پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
آلیسون ویر:
خانم آلیسون ویر امروز در حاشیه همایش «حقوق بشر آمریکایی» که در پی شهادت سه دانشجویی مسلمان در چپل‌هیل آمریکا با حضور کارشناس امور آمریکا و اروپا در سالن اجتماعات دانشگاه سلمان فارسی این شهر برگزار شد اظهار کرد: من بسیار هیجان‌زده هستم و این شانس را پیدا کردم که از ایران دیدن کنم و با جوانانی آشنا شوم که برای دفاع از وطنشان چگونه جان خود را فدا کردند.


مدیر اجرایی مؤسسه غیردولتی «اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند»، گفت: نامه رهبر ایران به جوانان غرب بسیار هوشمندانه و قوی است و باید مردم غرب را از وجود چنین نامه‌ای آگاه کرد.

خانم آلیسون ویر امروز در حاشیه همایش «حقوق بشر آمریکایی» که در پی شهادت سه دانشجویی مسلمان در چپل‌هیل آمریکا با حضور کارشناس امور آمریکا و اروپا به همت بسیج دانشجویی کازرون، در سالن اجتماعات دانشگاه سلمان فارسی این شهر برگزار شدن اظهار کرد: من بسیار هیجان‌زده هستم و این شانس را پیدا کردم که از ایران دیدن کنم و با جوانانی آشنا شوم که برای دفاع از وطنشان چگونه جان خود را فدا کردند.

وی گفت: 15 سال پیش من ویراستار یک روزنامه کوچک محلی در ایالت کالیفرنیا بودم که اخبار پیرامون مدارس، شورای شهر و ... را پوشش می‌دادم و برای من مانند بقیه آمریکایی‌ها، منطقه خاورمیانه بسیار دور از دسترس و گیج‌کننده تصور می‌شد.

این خبرنگار برجسته آمریکایی ادامه داد: در پاییز سال 2000 زمانی که انتفاضه دوم فلسطین آغاز شد برای مدتی اخبار مربوط به آن در ایالات‌متحده بر سر زبان‌ها قرار گرفت و من تصمیم گرفتم که توجهم را معطوف به این مسئله کنم و سعی کردم که بفهمم اختلاف اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بر سر چیست.

وی افزود: بعد از این وقایع به‌عنوان یک خبرنگار متوجه شدم که پوشش اخبار انتفاضه از رسانه‌های غربی یک‌طرفه است و همه‌چیز در مورد اسرائیلی‌ها با جزییات تمام بیان می‌شد و از فلسطینی‌ها چیزی انعکاس نمی‌یافت.

 وی تصریح کرد: برای همین شروع به جستجو در اینترنت کردم تا ببینم چه چیزی آنجا پیدا می‌کنم که فهمیدم در پاییز سال 2000 نیروهای اسرائیلی به تظاهرکنندگان بی‌دفاع حمله کردند و بسیاری از آن‌ها را زخمی کردند و این اتفاقی بود که هر روز می‌افتاد اما فقط قسمت کوچکی از آن در رسانه‌های آمریکا نمایش داده می‌شد.

این فعال سیاسی آمریکایی اضافه کرد: هر چه که بیشتر در مورد وقایع و حوادث فلسطین تحقیق می‌کردم بیشتر شوکه می‌شدم.

خانم ویر به تجربیات و مشاهدات خود از لحظه‌های حضور در سرزمین‌های اشغالی و غزه اشاره کرد و متذکر شد: این منطقه توسط اسرائیلی‌ها به منطقه‌ای پر از جدال مرگ و زندگی و ویرانه‌هایی برای خانه امن کودکان بی‌دفاع شده بود.

وی تصریح کرد: پس از بازگشت از سفر نخست به سرزمین‌های اشغالی مؤسسه‌ای به‌نام «اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند» تأسیس و فعالیت خود را در راستای اطلاع‌رسانی در مورد واقعیات موجود درباره فلسطین، اسرائیل و لابی صهیونیسم در ایالات‌متحده آمریکا معطوف کردم.

این خبرنگار برجسته آمریکایی به نفوذ لابی صهیونیستی بر کنگره و رییس‌جمهور آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها سعی دارند با فریب افکار عمومی چنین وانمود کنند که ایران در حال تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و خطری بزرگ برای کل جهان است تا بدین طریق آمریکا و دیگر کشورها را به ستیز با ایران وادار نماید.

ویر به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و متذکر شد: من فکر می‌کنم که نامه رهبر ایران ترجمه مستقیم supreme leader به جوانان بسیار هوشمندانه و بسیار قوی است اما تاکنون بسیاری از جوانان آمریکا هنوز در مورد این نامه اطلاعی ندارند و مشکل اساسی همین امر است که چگونه به کسانی که باید بدانند چنین نامه‌ای وجود دارد اطلاع‌رسانی کرد.

وی گفت: به دلیل قدرت بالای رسانه‌ها این نامه بسیار با ارزش بوده بنابراین باید با پوشش خبری آن را به گوش مردم جهان رساند.

 مدیر مؤسسه غیردولتی «اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند» در پایان موضوع سه دانشجوی شهید مسلمان در چپل‌هیل آمریکا و این رخداد را موضوعی بسیار دردناک توصیف کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳