پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
دکتر مصیب امیری در تشریح برنامه‌های هفته میراث فرهنگی گفت: هفته میراث فرهنگی از امروز 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خرداد است که طی این هفته شاهد برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عکس شامل روایت ایران، میراث رندی، شکوه زندیه، مرمت بناهای تاریخی و تصاویر قدیمی شیراز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: امروز روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی است که به این مناسبت برنامه‌های فرهنگی متعدد و مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، حفظ و احیا همچنین معرفی آثار تاریخی این استان در این هفته برگزار خواهد شد.

دکتر مصیب امیری به تشریح برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در فارس پرداخت و گفت: هفته میراث فرهنگی از امروز 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خرداد است که طی این هفته شاهد برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عکس شامل روایت ایران، میراث رندی، شکوه زندیه، مرمت بناهای تاریخی و تصاویر قدیمی شیراز خواهیم بود.

به گفته وی برپایی نمایشگاه عکس روایت ایران به همراه رونمایی کتاب از 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه جاری در نگارخانه جم و نمایشگاه میراث رندی در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ، مسابقه نقاشی با موضوع میراث فرهنگی و حفاظت از بناهای تاریخی در مجموعه فرهنگی سعدی، نمایشگاه عکس مرمت بناهای تاریخی در منزل تاریخی نصیر‌الملک، ارگ کریم‌خانی و مسجد جامع عتیق برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: برپایی نمایشگاه تصاویر قدیم شیراز، نمایشگاه آثار نگارگری برتر این استان و مسابقه اینترنتی با موضوع موزه‌شناسی با همکاری آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) برگزار خواهد شد.

امیری در ادامه به برگزاری کارگاه آموزش چگونگی تهیه پرونده‌های ثبتی این استان اشاره کرد و گفت: این کارگاه 30 اردیبهشت‌ماه جاری در خانه جهانگردی شیراز برگزار می‌شود، همچنین در این روز کارگاه آموزش مستندنگاری تصویری، نقاط ضعف و قوت کارگاه‌های مرمتی با رویکرد مرمت مؤثر همچنین نحوه بررسی و شناسایی آثار تاریخی برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: افتتاح خانه تشکل‌های میراث فرهنگی این استان، مراسم تجلیل از موزه‌داران برتر بخش خصوصی و خادمین میراث فرهنگی فارس همچنین تقدیر از کارکنان برتر شاغل در موزه‌ها و شرکت در غبارروبی و گل‌باران قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدای اداره کل میراث فرهنگی، دیدار از پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی در منزل از دیگر برنامه‌های قابل‌اجرا در هفته میراث فرهنگی است.

امیری همچنین گفت: از 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه در موزه تخت جمشید و موزه پارس اشیا مرمت‌شده تاریخی موجود در این دو موزه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و همچنین در این ایام کارگاه آموزشی مرمت اشیا تاریخی در ارگ کریم‌خانی شیراز راه‌اندازی می‌‌شود.

به گفته وی فردا همزمان با روز جهانی موزه‌ها تمام اماکن تاریخی و زیر پوشش این اداره کل به‌صورت رایگان پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه

تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم‌شناسی کازرون، قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد و کاخ ساسان سروستان ازجمله آثار تاریخی فرهنگی زیر پوشش این اداره کل است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴