پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۰۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
از هر حوزه انتخابیه موجود در حوزه استانی نامزد یا نامزدهایی که حداقل ۱۵ درصد آرای صحیح مأخوذه حوزه انتخابیه موضوع تبصره یک ماده یک این قانون را کسب کنند و بالاترین رای را در کل استان بدست آوردند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند.
نمایندگان مجلس با تهیه طرحی، به دنبال استانی شدن انتخابات مجلس در دوره آینده هستند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، درخواست تعدادی از نمایندگان برای تسریع در بررسی طرح استانی‌ شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس به تصویب رسید.

پیش از این یک فوریت این طرح در مجلس تصویب شده بود و کمیسیون‌ شوراها و سیاست داخلی در حال بررسی آن بود.

متن کامل طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس به شرح زیر است:

ماده ۱: در انتخابات مجلس، محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه استانی انتخابات محسوب می‌گردد.

تبصره ۱: تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است که مستند به قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۶۶/۱/۳۰ و اصلاحیه‌های بعدی آن تعیین شده است.

تبصره ۲: رای‌دهندگان در هر حوزه انتخابیه می‌توانند به تعداد نمایندگان لازم برای استان از بین نامزدهای انتخاباتی استان، نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تبصره ۳: حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی از شمول این قانون مستثنی هستند.

ماده ۲: هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید منحصراً برای یکی از حوزه‌های انتخابیه موجود در استان ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام در بیش از یک حوزه انتخابیه موجب لغو ثبت‌نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

ماده ۳: علاوه بر شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه محل ثبت‌نام بوده یا سابقه نمایندگی مجلس از آن حوزه یا سابقه حداقل پنج سال سکونت در آن محدوده را داشته باشد.

ماده ۴: از هر حوزه انتخابیه موجود در حوزه استانی نامزد یا نامزدهایی که حداقل ۱۵ درصد آرای صحیح مأخوذه حوزه انتخابیه موضوع تبصره یک ماده یک این قانون را کسب کنند و بالاترین رای را در کل استان بدست آوردند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند.

ماده ۵: در انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور تجمیع و اعلام نتایج آرای نامزدهای انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان، هیات اجرایی مرکز استان توسط استاندار با ترکیب اعضا شامل استاندار، دادستان، مدیرکل ثبت احوال استان و از تمام هیات‌های اجرایی اصلی هر حوزه انتخابیه استان یک نفر از معتمدان به انتخابات هیات اجرایی همان حوزه تشکیل می‌گردد.

ماده ۶: یک تبصره به شرح زیر، ذیل ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود:

تبصره ـ وزارت کشور مکلف است ترتیبی اتخاذ کند که حداقل ۷۰ روز مانده تا پایان دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات برگزار شود و فرآیند اخذ رای صورت گیرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
طرفدار دکتر عباسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
4
1
به به عجب خبر خوشی.
ما ترک های قشقایی که در سطح استان فارس پراکنده هستیم میتونیم در شهرستانها دیگه استان فارس به کاندیدا های ترک زبان هم رای بدیم. به امید خدا ابن دوره دکتر عباسی ، دهقان ناصرآبادی ، دکتر محمد صادقی از حوزه انتخابیه کازرون نماینده میشن.
کازرلند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
4
سلام
به نظر بنده طرح خوبی است. حداقل بساط برخی از رفتارهای زشت و زننده کاندیدا ها با این طرح برچیده می شود. مثل رفتن به مراسم عروسی و عزا و هدیه بردن!!! اگر این طرح رای بیاره تو مجلس دو سه تا از کاندیداهای احتمالی کازرون حسابی تو ذوق شون می خوره!!
محمد از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
1
عالیه واقعا چون سطح نماینده ها بالا میره و دیگه به خاطر مسایل قومی و منطقه ای یه نفر نمیره تو مجلس بلکه به خاطر قابلیت های فردی هست که رای میاره شاید هم از کازرون 2-3 نفر در استان رای بیارند به امید سربلندی فارس علی الخصوص کازرون سرافراز.
محمد از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
1
بین همه نمایندگان فارس عشق است نماینده پرافتخار خودمون دکتر عزیز به امید حصور این دوره در هییت رییسه مجلس که فارس هرچه دارد از وجود توست وگرنه بقیه نمایندگان فارس به اندازه یک هزارم تو در مجلس نفود و تاثرگزاری ندارند برای نمونه دکتر صادقی نماینده شیراز از صدقه سر لابی شاهین خودمون رفت تو هییت رییسه وگرنه خواب هیات رییسه رو هم نمیدید به همچنین سایر نماینده های فارس حرف من فقط اینه که قدر داشته هامون رو بدونیم و مرع همسایه رو عاز ندونیم یه وقت به فکر میاییم که کار از کار گدشته تو این وصعیت بی پولی مملکت که همه پروزه های عمرانی تو کل کشور تعطیله توقع بیجا نباید داشت و منطقی فکر کرد من خودم تهرانم از اوصاع اکثریت نقاط کشور اطلاع دارم دوره احمدی نزاد پول بود که ما یه نماینده قوی نداشتیم که بودجه بیاره حالا که پول نیست بندا خودا چیکار کنه فقط حرفم اینه منطقی انتخاب کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
1
محمد درست نظر بده همین نوراباد پروژه هایش فعال هستند اگه نماینده فعال باشه همین الان هم پول هست من در دیگر شهرستانهای استان دارم میبینم
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
1
0
فكر كنم اين محمد داخل كشور نبوده آخه برادر من پس چرا دوره دوم ضرغام صادقي راي آورد ولي شاهين راي نياورد مگه ميشه اينطوري مه شما ميگيد چرا همه پروژهاي استان تعطيل نيست ولي پروژه هاي كازرون بايد تعطيل بشه حتما اينم از فداكاريهاي نمايندهمون هست درود برتو شاهين جام
اين طرح و فقط نماينده هاي فعلي چون موقعيتشون توشهرستان ضعيف شده ارايه كردند و با ايت فكر كه الان در استان شناخته شده هستند ميتوانند راي بيارند ولي اينو بدونند كه كور خوندند مردن ديگه به اين نماينده هاي فعلي راي نخواهند داددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
کازرلند دوباره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
0
1
مثل اینکه برخی از دوستان اشتباه متوجه این قانون شده اند. کازرون در فارس یک نماینده بیشتر نخواهد داشت. آقایان محمد صادقی و دهقان هم امیدی به رای آوردن نه در کازرون و نه در هیچ جای استان فارس نداشته باشند. اما در باره دوست عزیزی که طرفدار آقای عباسی (نه دکتر عباسی!!! اگر دکترا دارند ذکر بفرمایید!!) هستند باید بدانند که قرار است با این قانون رفتارهای محلی و قومی و قبیله ای برچیده شود و احزاب و تشکل ها فعال شوند. بدرود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷