پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
پنجشنبه شب صورت گرفت:
به دنبال این تغییر و تحولات در اداره محیط زیست شب جمعه گذشته سالن اجتماعات شهرداری میزبان نمایندگان تشکل های مردم نهاد و رئیس جدید اداره حفاظت از محیط زیست بود .

بدنبال تغییر ناگهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست و کنار رفتن مهندس جمال خداپرست از این سمت، مهندس صفایی رئیس اداره محیط زیست اقلید  جایگزین وی گردید. این تغییر ناگهانی که بدون انجام جلسه تودیع ومعارفه برگزار شد موجی از ناراحتی را در بین اقشار مختلف فعالان اجتماعی و طرفداران محیط زیست شهرستان بدنبال داشت.

این تغییر در حالی صورت می گیرد که به اذعان تمامی کارشناسان ومحیط زیست وفعالان اجتماعی در طول 5 سال تصدی جمال خداپرست بر مسند ریاست اداره حفاظت از محیط زیست کازرون فعالیت های ارزشمند و بسیار ثمر بخشی در این عرصه صورت گرفته است که از مهمترین آن می توان به تعیین حریم تالاب پریشان و شناسنامه دار شدن این دریاچه و همچنین  کنترل و نظارت شدید بر مسئله شکار  و جلوگیری از صدور مجوزهای غیر قانونی در زمینه محیط زیست و برقراری ارتباط و تعامل نزدیک وبا گروههای فعال محیط زیست اشاره نمود.

به دنبال این تغییر وتحولات در اداره محیط زیست شب جمعه گذشته سالن اجتماعات شهرداری میزبان نمایندگان تشکل های مردم نهاد و رئیس جدید اداره حفاظت از محیط زیست بود . در این دیدار دو ساعته د رابتدا  و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای سعیدیان از اعضای دوستداران کازرون، مهندس کاظمینی  دبیر موسسه سیزده فروردین ضمن خوش آمدگویی به حضار و مهندس صفایی توضیحاتی در ارتباط با دلایل و ضرورت تشکیل این نشست عنوان نمود و از مدعوین خواست تا بدون توجه به مسائل بوجود آمده  ناشی از تعویض  غیر عادی مهندس خداپرست، خواسته ها ونقطه نظرات خود را با مهندس صفایی در میان بگذارند.

پس از سخنان مهندس کاظمینی مهندس صفایی به معرفی بیوگرافی خود پرداخت و در سخنانی  از عملکرد  خداپرست تمجید نمود . وی در این رابطه به حاضران گفت : دیروز به  اتفاق ایشان از تالاب پریشان دیدار داشتم خاکریز های تعیین حریم دریاچه را که دیدم به ایشان گفتم کار بسیار بزرگی را انجام داده اید و مطمئن باشید اگر من جلو هر تخلف زیست محیطی را بگیرم ارزشش به اندازه این کار بزرگ نخواهد بود. وی مهندس خداپرست را مدیری لایق و شایسته و قانون مند ودارای پشتوانه مردمی  معرفی نمود و گفت که آرزو دارم که بتوانم ادامه دهنده ی برنامه های خداپرست باشم .صفایی از گروههای مردم نهاد خواست تا همان گونه که  با مهندس خداپرست تعامل نزدیک داشتند او را نیز در این راه سخت تنها نگذارند.

در ادامه جلسه آقای محسن روزبهی از فعالان اجتماعی و از اعضای انجمن اسلامی بازار طی سخنانی ضمن اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان کازرون گفت اهمیت دادن به محیط زیست در کازرون ریشه ی تاریخی داشته ونیاکان ما از هزاران سال پیش قدر و ارزش عناصری همچون آب و خاک را به خوبی می‌دانسته اند از این رو نسل امروز نیز به تبعیت از نیاکان خویش نسبت به مسائل زیست محیطی بسیار حساسند و کار کردن در پست ریاست اداره محیط زیست این شهرستان  توانایی ها و شایستگی های خاصی را لازم دارد که امیدواریم این توانایی ها  در جنابعالی وجود داشته باشد.

آقای روزبهی در ادامه سخنان خود در مورد سرانه استفاده ی هر شهروند از امکانات و منابع طبیعی  سوال نمودند و مشخصا عنوان نمودند که چگونه است که در شهرستان کازرون به یک فرد خاص و مشخص بدون هیچ محدودیتی مجوزهای متعدد در زمینه دست اندازی به عرصه های منابع طبیعی داده می شود.؟

 در پاسخ به این سوال مهندس صفایی عنوان نمودند که مطمئن باشید تا اینجانب در این پست هستم هیچگونه مجوزی که به تخریب و نابودی محیط زیست منجر شود صادر نخواهم کرد و هر مجوزی پیش از صدور می بایست کارشناسی شده و به تائید برسد و در صورت تخلف با همکاری  دادستان پرونده تشکیل وپیگیری خواهیم نمود.

سپس محمودرضا پولادی  از قعالان محیط زیست  ضمن خوش آمد به مهندس صفایی  عنوان نمود که در این شهرستان خوشبختانه مردم توجه ویژه ای به مسائل محیط زیست دارند و از نزدیک پیگیری می نمایند و شما می توانید از این پتانسیل وتوانمندی مردمی  استفاده کنید . وی با اشاره به حضور چشمگیر جوامع محلی مردم در روز ده بهمن ماه در کنار تالاب پریشان،  آن را نشان از آگاهی بالای مردم و اهمیت پریشان در نزد آنان دانست  و از صفایی خواست با تمام توان پیگیر برنامه ها و اجرای طرح های احیای تالاب پریشان  باشد.

در ادامه جلسه آقای زحمتکش از اعضای جوامع محلی پریشان در سخنانی کوتاه به ستایش از عملکرد خداپرست پرداخت و از صفایی خواست تا همچون ایشان ارتباط نزدیک خود را با جوامع محلی حفظ نموده و روی کمک جوامع محلی حساب باز کند.

پس از زحمتکش  آقای علی قاسمپور  به ایراد سخن پرداخت و خطاب به رئیس جدید عنوان کرد که روش خداپرست در برخورد با شکارچیان به گونه ای بود که بسیاری از آنان داوطلبانه آمدند و تفنگ هایشان را شکستند . اکنون با رفتن ایشان بیم آن می رود که باز هم مسئله شکار  مطرح شود لذا از شما خواهشمندم با جدیت بر روی شکار به خصوص شکار پرندگان نظارت داشته و برخورد قاطع داشته باشید.

سخنران بعدی  آقای جعفر پور. از اهالی روستای زوالی بود که عنوان نمود متاسفانه در سالهای گذشته مکان گزینی نامناسب در ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عامل مهمی بود که موجب برداشت بی رویه از سفره های  زیر زمینی منطقه شد و نهایتا تالاب پریشان  را خشکاند

آقای رهبر  ازفعالان اجتماعی روستای مهرنجان. نیز در سخنان خود به مسئله دفن زباله های روستایی در زمین های حاشیه ی کوه های جنوبی کازرون اشاره نمود و گفت متاسفانه  نفوذ پس آب های این زباله ها به درون چاه های آب آشامیدنی موجب  آلودگی میکروبی آنها شده و متاسفانه عموم مردم روستا نیز نسبت به این مسئله آگاهی کافی ندارند  لذا از شما خواهش می کنم که پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهید.

آقای سیاح پور نیز  به مسئله راه اندازی رشته حقوق محیط زیست در برخی دانشگاه اشاره نمود و خواهان تلاش و تشویق جوانان برای گرایش به این رشته شد.

حسین یوسفیان از اعضای گروه دوستداران نیز در سخنان خود از ایشان خواست که با صراحت دیدگاه خودشان را در رابطه با مسئله کارخانه سیمان و  پروژه جدید ساخت  هتل بر بالای کوه پارک پیروز  و درست بر روی منابع آب شرب شهر عنوان نمایند.

درپایان این نشست مهندس صفایی با توجه به کمبود وقت بصورت فشرده به  سوالات مطرح شده پاسخ هایی دادند که در اینجا به برخی از آنان اشاره می شود.

- صادقانه بگویم که من آبرو و جان و دین و همه چیزم رو در طبق اخلاص گذاشتم و به این شهر آمده ام البته  تا یک ماه پیش که به دعوت آفای محمد صادقی نماینده شهرستان و آقای گرامی فرماندار برای بحث در مورد پست جدید به کازرون آمدم  هر گز به شهر شما نیامده بودم  و هیچ شناختی نسبت به شهرستان کازرون ندارم و امیدوارم که  در این شهر و به کمک شما  مثمر ثمر  واقع شوم .

- من معتقدم که کازرون نسبت به تاریخ و گذشته اش در مقایسه با شهرهای دیگر رشد زیادی نکرده و به این شهر ظلم شده است

- مهندس خداپرست در مجموعه ی ما باقی خواهد ماند و ایشان مسئولیت کمیته تالاب و  مسئول کمیته اجرای طرح ها را عهده دار خواهند بود

- من تمام تلاش خود را خواهم کرد که خط مشی مهندس خداپرست در اداره  محیط زیست همچنان دنبال شود .

- در مورد کارخانه سیمان و ساخت هتل باید کار کارشناسی شود و در صورتی که مشکل زیست محیطی داشته باشد  قطعا مخالفت خواهم کرد .

- در مورد سیستم جمع آوری زباله های روستایی باید به صورت متمرکز عمل نماییم وچون در حال حاضر راهی جز دفن زباله ها نداریم می بایست مکان مشترکی را برای روستاهای ذکر شده در نظر بگیریم به گونه ای که دفن زباله ها کمترین آسیب را به محیط زیست و آب های زیر زمینی وارد آورد.

وی در پایان یک بار دیگر از فعالان اجتماعی خواست تا با ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده او را در حفاظت از محیط زیست شهرستان یاری رسانند.

نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
2
والا بزرگ ترین مشکل عدم پیشرفت کازرون همین گروه های به اصسلاح مردمیه بارها دیده ام با افکار بسته ای که دارند موجب عقب افتادگی کازرون شدن من نمیگم ساخت هتل خوب است یا بد!؟ و قطعا اگر مشکلی برای محیط زیست ایجاد میکنه باید جلوش رو گرفت و قانون همینو میگه. البته ما نفهمیدیم ساخت هتل در بالای پارک پیروز چه مشکلی واسه محیط زیست داره!؟خواهشا اگه تخصص ندارید به همان گروه سیاست زده مردمی تون برسید لطفااااا!
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
سلام
مشکل ساخت هتل بر بالای پارک پیروز اینه که 200 متر پائین ترش بزرگترین منابع آب آشامیدنی شهر قرار گرفته . این کوه از سنگ های رسوبی - آهکی ساخته شده که بسیار نفوذ پذیرند و قطعا احداث بنایی مانند هتل و رستوران که مسلما فاضلاب و پسآب های زیادی خواهند داشت موجب نفوذ این مواد زائد به منابع آب آشامیدنی شهر میشه .
این آقایی که سالهاست به فکر ساختن هتل روی این کوه تاریخی است بهتره اگه به فکر آبادانی شهر است بیاد روی یکی از همین تپه هایی که دارند ویرانش می کنند هتل بزنه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳