پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
شامگاه سی امین روز از اردیبشهت ماه به همت انجمن میراث سبز پریشان محفلی گرم و صمیمی در عین حال علمی در سالن شهرداری کازرون برگزار شد.این سمینار که «دراج،عروس پرندگان کازرون» نام گرفته بود میزبان تعداد چشمگیری از حامیان طبیعت،شکاردوستان،مسئولین و اقشار مختلف جامعه بود که با شوقی خاص از اول تا آخر برنامه را شنیدند و استفاده بردند.
به گزارش کازرون نما، در این همایش پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث سبز پریشان برای عرض خوش آمد گویی و توضیحاتی به روی سن رفت و از نگاه انسان به طبیعت گفت.

دراج عروس پرندگان کازرون شد

وی راه علاج قطعی مخاطراتی که امروزه توسط انسان برای محیط زیست و حیات وحش ایجاد شده است را این دانست که انسان نگرش خود را به طبیعت تغییر دهد و بکوشد تا به نگرشی نو که در آن نگاه حاکم و محکوم نیست به طبیعت نگاه کند.

دراج عروس پرندگان کازرون شد

سپس علی قاسمپور به عنوان یکی از عوامل اجرایی برنامه و یکی از متخلفین در حوزه ی حیات وحش که چند سالی است به جمع همیاران طبیعت پیوسته است، از اهمیت حفظ حیات وحش و گونه های جانوری گفت و از همه ی مردم کازرون خواهش کرد که در فصل بهار ویرانگر لانه ی پرندگان نباشند.

دراج عروس پرندگان کازرون شد

پس از وی رییس اداره ی محیط زیست کازرون مهندس علی اکبر صفایی به پشت تریبون رفت و از ویژگی های دراج در منطقه ی کازرون و قوانین و مقرراتی که در مورد شکار این پرنده و سایر پرندگان مشابه آن وضع شده است سخن گفت.

دراج عروس پرندگان کازرون شد

در ادامه نوبت به سخنران اصلی برنامه یعنی مهندس جمال خداپرست رسید. وی که قبلا ریاست اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون را برعهده داشته و احیای نسل دراج در منطقه ی کازرون را نیز در کارنامه ی درخشان زمان مدیریت خود دارد، به ارائه ی تحقیق جامعی پرداخت که در مورد دراج از چند سال قبل پژوهش آن انجام شده است.
در این تحقیق جامع، به ویژگی های زیستی دراج و ویژگی های دراج های کازرون به تفصیل پرداخته شده است و ماحصل این ارائه در مورد وضعیت این پرنده ی زیبا در کازرون را می توان امیدوارانه دانست.

دراج عروس پرندگان کازرون شد

در قسمتی از برنامه طی یک کار زیبا سه قطعه کبک که توسط یکی از همشهریان به نام آقای صادق محبی که با همکاری مادر خود این جوجه کبک ها را از مرگ نجات داده بودند، به علی اکبر صفایی ریاست اداره ی حفاظت محیط زیست تقدیم شد تا در محل مناسب آزاد سازی شود.

دراج عروس پرندگان کازرون شد

لازم به ذکر است که صفایی ریاست اداره ی حفاظت محیط زیست کازرون در ضمن صحبت های خود از شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون خواست تا میدانی به نام دراج در کازرون نام گذاری شود و تندیسی از این عروس پرندگان کازرون در این میدان نصب گردد.

لازم به ذکر است محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث سبز پریشان درگفت و گو با خبرنگار ما در این باره گفت: طی صحبت هایی که در همان جلسه با شهردار محترم انجام گرفت مجموعه ی شهرداری و شورای شهر در رابطه با نامگذاری یکی از میادین اعلام آمادگی کردند و در مورد تندیس نیز گفته شد که اگر خیرین و طبیعت دوستان همکاری کنند این امر نیز تحقق خواهد پذیرفت.

در پایان جلسه نیز از دست اندر کاران این برنامه و آقای صادق محبی و مادر ایشان خانم خدیجه ی عالیشوندی که جوجه کبک ها را نجات داده بودند تجلیل به عمل آمد.

نویسنده: محمدجواد سیاح پور
برچسب ها: کازرون ، محیط زیست ، دراج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳