پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱

پاسدار در لغت به معنای نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران، کسانی هستند که حساس¬ترین لحظاتی که مکتب انسان¬ساز اسلام و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی در خطر افتد و مورد هجمه دشمنان قرار گیرد از میان امت برمی¬خیزند و همچون دژی محکم، مردانه و شجاعانه در جهت دفاع از مکتب انسان¬ساز اسلام و انقلاب اسلامی، مظلومین و مستضعفین گام برمی¬دارند.
در تاریخ تمدن ملت¬ها کم بوده¬اند انسان¬هایی که برای برافراشته داشتن پرچم توحید و دفاع از مظلومین و مبارزه با ظالم و ترویج اخلاق کریمه و معنویت و رشد و کمال انسان¬ها، تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و از آمال و آرزوهای خود گذشته اند زیرا که این مهم همتی جانانه می¬طلبد که تنها از مردانی چون حسین بن علی (ع) برمی¬آید که آزادگی و مردانگی و شور حقیقت جوئی¬اش، چنان حماسه¬ای آفرید که برای همیشه نامش جاودان و موجب احترام انسان¬های آزاده و حق¬طلب بوده و خواهد بود برای همیشه الگویی کامل و سازنده برای مردان با غیرت و پاسداران جان بر کف می باشد.
امام حسین (ع) هنگامی که تحریف¬گران حقیقت و تقدیس¬کنندگان خشونت، از سنت و سیره¬ی پیامبر اکرم (ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود، تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، بر خود تکلیف دید تا برای احیای آن سنت از کف رفته و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیامی تاریخی و حماسی جاودان آغاز کند و بدین ترتیب از اسلام ناب محمدی و سنت رسول ا... پاسداری نماید .اومرگ با عزت را از زندگی با ذلت ترجیح داد و با اخلاص تمام در این راه، به شهادت خود و یارانش و اسارت زن و فرزندانش در راه خدا و اعتلای دین خدا راضی شد و به حق که تبدیل به الگوی کامل و جاودانه پاسداری از ارزش¬ها برای رادمردان تاریخ گشت.
نمونه¬هایی از رادمردی پاسداران وبسیجیان را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می¬توان یافت که به حق می¬توان گفت به اما حسین (ع) اقتدا کردند و درس گرفتند، پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند. آن¬هایی که با روحیه شهادت-طلبی، انسجام درونی و خلاقیت¬های نظامی در صحنه¬های مختلف با دشمنان، طاغوتیان ،مستکبرین، دست¬نشاندگان و مزدورانشان به نبرد پرداختند. آری در طول هشت سال دفاع مقدس و فراز ونشیب¬های پس از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی بود که در کنار ارتشیان سلحشور و بسیجیان مخلص با اقتدا به مولای خود سید مظلومان اباعبدا... الحسین (ع)، نجاتبخش ملت ایران و اسلام عزیز گردیدندو در پاسداری از انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان¬های بلند آن بسیار مؤثر و رکنی رکین بوده و هستند. و اکنون شما ای پاسداران انقلاب اسلامی در عصر حاضر، به حسین بن علی (ع) که به راستی پاسدار اسلام ناب محمدی و کرامت انسانی بود، به پاسداران قرآن کریم و امام امت (ره) و مقام معظم رهبری اقتدا نموده، حق پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی را به خوبی ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاء و اولیاء خداوند تعالی است به خوبی حفاظت کنید.
بسیار مناسب دانسته که در پایان توجه خوانندگان ارجمند را به اولین پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت روز پاسدار وبه فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت تولد با سعادت سرور آزادگان حسین بن علی (ع) و روز سپاه وپاسداران انقلاب اسلامی جلب نماییم. 
حضرت امام خمینى (ره) در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تیر ماه 1358 پیامى به مناسبت ولادت امام حسین (ع) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.
بسم الله الرحمن الرحیم
روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است، به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض میکنم و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسدارى که هر چه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد... اگر فداکارى پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت... همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید. در اینجا پاسداری این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسداری از عدالت باشد. پاسداری از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسداری از عدالت کند...
مقام معظم رهبری : " معنای واقعی پاسداران از اسلام با همه ابعاد آن، در دوران ده ساله امامت حضرت اباعبدا... تحقق پیدا کرد."
مقام معظم رهبری : " نامگذاری سوم شعبان به عنوان روز پاسدار بدین معناست که سپاه پاسداران می¬خواهد همواره در راه حضرت سید الشهداء حرکت کند و بررسی منصفانه عملکرد سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نیز نشان می-دهد سپاه حقاً و انصافاً در این راه قدم برداشته و ایستادگی کرده است.

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳