پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
معینی خبر داد:
مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون خبر از بر گزاری همایش پیشواز از نوروز در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور و غار طبیعی تاریخی شاهپور در این شهرستان داد .

 مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون خبر از بر گزاری همایش پیشواز از نوروز در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور و غار طبیعی تاریخی شاهپور در این شهرستان داد .

محمدرضا معینی گفت : به منظور پاکسازی مسیر غار شاهپور جهت نوروز ۹۴ یک دوره همایش پیاده روی با حضور اقشار مختلف مردم ،گروههای مردم نهاد ،دوستداران طبیعت ، اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون ، اداره ورزش و جوانان ، هلال احمر ،اورژانس ،نیروی انتظامی و… در تاریخ ۸ اسفندماه برگزار خواهد شد .

معینی افزود : این همایش که برگزار کننده آن گروه کوهنوردی آزادگان شهرستان کازرون می باشد ، با استقبال مردم و مسئولین در ساعت ۷ صبح از روستای کشکولی (چوگان علیا ) در تنگ چوگان آغاز می گردد با هدف ارتقاء سطح سلامتی ، توسعه ورزش همگانی ،معرفی غار شاهپور به عنوان یک اثر طبیعی تاریخی و جاذبه گردشگری ،پاک سازی مسیر گردشگری به غار به مسافت حدوداً ۲۸۰۰ متر انجام خواهد شد .

شایان ذکر است تمهیدات لازم از جمله اورژانس ، نیروهای امدادی هلال احمر ،کارشناسان اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری جهت راهنمایی و معرفی کامل غار در محل حاضر و مردم را در مسیر دست یابی به غار همراهی خواهند کرد. وی همچنین گفت : اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون در راستای بهبود و ارتقاء و امنیت غار شاهپور اقدام به ایجاد کانکس جهت اسکان نگهبانان ، نور پردازی شبانه غار و مجسمه ، ساماندهی مسیر گردشگری ، احیاء پوشش گیاهی دامنه کوه شاهپور ، بررسی ، کارشناسی و باستان شناسی غار شاهپور و چاپ بروشور نموده است .

گفتنی است : غار شاهپور دارای طول تخمینی ۷۳۶ متر در روی نقشه پلان می‌باشد که پیکره شاپور اول در فاصله‌ی ۸۴/۲۹ متری از دهانه غار واقع شده است دو حوض سنگی در فاصله تقریبی ۴/۸۱ متری از دهانه غار در کف غار جهت جمع آوری آب درون غار نقر شده است. غار در ارتفاع حدود ۸۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد و دهانه آن حدود ۳۰ متر می‌باشد. همچنین در دهانه این غار مجسمه شاپور قرار گرفته ‌است و به همین دلیل این غار به نام غار شاپور معروف شده ‌است. مجسمه شاهپور در حدود ۸۷ متر ارتفاع و ۳۰ تن وزن دارد .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
0
0
جناب معینی شما بفرمایید ... که برا جاده کشیدن زدی رو درستش کن نمی خواد جشن آئینی رو بگیری. یعنی بودن بر سر اداره و ابقا شدن ارزش نفرینهای مردم دارد ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳