نداشت و برخلاف بسياري از برنامه‌هاي مهم كه دانشجويان دچار سردرگمي مي‌شوند، انتظامات مراسم به خوبي از دانشجويان استقبال كرد و رضايت آنان را فراهم ساخت.

* مقام معظم رهبري حدود ساعت 8:15 از مزار شهدايي كه در دانشگاه علم و صنعت قرار دارد، زيارت كردند و پس از آن نيز حدود 10 دقيقه در جمع شوراي دانشگاه حاضر شده و با آنان گفتگو كردند.

* سالن ملك‌لو كه بيش از 3 هزار نفر جمعيت داشت، مملو از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلفي شده بود كه صبح امروز با نشان دادن كارت دانشجويي دانشگاه‌هاي خود توانسته بودند وارد دانشگاه شوند. علاوه بر دانشجويان حاضر در سالن، جمع ديگري از دانشجويان نيز در بيرون از سالن از طريق «ويدئو پروجكشن» به سخنان رهبر انقلاب گوش مي‌دادند.

* پيش از ورود مقام معظم رهبري به سالن، دانشجويان با سر دادن شعارهاي "خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست"، "ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند"، "حزب فقط حزب‌الله، سيد علي روح‌الله"، "ما همه سرباز توئيم خامنه‌اي، گوش به فرمان توئيم خامنه‌اي"، "ابوالفضل علمدار، خامنه‌اي نگهدار" و "اين همه لشكر آمده، به عشق رهبر آمده" ابراز احساسات مي‌كردند.

* كامران نجف‌زاده خبرنگار واحد مركزي خبر و مجري خبر 20:30 پيش از آغاز سخنان مقام معظم رهبري با دانشجويان حاضر در سالن در خصوص اين ديدار مصاحبه مي‌كرد كه دانشجويان نيز تلاش كردند شور و حال خاص خود در اين ديدار را به مخاطبان برسانند.

* روي ديوارهاي سالن ملك‌لو سخناني از مقام معظم رهبري و امام خميني(ره) و همچنين عكس جاويدالاثر حاج احمد متوسليان مهندس برق دانشگاه علم و صنعت، شهيد محمود شهبازي و 104 شهيد ديگر اين دانشگاه نقش بسته بود.

* هنگام ورود مقام معظم رهبري به سالن، دانشجويان با شعارهاي "صل علي محمد، بوي خميني آمد" و "اي رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده" به ابراز احساسات پرداختند.

* پس از سر دادن شعارها، دانشجويان شعري را با مضمون "اي وارث نام علي، اي رهبر ما/ اي قوت قلب همه،‌ آرام دل‌ها/ اي حاكم دل‌هاي عشاق‌الخميني، اي رهبر فرزانه اي خويت حسيني/ اي روي تو آيينه روي شهيدان، اي پيرو روح خدا پير جماران/ اي عشق ما اي يار ما، اي رهبر و دلدار ما، فرمانده كل قوا، اي قافله سالار ما/ ما با ولايت زنده‌ايم، تا زنده‌ايم رزمنده‌ايم/ سربند يا مهدي مدد، بهر شهادت بسته‌ايم/ پشت و پناهم، كن يك نگاهم، يا حجة بن العسگري/ من از خدا جز، وصلت نخواهم يا حجةبن‌العسگري/ اي آخرين اميد رهايي، دنيا سراسر شد ستم/ وقتش رسيده ديگر بيايي، يا حجةبن‌العسگري" همخواني مي‌كردند.

* پيش از آغاز سخنان رهبر انقلاب، جبل‌عاملي رئيس دانشگاه علم و صنعت به مقام معظم رهبري و دانشجويان حاضر در مراسم خيرمقدم گفت و گزارشي از روند توسعه اين دانشگاه را بيان كرد.

* مقام معظم رهبري در ابتداي سخنان خود، دانشگاه علم و صنعت را دانشگاهي علمي و انقلابي توصيف كردند كه خوشحالي دانشجويان اين دانشگاه را در پي داشت و آن‌ها با فرستادن صلوات اين خوشحالي خود را ابراز كردند.

* رهبر معظم انقلاب با اشاره به عكس حاج احمد متوسليان كه بر ديوار سالن نقش بسته بود، ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي اين دانشگاه، فرمودند: من از نزديك اين سردار عالي مقام، جاويدنشان، حاج احمد متوسليان را مي‌شناختم و روحيه و كار و تلاش او را مي‌ديدم. او يكي از برجستگان دفاع مقدس بود و به نظر من خواندن شرح حال اين برجستگان، درس‌هاي زيادي را به دانشجويان مي‌آموزد.

* مقام معظم رهبري در ادامه ذكر خير دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت، فرمودند: امروز هم رئيس‌جمهور انقلابي، متعهد، كارآمد، فعال و شجاع هم جزو دانشجويان اين دانشگاه بوده و هم جزو اساتيد آن. اين‌ها براي اين دانشگاه سوابق خوب و برجسته‌اي است. اين سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص رئيس‌جمهور با تكبير دانشجويان همراه بود.

* حضرت‌ آْيت‌الله خامنه‌اي جلسات دانشجويي را از اين نظر كه هم فضاي صداقت و خلوص بر آن حاكم است و هم اينكه دانشجويان در شكل‌دهي حال و آينده نقش اساسي دارند، دلنشين توصيف كردند.

* مقام معظم رهبري در آخرين روزهاي پائيزي به گرمي با دانشجويان به گفتگو نشست و از دانشجو و انقلاب و پيشرفت و عدالت به عنوان شعار دهه چهارم انقلاب اسلامي سخن گفتند.

* حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخشي از سخنانشان با مروري بر تاريخچه جنبش دانشجويي و با اشاره به واقعه 16 آذر 1332 فرمودند:‌ 16 آذر متعلق به دانشجويان ضداستكبار، ضد آمريكا و ضد سلطه است، نه كساني كه دستشان در دست آمريكا و استكبار جهاني است.

* رهبر معظم انقلاب همچنين با تأكيد بر اينكه وجود جنبش دانشجويي براي كشور ضروري است، فرمودند: اما تشكل‌هاي دانشجويي حزب نيستند و به هيچ وجه براي رسيدن به قدرت به وجود نيامده‌اند؛ البته احزاب بدشان نمي‌آيد كه از اين مجموعه‌ها براي رسيدن به قدرت استفاده كنند، اما اين روا نيست.

* در اين ديدار، زاهدي وزير علوم، باقري لنكراني وزير بهداشت، حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، سليماني وزير ارتباطات، بهبهاني وزير راه، علي‌احمدي وزير آموزش و پرورش و سعيدي‌كيا وزير مسكن و شهرسازي نيز حضور داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰