پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
روزهای فعال بیشاپور
در روزهای بهاری نوروز, سایت تاریخی بیشاپور روزهای پرکاری را می گذراند. در این ایام شهر تاریخی بیشاپور شاهد راه اندازی رادیو بیشاپور و چندین جشنواره سنتی و نیز اجرای طرح سلامت بود.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،  در روزهای بهاری نوروز, سایت تاریخی بیشاپور روزهای پرکاری را می گذراند. در این ایام شهر تاریخی بیشاپور شاهد راه اندازی رادیو بیشاپور و چندین جشنواره سنتی و نیز اجرای طرح سلامت بود.

نزول رحمت الهی نیز مانع استقبال مسافران از مجموعه طبیعی – تاریخی بیشاپور نشد .

شهرستان کازرون که در زمستان امسال کمترین بارش نزولات جوی را داشته است ، در روزهای ابتدایی سال و در حالی که گردشگران زیادی به سمت جاذبه های طبیعی – تاریخی کازرون گسیل شده بودند مسافران را متعجب اما خوشحال از این نعمت الهی کرد. بسیاری از گردشگران با توجه به تشدید باران با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش از کمپ ها و چادرهای برپا شده خارج و در کلاسهای مدارس اسکان یافتند . مسافران همزمان با بارش باران از جاذبه های تاریخی بازدید و شکرانه نزول این رحمت الهی سپاسگزاری نمودند .


راه اندازی رادیو بیشاپور 

به منظور خدمات رسانی جهت معرفی زنده و مستقیم آثار موجود در مجموعه تاریخی بیشاپور فاز اول رادیو بیشاپور افتتاح و راه اندازی گردید. رادیو اختصاصی مجموعه طبیعی – تاریخی بیشاپور با نام رادیو بیشاپور همه روزه از ساعت 30/15 تا پایان ساعت بازدید به ارائه راهنمایی در راستای چگونگی بازدید از مجموعه تاریخی بیشاپور ، پخش توصیه های حفاظتی و معرفی خدمات ارائه شده در طول ایام نوروز شامل دفتر اطلاعات گردشگری ، کمپ رایگان راهنما و ... می پردازد. این رادیو به طور آزمایشی در طول ایام نوروز راه اندازی و در اوایل تیر ماه 94 با ارائه مطالب به صورت دو زبانه جهت گردشگران خارجی به بهره برداری کامل خواهد رسید.


مراسم استقبال از مهمانان نوروزی

شهرستان کازرون با دارا بودن موقعیت خاص جغرافیایی و همجواری با استان های بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد و ... دارای پتانسیل های شاخص گردشگری می باشد. لذا در همین راستا با توجه به شروع ایام نوروز و حجم بالای مسافرین نوروزی طی برنامه ای با همکاری ادارات شهرستان و مردم خون گرم کازرون از مسافران نوروزی با پخش بسته های هدیه متناسب با ایام فاطمیه و توزیع آش سنتی کازرون استقبال شد . این مراسم که در روز 1 فروردین ماه ، در مجموعه بیشاپور برگزار گردید ؛ مسافران و مهمانان نوروزی ضمن آشنایی با جاذبه های طبیعی – تاریخی بکر شهرستان با توانمندی های این شهرستان در حوزه های سرمایه گزاری آشنا شدند.  


پخت آش سنتی به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( س ) در مجموعه طبیعی – تاریخی بیشاپور

آش یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که از قدمتی چند ساله برخوردار است . مهمان نوازی از دیرباز بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم کازرون بوده از همین رو به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا ( س ) و طبق سنوات گذشته مراسم پخت آش سنتی در بیشاپور انجام گرفت . در این مراسم معنوی که در محوطه بیشاپور و همراه با پخش مداحی ، حضور روحانی معزز جهت پاسخ گویی به شبهات شرعی و استقبال مسافران حاضر در مجموعه انجام گرفت بیش از 400 کیلو آش سنتی توزیع گردید.

 

اجرای طرح سلامت در مجموعه بیشاپور با همکاری هلال احمر

به منظور ارائه خدمات هر چه شایسته تر به مسافران نوروزی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با همکاری سازمان هلال احمر طرح سلامت را در مجموعه بیشاپور اجرا نمود. در این طرح که مورد استقبال بازدید کنندگان مجموعه بیشاپور قرار گرفت ؛ مراجعه کنندگان مورد ارزیابی تست قند خون  و فشار خون توسط  پرسنل  سلامت هلال احمر قرار گرفتند  . در این طرح که به مدت 3 ساعت به طول انجامید مسافران با نحوه امداد رسانی به آسیب دیدگان احتمالی ، فشار ناشی از رانندگی ، توصیه های بهداشتی و نیز آموزش و مقدمات اولیه را تا قبل از رسیدن گروههای امدادی و اورژانس فرا گرفتند. 

 

جشنواره گیاهان دارویی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور

با توجه به وسعت شهرستان کازرون و تنوع آب و هوایی و وجود کوهها و مراتع بسیار و همچنین شناسایی بیش از 35 نوع گیاه دارویی ، جشنواره گیاهان دارویی برگزار شد. در این جشنواره که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت گردشگران با نحوه استفاده و تهیه دمنوش گیاهی آشنا شدند. گیاهان که به وفور در منطقه کازرون و بیشاپور رشد می کند شامل بابونه ، گزنه ، گاوزبان و ... می باشد که دمنوش این گیاهان تهیه و در اختیار مسافران قرار گرفت . دمنوش های گیاهی به دلیل عاری بودن از هر گونه مواد شیمیایی و ارگانیک بودن آنان که در این مناطق به صورت خودرو رشد می کنند . امروزه مورد توجه و استقبال قرار می گیرند . در این جشنواره بیش از 150 لیتر دمنوش گیاهان دارویی توزیع گردید . 

 

بازدید معاون توسعه و مدریت اداره کل از مجموعه طبیعی – تاریخی بیشاپور

مهندس معینی معاون توسعه و مدریت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از مجموعه طبیعی – تاریخی بیشاپور بازدید نمودند. ایشان در این دیدار که معاون عمرانی فرمانداری شهرستان کازرون نیز وی را همراهی می کرد، ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در طول چند روز گذشته از ایام نوروز برنامه ها را خوب ارزیابی نموده و از مسئولین اجرایی خواستند که تلاش خود را جهت هر چه بهتر خدمات رسانی به گردشگران افزایش دهند. مهندس معینی ضمن اشاره به اجرا و راه اندازی رادیو بیشاپور ، پخش آش سنتی و حلوای سنتی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) ، ساماندهی پارکینگ ورودی بیشاپور و مهیا نمودن بخشی از مجموعه تاریخی بیشاپور جهت بازدید گردشگران از این اقدامات تجلیل و سپاس نمودند. 

 

نویسنده: سرویس گردشگری
برچسب ها: کازرون ، بیشاپور
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
0
0
راديو بيشاپور؟؟!! يعني روي موج اف ام برنامه پخش ميكنه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳