پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی:
آنچه برای من خیلی جالب است شیوه تربیتی خانوادگی ایشان بود. علامه دوانی ۴ پسر و دو دختر دارند و آنچه که من می‌دانم این است که در خانواده ایشان آزادی عقیده و برداشت موج می‌زند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی رئیس مؤسسه اطلاعات در نکوداشت بیش از نیم قرن مجاهدت علمی استاد علی دوانی گفت: بنده توسط نسلی تربیت شدم که اگر امروز از صاحب‌نعمتان و کسانی که مرا پرورش داده‌اند یاد نکنم احساس خسران می‌کنم. من اواخر سال ۴۲ از کرمان به قم آمدم و طلبه نوجوانی بودم که به دنبال راه می‌گشتم این زمان کوران فعالیت‌های نهضت انقلاب بود و من توانستم در همان ایام محضر بزرگانی چون شهید بهشتی، آیت‌الله مکارم شیرازی و هچنین استاد علی دوانی را درک کنم.

به گزارش انتخاب ؛ وی افزود: اینها متعلق به نسلی بودند که منشاء رنسانس و احیاگری در حوزه علمیه قم شدند. یکی از این افراد علی دوانی بود. ایشان در کنار شهید بهشتی و آیت‌الله مکارم شیرازی توانستند حوزه را متحول کنند. یعنی در زمانی که خواندن روزنامه و گوش دادن به رادیو در حوزه علمیه جزو مکروهات تلقی می‌شد این بزرگواران فضای اجتماعی را به حوزه نزدیک کردند.

رئیس موسسه اطلاعات اظهار کرد: مثلا مرحوم بهشتی برای رشد دانش روز و معرفت اجتماعی طلاب برنامه‌ریزی کردند و در کنار آن مدارسی تاسیس کردند تا از این نظر طلاب پرورش پیدا کنند. در آن زمان یکی از برنامه‌ها تدریس زبان انگلیسی بود که در آن زمان بسیار نوآورانه تلقی می‌شد. علامه دوانی دقت زیادی در ثبت اسناد و حقایق تاریخی داشت و با رویکردی بی‌طرف و عالمانه با اتفاقات و رویدادهای تاریخی مواجه می‌شد. سعه‌صدر و جامع‌نگری ایشان واقعا مثال زدنی بود.

وی با اشاره به خاطره‌ای از آشنایی خود با علی دوانی پس از انقلاب گفت: ایشان روزی به روزنامه اطلاعات تلفن کردند و از یکی از کتابهای انتشار شده توسط موسسه انتقاد داشتند که انتقاد به جایی هم بود و ما کتاب را به چاپ دوم نرساندیم. بعدها از موسسه ما دیدن کردند و ارتباط خوبی با ایشان و آقازاده‌هایشان پیدا کردیم.

دعایی با اشاره تلویحی به فعالیت یکی از دختران آیت الله دوانی و فعالیت تند و تیز این فرد علیه برخی بزرگان افزود: آنچه برای من خیلی جالب است شیوه تربیتی خانوادگی ایشان بود. علی دوانی ۴ پسر و دو دختر دارند و آنچه که من می‌دانم این است که در خانواده ایشان آزادی عقیده و برداشت موج می‌زند. یعنی یکی می‌تواند رویکرد کاملا انتقادی داشته باشد و دیگری بر اوج پایبندی و اعتقاد به همان موضوع باشد. در این خانواده آزادی به شیوه مطلق وجود دارد. فضایی که توام با تامل، احترام و تسامح است.

دعایی در پایان خطاب به برادران رجبی دوانی گفت: ما به بزرگ خاندان شما افتخار می‌کنیم و آرزو داریم که همان فضای توام با تامل و مدارا سعه‌صدر و آزادی و از جامعه ما شکل بگیرد.
برچسب ها: علی دوانی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
دختر ایشان که خیلی آزادی خواه است !!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳