پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴
امام جمعه موقت کازرون خطبه اول نماز جمعه را پیرامون احسان و نیکوکاری ایراد سخن نمود

به گزارش دريافتي كازرون نما از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان کازرون پرویز شفیعی مدیر شهرستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری، حجت الاسلام والمسلمین صحرایی امام جمعه موقت کازرون پیرامون احسان و انفاق از دیدگاه قرآن کریم در خطبه اول نماز جمعه سخنرانی نمود.وی در بخشی از سخنان خود با استناد به آیاتی از سوره ابراهیم ئاشاره کرد و افزود: قرآن کریم می افزاید دائما انفاق کنید و انفاق در راه خدا یعنی امکانات و نعمت هایی که خداوند به شما داده است بخشی از آن را در راه خدا انفاق کنید.انفاق هم اشکار است و هم پنهان و بهترین انفاق، انفاقی است به صورت پنهانی داده شود.اجر و پاداش انفاق مخفی به مراتب بیشتر از آشکار است.خداوند مال در اختیار انسان قرار داده و خودش فرموده مقداری از این مال را باید به عنوان صدقه انفاق کنید.وی با تاکید بر انفاق و احسان به فقرا و نیازمندان بیان داشت: انفاق در راه خدا دردهای روحی را از انسان پاک می کند.دوستی دنیا یک بیماری روحی است که بوسیله انفاق اصلاح می شود.

با هزینه کردن مال در راه خدا انسان به رشد و تکامل می رسد هرچه در راه خدا انفاق کنید خدا خودش آن را رشد می دهد و جایگزین می کند. صحراییتاکید کرد: انفاق و احسان به نیازمندان و فقرا را با نیت خالص و برای رضای خدا بدهید.این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که یک هفته ای را به عنوان هفته احسان و نیکوکاری قرار داده و در پایان خطبه اول از همه اقشار جامعه خواست نسبت به نیازمندان جامعه احساس مسئولیت کنند و در آستانه سال جدید دل نیازمندان را شاد کنند چون عواقب دنیوی و اخروی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

نویسنده: شهريار تقدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳