پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
گزارش ایرنا به مناسبت چهلمین روز درگذشت آمالی
آمالی به دیار باقی رفت اما این تیترها از مطالب وی در ذهن ها ماندگار شد: 250 هزار کیلو پیاز در کازرون خریدار ندارد، مردم کازرون هفت سال است که در انتظار خیابان های جدید به سر می برند، اهالی کازرون چندین سال است که فریاد می زنند کازرون فضای سبز ندارد و ...

ایرنا - درگذشت 'یدالله آمالی' از اهالی شهرستان کازرون که حدود 60 سال در عرصه فرهنگ و کتاب در این منطقه کوشا بود در میان اهالی فرهنگ این شهرستان بازتاب داشته است.

 به گزارش پنجشنبه ایرنا، نشریات بیشاپور و سلمان از مطبوعات چاپ کازرون به مناسبت چهلمین روز درگذشت باسابقه ترین کتاب فروش شهرستان مطالبی در این ارتباط نگاشته و یاد وی را گرامی داشته اند.

نشریه 'بیشاپور' در آخرین شماره خود در مطلبی با عنوان 'آمال او کتاب' نوشته است: فعالیت های مرحوم آمالی که نزدیک به 60 سال شعله های فروزان شمع کتاب و کتابخوانی را در شهر کازرون روشن نگهداشت و بی مهری های زمانه و روزگار او را از این راه منحرف نساخت، قابل تحسین و درخور توجه است.

مرحوم آمالی ابتدا کتابفروشی خود را در مکانی کوچک و محقر راه انداخت لذا بعدها در حالی که می توانست به دنبال کسب و کار سودآوری برود، با این حال او کلبه درویشی خود را که بسیار صفا داشت هر روز و هر روز گسترده تر می کرد و به شمار کتابخوانان شهر می افزود.

این نشریه افزود:بارها اتفاق می افتاد که با تماس تلفنی یا رودررو موارد و مشکلات مردم کازرون را بیان می کرد.

مرحوم آمالی اما از سال ها پیش مدافع حقوق مردم کازرون بود و از طریق نشریات مختلف کشوری، صدای مردم کازرون را به نحوی به گوش مسوولان کشوری می رساند.به نوشته بیشاپور، آمالی به دیار باقی رفت اما این تیترها از مطالب وی در ذهن ها ماندگار شد: 250 هزار کیلو پیاز در کازرون خریدار ندارد، مردم کازرون هفت سال است که در انتظار خیابان های جدید به سر می برند، اهالی کازرون چندین سال است که فریاد می زنند کازرون فضای سبز ندارد و ...

هفته نامه سلمان نیز مصاحبه خود با مرحوم آمالی در سال 1382 را بازنشر کرده است.

زنده یاد آمالی در گفت وگو با این نشریه گفته است که همه افراد را به خواندن کتاب تشویق می کند و این را می داند که ذائقه مخاطبانش بیشتر مطالعه کتاب های تاریخی، قهرمانی و ادبیات است.

اما خواسته این فعال فرهنگی از جوانان نیز خواندنی است. آنجا که به هفته نامه سلمان گفته است: این مردم کسانی هستند که من از سال 1330 در خدمتشان بوده ام. بحمدالله فرهنگ کتابخوانی واقعا بالا رفته ولی باز هم خواهش می کنم که این فرهنگ را در خود تقویت کنند.

او این خاطره را نیز تعریف کرده است: 'در اوایل کار برای ترویج کتابخوانی کتاب را به صورت ماهی 10 ریال کرایه می دادیم. روزی زن میانسالی به همراه دختری به دکه آمد که زن (مادرشوهر) گله مند بود که بعد از گذشت چند ماه از دامادی پسرش هنوز با عروس خود بر سر سفره غذا ننشسته است و گفت: علت آن وجود کتاب های شما است که عروسم مدام در حال خواندن آن است. البته این مشکل با صحبت کردن با آنها حل شد. '
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳