پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
به مناسبت روز شوراهابرگزار شد
به مناسبت روز شوراها اولین همایش شوراهای اسلامی ادوار شهر کازرون در سالن مردانی اداره و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید .

به گزارش رحیم زارع خبرنگار کازرون نما، حمیدرضا شهیدیان رئیس شورای شهرکازرون  ضمن تقدیر و تشکراز مسئولین و اعضای شورای های اسلامی ادوار گذشته کازرون گفت: در تقویم جمهوری اسلامی مناسبت های ملی و مذهبی و جهانی زیاد است هر کدام از این مناسبت ها حاوی یکسری پیام ها می باشد. ضعیف بود . ما هم پیرو حضرت علی (ع) هستیم وظیفه ذاتی شورا حمایت مردم است . متاسفانه امروزه بسیاری از شعار ها و صحبت ها عملی نمی شود . وی گفت: شوراها منتخبین مردم هستند ویکی از وظایف شوراها مدیریت و برنامه ریزی است. فلسفه وجودی شوراها این است که آنچه به صلاح مردم است باید انجام گیرد. .

رییس شورای اسلامی شهر کازرون با بیان این که متاسفانه پرونده هایی الان وجود دارد که اموال مردم به تاراج رفته است اظهار کرد: پی گیری های مثمر ثمری از طرف مسئولین امنیتی و قضایی انجام شده است  مسئولین باید بیایند و در مقابل حق و حقوق مردم دفاع کنند.همه ما باید جوابگوی حق و حقوق مردم در مقابل خدا باشیم . در مورد بعضی پرونده های حقوقی و قضایی متهمین و جرم کاملاً مشخص و اقرار شده و هیچ شک و شبهه ای هم نیست . اموال شهرداری متعلق به مردم است و اموال شهرداری حق الناس است و کسی نمی تواندآن را   ببخشدیا نادیده بگیرد. عضو نظام مهندسی شهرستان ضمن تشکر از مسئولین قضایی شهرستان خواستار همدلی واتحاد در برخورد با چنین مسایلی درکازرون شد.

رئیس شورای شهر در مورد بودجه شهرداری گفت : بودجه شهرداری با سایر ادارات به کلی متفاوت است . همه ادارات حقوق و مزایا و اضافه کاری از دولت دریافت می کنند و مستقیما به حساب آنها واریز می شود . ولی تحقق بودجه شهرداری نیازمند همت شهروندان در مورد پرداخت به موقع عوارضات مربوطه است. چون بودجه شهرداری با مشارکت مردم است اگر حقوق پرسنل یک ، سه و چند ماه عقب افتاد ، چیز جدیدی نیست .

رئیس شورای شهر عملکرد شهرداری در سال 93 را مثبت ارزیابی نمود و گفت: فعالیت های خوبی هم در ارتباط با مسایل جاری توسط فرماندار ، شهردار ، امام جمعه ، نماینده مجلس در تهران با وزاری مختلف پیرامون شبکه آب شهری و فرسودگی انشعابات ، تکمیل تصفیه خانه ، برق رسانی و روشنایی معابر که الحمدا... مثبت هم بودانجام شده است .

وی افزود:در مورد برنامه های سال 94 مسئله تملک  اراضی مورد مسیر 45 متری ، جمع آوری کامیون ها و عدم ورود آنها به شهر – بازگشایی خیابان کارگر شمالی – تشکیل مدیریت واحد حمل و نقل – پیگیری تاسیس یک شعبه بانک شهر ، تسریع در ساخت شهرک مشاغل مزاحم و آلاینده ها، طرح جمع آوری زباله در شب – بهسازی ناوگان  اتوبوسرانی با فعالیت خوب مهندس محسن پیران اقدام مهمی دیگری است که انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: شهر خوب یافتنی نیست . ساختنی است . ان شا ا... بتوانیم پاسخگوی حق و حقوق شهروندارن عزیز باشیم .

حمیدرضا گرامی در این مراسم اظهار داشت: برخی اظهارنظرهای بی‌جا که ریشه در هواهای نفسانی و توسط شیطان مدیریت می‌شود از سوی افرادی غیرمسؤول که فاقد جایگاه حقوقی هستند به زبان آورده می‌شود که ذهن خادمان نظام را به خود مشغول می‌کند.

فرماندار کازرون:افراد فاقد جایگاه حقوقی در مسایل مدیریتی کازرون دخالت نکنند.

فرماندارکازرون گفت: چنانچه مدیران و مسؤولان این شهرستان هرکدام به وظایف محوله خود آشنا باشند و در حیطه مسؤولیتشان گام بردارند و تداخل کاری را کم کنند دیگر میدان به افراد مغرض و حاشیه‌ساز داده نمی‌شود.

گرامی تصریح کرد: در سال گذشته در راستای اصلاح نگاه‌ها و روش‌ها برای ایجاد وحدت و همدلی و تخصصی شدن کارها در شهرستان کازرون فعالیتی صورت گرفت، اما برخی حاشیه‌ها در بعضی ‌اوقات بر متن غالب شده که ذهن مدیران و مردم این شهر را به خود مشغول کرده است.

وی افزود:تلاش هایی برای همدلی دنبال شد اما حاشیه ها برای عده ای موثر تر است و عده ای می خواهند ذهن مدیر و مردم را به خود مشغول کنند و این باعث می شود که زحمات و تلاش های یک تیم مدیریتی تحت الشعاع قرار گیرد .

گرامی خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها بهره‌گیری از اطلاعات غلط باعث می‌شود همدلی و هم‌زبانی تبدیل به یک‌ فاصله مدیریتی شود

فرماندار شهرستان کازرون از تلاش شبانه‌روزی اعضای شورای اسلامی شهر کازرون، دادگستری، دادستان، اداره اطلاعات و سایر عوامل امنیتی که در احقاق حق شهرداری این شهر تلاش کردند تقدیر کرد و گفت: فردی که هیچ‌گونه جایگاه حقوقی ندارد با حمایت بعضی مسؤولان این شهر ورود پیدا کرده و فضا را ملتهب ساخته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کازرون با بیان اینکه در بحث سد معبر، مبلمان شهری و زیباسازی در شهر کازرون از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم، گفت: شورای اسلامی و شهردار این شهر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و کار را معطل نکنند تا تحول ایجاد شود.

گرامی اذعان داشت: فعالیت و خدمات خوبی توسط اعضای شورا و مجموعه شهرداری کازرون صورت گرفته اما نسبت به مطالبات، توقعات و نیز جایگاه و قدمت این شهر فاصله است و امیدواریم امسال که توسط مقام معظم رهبری به سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری شده گام مؤثری در خدمات‌رسانی به مردم برداشته شود.

فرماندار شهرستان کازرون در پایان به سفر وزرای راه و شهرسازی و نیرو به شهرستان کازرون همزمان با سفر هیئت دولت اشاره کرد و افزود: تصمیمات خوبی در حوزه آبفای شهری، فاضلاب شهری، توجه به کمربندی خرمشهر ـ کازرون و ... با حضور وزیر نیرو و راه و شهرسازی گرفته شد.

در ادامه کشتکار یکی از پیشکسوتان انجمن شهر در سال 1355 پیرامون فعالیت های اعضا شورا در آن سال ها در زمینه های مختلف صحبت نمود .

در پایان این برنامه از خدمات دادستان وقاضی فتحی در مسیر رسیدگی به پرونده های شهرداری قدردانی و به کلیه همکاران و اعضاء شورای شهر کازرون هدایا و تندیس اهدا گردید .

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴