پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

چشم هایت را بگشا و خوب نگاهش کن و خنده هایش را با غصه هایش و تمام چین و چروک روی صورتش را به خاطر بسپار، و باز نگاهش کن حتی وقتی که خوابیده است!

 وقت بگذار و بگذار تا برایت صحبت کند و تو به حرف هایش گوش کن حتی اگر به نظرت آن نباشد که می خواهی بشنوی! اما نفسش را استشمام کن که بوی زندگی می دهد و یادآور تولدی دوباره است!

 دستش را با احترام بگیر و ببویش و بگذار روی سرت حتی اگر حسی در دست هایش باقی نمانده باشد، این همان دستانی است که ایستادنت را از تکیه کردن به آن ها داری!

 یک شاخه ی گل حتی اگر به رنگ خون جاری در رگ هایت نباشد بگیر و تقدیمش کن! که هر چه قدر جوانه می زنی از ریشه ی وجود اوست!

 سرت را بگذار روی پاهایش و برگرد به زمانی دورتر و بگذار تا آرامش را دوباره تجربه کنی حتی اگر پاهایش توان و تحمل سر پر ماجرای تو را نداشته باشد! اما جرأت کن و مردانه پاهایش را ببوس حتی اگر نگذاشت دزدکی این کار را بکن! که این تنها سرقت مجاز و حلال روزگار است!

 از جان و مالت هر چه داری به او پیشکش کن حتی اگر مایل به این کار نباشد، که تو بدهکارش هستی چون از جانش به تو بخشیده، و از دارایی اش!

 اکنون که مادرت را در کنارت داری لحظه ای او را تنها مگذار حتی اگر زندگی جدیدی را برای خودت دست و پا کرده باشی و حتی اگر پدر شده ای!

 من مادرم را از دست داده ام اما همه ی مادران دنیا را "مادرم" صدا می زنم و تو که این هدیه ی الهی را داری قدرش را بدان و از دستش نده و در همه حال او را داشته باش!

 در باره ی مادر خیلی شعر ها سروده شده و خیلی مطالب نوشته و سخنان زیادی گفته شده و این همه سخن فرسایی ها و این همه مدح و ثناها و این همه ابراز ارادت و عشق ورزیدن ها نقطه ای است در کتاب قطور عشق و حکایتی است کوتاه از داستان طویل زندگی و قطره ای است ناچیز از اقیانوس پهناور مهر و محبت خداوندی!

 اما باید ساده و صمیمانه تر گفت، آن هم در چند جمله ی کوتاه:

 مادر یعنی تنفسی بی ریا در هوای صادقانه ی هستی، مادر یعنی رضایت از زنده بودن، مادر یعنی لطف خدا!

 من مادرم را ندارم اما تو به داشتن مادرت به خود ببال و خدای را شکر گزار باش که تو را لایق داشتنش دانسته!

 هرگز نمی خواهم یاد کنم از قطره ی اشکی که از رفتارم بر گوشه ی چشمت می نشست! قربان اشکت با من حرف بزن، و بگو که فراموش کرده ای، هر چند می دانم که فراموشت شده است!

 قربان آن مهربانیت که مصداق بارز فرشته بودن است و ملائک را با وجود تو می توان به تصویر کشید، پس باز هم برایم دعا کن که محتاج نگاه خیر توام!

 مرا در انتظار نگاهت و مهرت با خودم تنها گذاشتی اما یادت با من است! و دعایت همیشه بدرقه ی راهم و خاطراتت پیشواز زندگی ام!

 مادر، اکنون سال روز گرامی داشت مادر است و من دست خالی ام در مقابل آن همه مادری ی تو و چیزی را پیدا نکردم که زیبنده ی هدیه دادن به تو باشد، نه گلی که لایق بوی تو باشد و نه هدیه ای که در خور شأن تو باشد و نه هیچ چیز در دنیا که با آن بتوانم روزت را تبریک بگویم، جز این چند جمله که ناقابل است در برابر مقام تو!

 تو شبیه هیچ کس نیستی! تو مثل خودت هستی! عین مادر، تو مادر عزیز منی، حتی وقتی که در آسمان ها هستی! دوستت دارم مادر من.

تقدیم به همه ی مادر های سرزمینم

نویسنده: بهادر رياضي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷