پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
مردم عاشقانه به استقبال بهار رفت
سحرگاه روز جمعه هشتم اسفند ماه همایشی مردمی به همت گروه کوهنوردی آزادگان و انجمن میراث سبز پریشان در غار تاریخی شاهپور با هدف پاکسازی این مکان برگزار شد.

به گزارش دريافتي كازرون نما، در این برنامه که «طبیعت پاک ،میراث ماندگار» نام داشت اقشار مختلف مردم از پیرمرد 80 ساله تا نوزاد 40 روزه،جانباز و معلول،زن و مرد و مسئول و غیر مسئول حضور داشتند و عشق و علاقه ی خود را نسبت به طبیعت و میراث تاریخی شهرشان ثابت کردند.

برنامه با تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز و پس از خوش آمد گویی، مردم به طرف غار حرکت کردند.در مسیر حرکت گروه کوهنوردی آزادگان و مهرگان با نمایشگاه عکسی از مناظر و کوهستان های کازرون و همچنین با تقدیم بروشور هایی در مورد غار و مجسمه ی شاهپور از آن ها استقبال کردند.

همچنین گروه کوهنوردی پویندگان نیز با ایجاد کمپی آموزشی در بین مسیر به آموزش نکات کوهنوردی و تبلیغ این ورزش مفرح پرداخت.شرکت کنندگان در این همایش  مسیر حرکت و همچنین درون غار را پاکساز کردند تا این مکان یکی از قطب های گردشگری فارس و ایران است را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده کنند.

مسیر و غار شاهپور توسط مردم کازرون پاکسازی شد

پس از اینکه جمعیت وارد غار شدند، جمع کثیری از شرکت کنندگان مقابل مجسمه ی شاهپور جمع شدند و با هم سرود ای ایران را خواندند و عکس و فیلم یادگاری گرفتند.در پایان برنامه نیز گروه پاراگلایدر سیمرغ بر فراز منطقه ی شاهپور پرواز کردند.علاوه بر کازرونی های حاظر در این همایش حضور گروه های کوهنوردی و محیط زیستی که از دیگر شهرستان ها آمده بودند شور این همایش را دوچندان کرد.

مسیر و غار شاهپور توسط مردم کازرون پاکسازی شد

گفتنی است که شهرداری و شورای شهر و اداره ی میراث فرهنگی کازرون و همچنین شرکت کام آوران و بهشد شهر سبز حامیان این برنامه ی زیبا و پرشور بودند.

نکته ی بسیار قابل توجه در کازرون این است که هر قدر هم تعداد گردهمآیی های مردمی در این شهر فراوان باشد باز برنامه هایی این چنینی که از دل مردم جوشیده باشد با استقبال پر شور و بی نظیر شهروندان مواجه می شود.

مسیر و غار شاهپور توسط مردم کازرون پاکسازی شد

نویسنده: محمد جواد سياح پور
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دوست دارم کازرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
1
درود به غیرتتان و تبریک به اینهمه همت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
درود بر شرف این زحمت کشان که بی ادعا با برگزاری این چنین برنامه هایی به شهر خدمت می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳