پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
افت شدید قیمت مرغ در مرغداری های این شهرستان و عدم خرید کشتار گاهها موجب تگرانی و نا خشنودی مرغداران کازرون شده است.

رییس هیئت مدیره مرغداران کازرون بیان داشت:عامل کاهش قیمت مرغ در شهرستان کازرون از دو دیدگاه قابل بررسی است یکی دیدگاه شهرستانی و استانی و دیگری کشوری است.
وی افزود افزایش بی رویه قیمت نهاده در یک سال گذشته بر افزایش قیمت تمام شده مرغ نیز تاثیر گذاشته و این رقم در مقایسه با سال های پیشین قابل قیاس نیست علاوه بر این قیمت تمام شده مرغ با قیمتی که دولت خریداری می کند همخوانی ندارد .
جمشیدی بیان کرد: از دیگر مشکلات فراروی تولید کنندگان این مواد پروتئینی ، رعایت تقویم زمانی است که برای کل کشور تعیین شده و بر اساس آن واحدهای مرغداری باید در فاصله زمانی 90 روز مبادرت به جوجه ریزی کنند.
رییس هیات مدیره مرغداران شهرستان کازرون ادامه داد:هم اینک این تقویم زمانی به جز استان فارس در سایر نقاط کشور اجرا نمی شود و مرغداران شهرستان کازرون هم به سبب این که براساس رعایت تقویم زمان بندی شده جوجه ریزی کرده اند با مشکل کاهش قیمت روبرو هستند .
جمشیدی افزود: ورود مرغ از سایر استان ها ، عدم توانایی تعاونی ها و نداشتن اختیارات لازم برای کاهش زمان بیمه مرغداری ها از 48 روز به 42 روز از دیگر مشکلات فرا روی مرغداری ها درشهرستان کازرون است .
وی بیان کرد:در اسفند سال 93 در این شهرستان 240 هزار قطعه جوجه ریزی شده است که هم اینک در مرغداری ها انباشته شده است .
او گفت:مرغداران شهرستان کازرون هر قطعه جوجه را 20 هزار ریال خریداری کرده اند اما امروز قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم 38 هزار ریال فروخته می شود.
جمشدی ادامه داد: 37 واحد مرغداری در شهرستان کازرون فعالیت داشتند که از این تعداد ظرف سه تا چهار ماه گذشته ، هفت واحد از چرخه فعالیت خارج شده و ممکن است در چند ماه آینده نیز تعداد دیگری از این چرخه خارج شوند.
شماری از تولیدکنندگان این مواد پروتئینی در شهرستان کازرون نیز از موضوع کاهش بهای مرغ اظهار نگرانی کردند و اظهار داشتند:
صدور مجوز بی رویه برای راه اندازی واحدهای مرغداری ، ورود مرغ از سایر استان ها به ویژه استان بوشهر به کازرون و خرید مرغ از مرغداری ها از سوی دلالان به قیمت کمتر، از جمله مشکلات فراروی تولیدکنندگان مرغ در این شهرستان است.
عباس پیران و علیرضا عباسی بیان کردند:ما جوجه و دان مرغ را به ازای هر کیلو 50 هزار ریال خریداری کردیم اما امروز هر کیلو مرغ را در ازای 38 هزار ریال از ما خریداری می کنند.
این تولیدکنندگان مرغ افزودند: با توجه به این که سرمایه های ما در خطر است از مسوولان ذی ربط درخواست می کنیم برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون هم در این مورد اظهار داشت:طبق دستورالعمل ابلاغی معاونت تولیدات دامی ومدیریت طیور سازمان جهاد کشاورزی استان فارس وشرکت پشتیبانی امور دام این استان، اقدام به خرید گوشت مرغ مازاد بر مصرف تولید کنندگان مرغ این شهرستان کرده ایم و هم اینک این خرید در حال انجام است .
عبد الصاحب قائمی افزود: جهاد کشاورزی کازرون درصورتی که وزن مرغ بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 500 گرم باشد به ازای هر کیوگرم 67 هزار ریال و مرغ دارای وزن یک کیلو و نیم تا یک کیلوگرم را به قیمت هر کیلو 65 هزار ریال از واحدهای مرغداری این شهرستان خریداری می کند و مرغ های بالاتر از اوزان یاد شده را از مرغداران نمی خرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
2
وقتي قيمتها بالا ميره كه نگران مردم نيستند
حسینی از بالاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
1
آقای ... مشکل اینجاست که جنابعالی که کارمند بازنشسته جهاد هستی گوش شیطون کر! هم کامیوندار و هم باغدار و هم مرغدار و هم مغازه دار و هم زمین دار و هم دارنده چندین واحد مسکونی و آپارتمان در شیراز و جا های دیگر هستی پس کی فرصت میکنی این مشکلات را پیگیری کنی!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
1
مشكل خودش حل بشه بيخيال بقيه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
... عمروعاص با پولهای باد آورده که خون دل هزاران کشاورز زحمتکش است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲