پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
هفته گذشته در آیینی باشکوه همایش بزرگ مرحله پایانی مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در کازرون برگزار شد

 به گزارش كازرون نما، معاون آموزشی اداره آموزش‌و پرورش کازرون در حاشیه همایش بزرگ شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی که با حضور جمعی از فرهنگیان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اسلامی شهر کازرون در زورخانه مولای متقیان (ع) این شهر برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: اجرای نقالی شاهنامه توسط دانش‌آموزان منتخب دختر و پسر مقطع متوسطه (1 و 2) چهار دوره است که در کازرون برگزارشده و دو دوره آن در زورخانه انجام‌ گرفته است.

کاظم عباسی هدف از برگزاری نقالی شاهنامه توسط دانش‌آموزان در زورخانه را آشنایی بیشتر نسل جوان به مرام و منش، سخاوت و جوانمردی پهلوانی عنوان کرد و گفت: شاهنامه‌خوانی و اهمیت به ادبیات حماسی، تعلیمی، اخلاقی و حتی عرفانی، جوانان و نوجوانان را تشویق به پاسداشت هویت ملی و تاریخی این مرزوبوم پرگوهر می‌کند.

وی بابیان اینکه هیچ دیوان اشعاری به‌اندازه حجم شاهنامه تاکنون توسط شاعران سروده نشده است تصریح کرد: فردوسی از جان و مال خود درراه جمع‌آوری تاریخ و هویت ملت ایران کوشید تا با معرفی الگوهایی مانند رستم، طوس و گودرز و ... سند افتخاری برای این ملت به‌جای گذارد.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش کازرون ادامه داد: فردوسی در دیوان ارزشمند شاهنامه ضمن به نظم کشیدن حماسه و دلاوری‌ها، آموزه‌های اخلاقی ازجمله «کردار نیک، پندار نیک و گفتار نیک» را به‌عنوان خصایص پسندیده و افتخاری سترگ و غرور ملی ایرانیان در شاهنامه جاری و ساری می‌سازد.

عباسی در ادامه دروغ، چاپلوسی و تظاهر را امری ناپسند در شاهنامه عنوان کرد و از دانش‌آموزان خواست برای آشنایی بیشتر درباره زندگی‌نامه و گوشه‌هایی از مهم‌ترین شاهکارهای حماسی و آموزه‌های اخلاقی این شاعر بزرگ کشورمان به تحقیق و بررسی بپردازند.

وی در پایان گفت: در این همایش 16 دانش‌آموز دختر و پسر کازرونی منتخب در مقطع متوسطه (1 و 2) در مرحله پایانی در امر نقالی شاهنامه‌خوانی به رقابت پرداختند که با اعلام نظر داوران به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

به گزارش كازرون نما، همایش بزرگ شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی همراه با ضرب مرشد زورخانه در فضایی حماسی و پهلوانی در گود زورخانه به اجرا درآمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳