پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
در کارگاه آموزشی پایگاه تغذیه سالم و بوفه بهداشتی مدارس مطرح شد:
کارگاه آموزشی پایگاه تغذیه سالم و بوفه بهداشتی مدارس، ویژه مدیران مدارس کازرون طی دو روز در کانون شهدای رضوان برگزار گردید.

به گزارش دريافتي كازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، با توجه به اهمیت و نقش تغذیه مناسب و مواد غذایی سالم و بهداشتی در تأمین سلامت دانش آموزان و ارتقاء آگاهی مدیران مدارس در این زمینه، کارشناس سلامت و تندرستی مدیریت آموزش و پرورش کازرون با همکاری شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر شهرستان یک دوره کارگاه آموزشی پایگاه تغذیه سالم و بوفه بهداشتی مدارس برای مدیران سه مقطع تحصیلی برگزار نمود.

والدین مهمترین منبع آگاهی تغذیه ای برای دانش آموزان به شمار می روند + عكس

یداله روستا، کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کازرون، در خصوص ویژگی های یک بوفه سالم برای دانش آموزان اظهار کرد: سلامت دانش آموزان بستگی به تغذیه صحیح دارد، تغذیه صحیح نه تنها باعث رشد جسمی و روانی بلکه موجب افزایش بهره هوشی نیز می شود.

والدین مهمترین منبع آگاهی تغذیه ای برای دانش آموزان به شمار می روند + عكس

وی تصریح کرد: دانش آموزان علاوه بر وعده های اصلی غذا، نیاز به میان وعده غذایی نیز دارند، مصرف میان وعده موجب افزایش تمرکز حواس دانش آموزان می شود.

به گفته وی تغذیه دوران کودکی و نوجوانی نقش عمده ای در سلامت نسل آینده داشته و دانش آموزان نیروی انسانی آینده را تشکیل می دهند.

والدین مهمترین منبع آگاهی تغذیه ای برای دانش آموزان به شمار می روند + عكس

کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کازرون توضیح داد: والدین در دسترس ترین و مهمترین منبع آگاهی تغذیه ای برای دانش آموزان به شمار می روند که باید آموزش های لازم در مورد انتخاب های سالم مواد غذایی را ببینند و به فرزندانشان انتقال دهند.

والدین مهمترین منبع آگاهی تغذیه ای برای دانش آموزان به شمار می روند + عكس

لازم به ذکر است در این کارگاه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر موضوعات شرایط بهداشتی بوفه مدارس استانداردهای آن، تغذیه سالم در سنین دانش آموزی، بهداشت محیط مدارس، سوانح و حوادث در مدارس و دیگر مشکلات بهداشتی مدارس را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و آموزش های لازم در خصوص موارد فوق به مدیران ارائه گردید. 

نویسنده: ايمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵