پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
مدرسه سعادت بوشهر در سال ۱۳۱۷ هجری قمری مطابق با ۱۲۷۸ هجری شمسی تاسیس شد، در دوره قاجار که تحولات مدرسه‌سازی و تحولات نوین آموزشی در حال اتفاق بود، شیخ محمدحسین و عبدالکریم سعادت دو برادری که اصالتا اهل کازرون بودند به بوشهر آمده و مدرسه سعادت را بنا کردند.

اقدام دو برادر کازرونی منشأ انتخاب روز بوشهردر دوره قاجار که تحولات مدرسه‌سازی و تحولات نوین آموزشی در حال اتفاق بود، شیخ محمدحسین و عبدالکریم سعادت دو برادری که اصالتا اهل کازرون بودند به بوشهر آمده و مدرسه سعادت را بنا کردند…
مدرسه سعادت تا سال ۱۳۲۵ هجری قمری منشا خدمات نوین آموزشی نه تنها در بوشهر و حوزه خلیج فارس بلکه در نجف، کاظمین و بحرین هم بود که …

عبدالکریم مشایخ در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر با اشاره به سابقه تاریخی استان بوشهر اظهار داشت:  سیراف، سی نیز، جنابه و .. از مناطقی هستند که در سال‌های ورود اسلام به ایران از  اسلام استقبال کردند.

وی با تشریح روند برگزاری آیین‌های روز بوشهر تصریح کرد: برای انتخاب تاریخ روز بوشهر جلسات زیادی برگزار کردیم و در نهایت روز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بوشهر به عنوان روز بوشهر انتخاب شد.

رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر خاطرنشان کرد: روز تاسیس مدرسه سعادت را به عنوان روز بوشهر انتخاب کردیم چراکه مدرسه تاریخی سعادت، مادر مدارس جنوب ایران است.

مشایخ ادامه داد: مدرسه سعادت بوشهر در سال ۱۳۱۷ هجری قمری مطابق با ۱۲۷۸ هجری شمسی تاسیس شد، در دوره قاجار که تحولات مدرسه‌سازی و تحولات نوین آموزشی در حال اتفاق بود، شیخ محمدحسین و عبدالکریم سعادت دو برادری که اصالتا اهل کازرون بودند به بوشهر آمده و مدرسه سعادت را بنا کردند.

وی گفت: مدرسه سعادت تا سال ۱۳۲۵ هجری قمری منشا خدمات نوین آموزشی نه تنها در بوشهر و حوزه خلیج فارس بلکه در نجف، کاظمین و بحرین هم بوده به طوری که معلمان این مدرسه برای تدریس به شهرهای بندرلنگه، اهواز، بهبهان هم رفته و مدرسه جدید تاسیس کردند.

اقدام دو برادر کازرونی منشأ انتخاب روز بوشهر

مشایخ اضافه کرد: مدرسه سعادت بوشهر ما در مدارس جنوب ایران است و علما و شخصیت‌های برجسته‌ای در این مدرسه تحصیل کردند و افراد فرهیخته‌ای از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند.

رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر بیان کرد: بر همین اساس روز تأسیس مدرسه سعادت به عنوان سالروز بزرگداشت روز بوشهر انتخاب شد و با همکاری استانداری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بوشهر برنامه‌های روز بوشهر در ۱۸ اسفند هر سال برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
1
بازم خدا را شکر که حداقل روز بوشهر توسط کازرونی ها مشخص شد، موندم چرا کازرونی ها روز کازرون رو نمیتونن تعیین کنن... ده روز تمام سایت کازرون نما و سایت کازرون خبر به اتفاق یکی از افراد نزدیک به دفتر امام جمعه ، سر روز کازرون، جنگ جهانی سوم !!!! رو راه انداخته بودن، اخرش هم نفهمیدیم چی شد...
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
برادران سعادت، دشتستانی و اهل شبانکاره بوده اند. لطفا تاریخ را تحریف نکنید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷