پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۶
ایسنا: رييس دانشگاه آزاد اسلامي با حضور در ايسنا با تاكيد بر اينكه تغيير در اساسنامه دانشگاه آزاد بايد با پيشنهاد هيات موسس باشد نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در عين حال درباره تغيير رياست دانشگاه آزاد توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اظهار كرد: همه اينها قابل بحث است و بستگي دارد به اينكه اساسنامه چه ساختاري پيدا مي‌كند و نمي‌توان الان پيش‌بيني كرد.

دكتر عبدالله جاسبي روز يكشنبه در نهمين سالگرد تاسيس ايسنا، به همراه معاونان هماهنگي و عمراني خود و رييس مركز اطلاع‌رساني اين دانشگاه از ايسنا بازديد كرد و در ادامه ‌در خصوص اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: جريان اصلاح اساسنامه به آن صورت است كه در ابتدا كه موضوع اساسنامه مطرح شد، يك مطلبي مطرح مي‌كردند كه واقعا منطقي بود و آن بود كه مي‌گفتند يكي از اعضاي هيات موسس فوت كرده و برخي از اعضا نيز در جلسات و امور آن حضور ندارد، بر اين اساس هيات موسس به معناي واقعي فعال نيست و بايد درست شود.

وي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: اين موضوع مورد قبول بود به اين دليل هيات موسس جلسه‌اي تشكيل داد و قرار شد طبق اساسنامه و همچنين با پيشنهاد خود هيات موسس، اين كار صورت گيرد كه كه ابتدا شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين موضوع را به گونه‌اي ديگر مطرح كرد ولي پس از بحث و بررسي مقرر شد كه در اين راستا افراد جديدي را به شورا معرفي كنيم و در نهايت آقايان ‌دكتر ولايتي، دكتر حبيبي، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر قمي، دكتر ميرزاده و حجت‌الاسلام سيد حسن خميني جهت عضويت در هيات موسس معرفي و اضهفه شدند.

وي با بيان اينكه با انتخاب اين افراد به عنوان هيات موسس مشكل اساسنامه حل شد، تصريح كرد: نزديك به 2 سال است كه جلسات هيات موسس به طور منظم تشكيل مي‌شود و مسائل را مورد توجه و بررسي قرار مي‌دهد.

تغيير در اساسنامه دانشگاه آزاد بايد با پيشنهاد هيات موسس باشد نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي

وي با بيان اينكه دبيرخانه هيات موسس نيز تشكيل و فعال شده است، اظهار كرد: اين دبيرخانه برنامه‌ها را پيگيري مي‌كند و در حال حاضر نيز اشكالي در اساسنامه نمي‌بينم، منتهي برخي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصرار دارند كه اساسنامه بازبيني شود، عليرغم اينكه اساسنامه موجود از نظر ما بلااشكال است اما پذيرفتيم كه اساسنامه مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: همزمان با اين كار، شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي در زمينه كيفيت دانشگاه آزاد اسلامي و تشكيل هيات امناي واحدهاي بزرگ در هر استان داشت كه اين دو مصوبه در هيات موسس مطرح شد و هيات موسس نيز استقبال كرد، به نحوي كه وقت تعدادي از جلسات هيات موسس به اين 2 موضوع اختصاص يافت و در نهايت نيز هيات موسس تصويب كرد در هر استاني، يك هيات امناي استاني زير مجموعه هيات امناي مركزي تشكيل شود كه اين امر فراگيرتر از آن چيزي بود كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب كرده بود.

دكتر جاسبي با بيان اينكه در حال حاضر دو هيات امناي استان‌هاي قم و آذربايجان شرقي تصويب شده است، گفت: چند هيات امناي استاني ديگر نيز در دست بررسي و تشكيل است.

وي گفت: وقت عمده هيات موسس به اين دو موضوع اختصاص يافت، بنابراين وقت نشد كه به بازبيني اساسنامه پرداخته شود كه مجددا در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بحث اساسنامه مطرح شد و ما گفتيم در دستور كارمان است و در اين راستا نيز جلسه فوق العاده‌اي تشكيل داديم و به جز دو ماده‌اي كه قبلا تصويب كرده بوديم،‌ چهار ماده ديگر نيز تصويب كرديم و در مجموع در حال حاضر شش ماده از اساسنامه تصويب شده است.

وي تصريح كرد: يكي از مواد اساسنامه رسما اعلام كرده كه هر تغيير در اساسنامه بايد با پيشنهاد هيات موسس و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گيرد و ما بر اين اساس معتقديم كه اين كار بايد انجام شود يعني ما پيشنهاد دهيم و بعد آنها وارد اصلاح شوند. به هر حال در آخرين جلسه هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي مجددا به اين موضوع تاكيد كردند كه هر نوع تغييري بايد بعد از اتمام كار و پيشنهاد آن به شوراي انقلاب فرهنگي صورت گيرد.

وي افزود: ما معتقديم كه به دو دليل اصلاح اساسنامه پس از بررسي و تصويب هيات موسس انجام شود؛ يكي اينكه آيين‌نامه مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي دانشگاه‌هاي غيردولتي و غيرانتفاعي تصريح كرده است كه هر نوع تغيير بايد با پيشنهاد هيات موسس و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد و دوم اينكه در اساسنامه دانشگاه اين ماده تصريح شده است.

حكم رياست دانشگاه آزاد اسلامي نيازي به تمديد ندارد

حضورم در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان شخصيت حقوقي است نه حقيقي

وي در خصوص برخي اظهارات مبني بر طي نشدن روند قانوني انتصاب دكتر جاسبي به رياست دانشگاه آزاد اسلامي نيز با غيرواقعي خواندن اين ادعاها، گفت:‌ در اساسنامه قبلي دانشگاه، انتصاب رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيازي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي نداشت، در زمان حضرت امام نيز رياست دانشگاه تاييد شد يعني امام زماني كه به بنده براي شوراي عالي انقلاب فرهنگي حكم داد به عنوان رييس دانشگاه آزاد اسلامي حكم داد نه به عنوان شخص حقيقي، بنابراين بنده را به عنوان رييس دانشگاه آزاد اسلامي به رسميت شناخت و اسم برد به همين دليل حضور من در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان شخصيت حقوقي است نه حقيقي، من الان 21 سال است كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي عضو هستم.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي همچنين ادامه داد: حكم رياست دانشگاه آزاد اسلامي نيازي به تمديد ندارد، جلسات هيات امنا مرتب تشكيل شده البته نه به اندازه‌اي كه در اساسنامه ذكر شده است اما سالي چند نوبت تشكيل مي‌شود و كارها را بررسي مي‌كند و چند باري هم كه اين موضوع مطرح شد نظر هيا امنا اين بود كه نيازي براي تمديد يا تصويب مجدد نيست. كما اينكه در دانشگاه‌هاي دولتي هم كسي تغيير نمي‌كند مگر آنكه استفعا دهد، عزل شود و يا آنكه حكمش مدت دار باشد.

وي با بيان اينكه تمديد حكم بلامانع است، اظهار كرد: حكم رياست دانشگاه آزاد مدت ندارد و اگر هم مدت داشت مي‌توانستند تمديد كنند و مشكلي نداشت. ولي اين داستان به اين شكل است كه هيات امنا اعتقادي به تمديد ندارد و معتقدند حكمي كه الان هست به قوت خودش باقي است.

دكتر جاسبي درباره تغيير رياست دانشگاه آزاد توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اظهار كرد: همه اينها قابل بحث است و بستگي دارد به اينكه اساسنامه چه ساختاري پيدا مي‌كند و نمي‌توان الان پيش بيني كرد.

دانشگاه آزاد در باره كردان اهمال نكرده است

نحوه اشتغال به تدريس كردان در دانشگاه آزاد، براساس روال همه دانشگاه‌هاست

تدريس لزوما مدرك دكترا نمي‌خواهد، ممكن است كردان توانايي تدريس داشته باشد و ما يا هر دانشگاهي از آن دعوت به تدريس كند

رييس دانشگاه آزاد اسلامي درخصوص مدرك كردان و تدريس وي در دانشگاه آزاد، در پاسخ به اين سوال كه آيا قبول داريد كه دانشگاه آزاد در اين باره اهمال كرده است،‌ گفت: ابدا، دانشگاه آزاد اسلامي به هيچ عنوان در اين باره اهمال نكرد، در همه دانشگاه‌ها چه آزاد و چه دولتي مثل دانشگاه صنعتي شريف نيز وقتي افرادي درخواست مي‌كنند براي تدريس و مداركي ارائه ندهند، ‌اگر فرد مورد اعتماد باشد دستور اشتغال به تدريس آن صادر مي‌شود و اين در موارد متعددي اتفاق افتاده است.

وي افزود:‌ طبيعي است كه در اين مورد حكم مي‌زنند كه اين حكم رسمي نيست و تنها بر اساس آن اشتغال شروع مي‌كنند، ‌بعد اين حكم روال قانوني را طي مي‌كند و به سازمان مركزي ارائه مي‌شود، در مورد كردان هم اين اتفاق افتاد،‌ سازمان مركزي از وي درخواست كرد كه مداركش را ارائه دهد كه ايشان مدرك دكتري افتخاري ارائه دادند كه در سازمان مركزي هم گفتند مدرك دكتراي افتخاري ارزش علمي ندارد و نمي‌توان براي تدريس استفاده كرد و از آنها تنها مي‌توان براي عنوان استفاده كرد.

وي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: مجددا چندين بار مكاتبه كردند و جواب نگرفتند و به نتيجه نرسيدند لذا پرونده مختومه شد ، بنابراين هيچ كار خلافي در دانشگاه آزاد اسلامي اتفاق نيفتاده است و كار اداري هم طبق روال صورت گرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه طبق ضابطه همه دانشگاه‌ها اين كار را مي‌كنند، خاطر نشان كرد: در دانشگاه‌هاي دولتي هم روال كار همين است، تدريس لزوما مدرك دكترا نمي‌خواهد، بنابراين ممكن است يك نفر توانايي داشته باشد و تدريس كند. كما اينكه الان هم ممكن است كردان توانايي تدريس درسي را داشته باشد و ما يا هر دانشگاهي از آن دعوت به تدريس كند.

جاسبي با بيان اينكه هر فردي بدون مدرك اگر دانشگاه تشخيص دهد توانايي تدريس دارد مي‌تواند از آن براي تدريس دعوت كند و ممنوع نيست، تصريح كرد: اين روال در دانشگاه دولتي و آزاد است كه معمولا اشتغال ايجاد مي‌شود و بعد مداركشان را كامل مي‌كنند، خيلي‌ها از خارج برگشتند و مداركشان هنوز در وزارت علوم ارزيابي نشده است اما تدريس مي‌كنند و ممكن است يكسال هم طول بكشد، بعد اتفاقا ممكن است وزارت علوم در موارد استثنايي هم بگويد كه مدارك شما را قبول نداريم يا معادل كنند، بنابراين دانشگاه آزاد اسلامي هم روال اداري خود را طي كرده است.

وي خاطر نشان كرد: اين يك واقعيت است كه ممكن است فردي مدركي نداشته باشد ولي در رشته‌اي تخصص داشته باشد يا هنرمند باشد و از او براي تدريس استفاده كنند، الان كساني داريم كه در دانشگاه‌ها تدريس مي‌كنند و از هيچ مرجع قانوني هم مدركي ندارند، اما در دانشگاه‌ها از آنها استفاده مي‌كنند.

وي با بيان اينكه بنده در مورد توانايي تدريس هيچ فردي اظهار نظر نمي‌كنم، گفت:‌ من مي‌گويم هر كسي كه توانايي داشته باشد ممكن است بدون مدرك بتواند تدريس كند، اما در مورد كردان مدارك ارائه داده و مدارك به اثبات نرسيده است.

كردان هيچ مدرك تحصيلي از دانشگاه آزاد اسلامي دريافت نكرده است

دانشگاه آزاد به هيچ فردي بدون ضابطه مدرك نداده است

جاسبي در پاسخ به پرسشي با تاكيد بر اينكه كردان هيچ مدرك تحصيلي از دانشگاه آزاد اسلامي دريافت نكرده است، درباره ادعاي برخي افراد مبني بر اينكه دانشگاه آزاد به برخي افراد و مسوولين مدرك داده است، گفت: اينها از جمله تهمت‌ها و دروغ‌هايي است كه افرادي بي مسووليت و با كمال تاسف بايد بگويم بي تقوا مي‌زنند بدون اينكه مدركي ارائه دهند. اگر موردي بوده كه آنها ادعا مي‌كنند ما بي حساب و بي كتاب مدركي داده‌ايم، اين افراد را اعلام كنند تا ما بررسي كنيم و پاسخ دهيم.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه آزاد به هيچ فردي بدون ضابطه مدرك نداده است، خاطرنشان كرد: اينها همه حرفهاي كساني است كه كارشان تخريب دانشگاه آزاد اسلامي است و از جاهايي ماموريت دارند كه دانشگاه را تخريب كنند. بنابراين هيچ كدام از اين حرفها نه پايه دارد و نه ما مي‌پذيريم، البته دانشگاه آزاد منتقدين جدي و منصف هم دارد كه افراد دلسوزي هستند كه انتقاد مي‌كنند كه ما از اين انتقادها كه با هدف اصلاح است نه تخريب، استقبال مي‌كنيم.

وي در عين حال تاكيد كرد: ما بايد حساب منتقدين دلسوز و منصف را از كساني كه مخرب‌ هستند و سوء نيت دارند و براي گفته‌هاشان مدركي ارائه نمي‌دهند جدا كنيم.

احضارم به دادگاه درباره يكي از زمين‌هاي دانشگاه بود

اجازه نمي‌دهيم زمين خوارها، زمين دانشگاه را بگيرند

جاسبي در خصوص احضارش به دادگاه، به موضوع يكي از زمين‌هاي دانشگاه اشاره كرد و به ايسنا گفت: زميني بوده كه متعلق به فردي هم نبوده و در اختيار حضرت امام(ره) قرار گرفته بود، ما نامه‌اي نوشتيم به امام (ره) براي اعطاي زمين به دانشگاه كه ايشان نامه را ارجاع دادند به روساي سه قوه و آنها نيز تصويب كردند و مقام معظم رهبري كه آن زمان رييس جمهور بود به ما ابلاغ كرد كه اين زمين در اختيار دانشگاه آزاد قرار گيرد و تصويب شد كه اين موضوع هيچ جاي ترديد و شك و شبهه ندارد.

وي ادامه داد: كساني هستند كه مي‌خواهند با روشهايي مختلف زمين را از دانشگاه بگيرند و جزو اموال شخصي كنند، من اين ها را مصداق كامل و بارز «زمين خواري» مي‌دانم، چون اينها صاحب زمين‌ها نيستند.

جاسبي ادامه داد: آن چيزي كه احضار شدم نه به خاطر خود مالكيت بوده بلكه مسائل ديگري را مطرح و شكايت كردند كه ما هم پس از احضار رفتيم و جواب داديم، ولي اينها هيچ تغييري در ماهيت قضيه نمي‌دهد و زمين متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي است، ما هم اجازه نمي‌دهيم زمين خوارها، زمين را بگيرند و روي اين مورد هم ايستاديم و مداركمان بسيار محكم و قانوني است و محاكم قضايي هم بارها بر روي اين مساله اظهار نظر كرده‌اند.

هيچ حساب شخصي كه پول دانشگاه آزاد به آن واريز شود، نداريم

وكالتم به برادرم براي رسيدگي به اموالم بود نه دانشگاه

جاسبي درباره برخي انتقادات درباره مسايل مالي دانشگاه آزاد و شفاف نبودن حساب‌هاي مالي آن، در اين باره به برخي ادعاها اشاره كرد و افزود: يكي از ادعاها اين است كه گفتند حسابي است به نام جاسبي، كه پول‌هاي دانشگاه به آن واريز مي‌شود و وقتي كه شماره حساب را خواستند، حسابي را اعلام كردند كه حساب دانشگاه است.

وي با تاكيد بر اينكه هيچ حساب شخصي كه پول دانشگاه به آن واريز شود، نداريم، ‌خاطر نشان كرد: اگر در يكي از واحدها هم اين‌كار انجام شود خلاف است و ما با آنها برخورد مي‌كنيم، بنابراين اين يك دروغ و تهمت است و موضوع نيز در دست رسيدگي و پيگيري است.

وي درباره شايعاتي مبني بر وكالت جاسبي به برادرش براي رسيدگي به اموال خود، گفت: زماني كه مي‌خواستم به مكه بروم، يك وكالت به برادرم براي اموال شخصي خود داده‌ام كه اين مشمول اموال بنده بود و هيچ ربطي به دانشگاه آزاد اسلامي نداشت، البته اخوي بنده از اين وكالت حتي در اموال شخصي خودم هم استفاده نكرد در حالي كه اين افراد به دروغ گفتند كه بنده در زمينه اموال دانشگاه وكالت داده پس همه اموال دانشگاه در اختيار اينهاست كه اين دروغ و تهمت است.

اعلام آمادگي دانشگاه براي ارزيابي اموال دانشگاه توسط مراجع قانوني

وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد قانون دارد و من چنين اجازه‌اي ندارم كه به كس ديگري در زمينه اموال دانشگاه وكالت دهم، خاطر نشان كرد:‌ ما نه تنها براي ارزيابي اموال دانشگاه توسط مراجع قانوني اعلام آمادگي مي‌كنيم بلكه به شدت نيز استقبال مي‌كنيم.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي افزود: ما فارغ از الزامات قانوني از سازمان بازرسي دعوت كرده‌ايم و خواستيم كه اين موضوع را رسيدگي كند حتي در اين زمينه بحثي هم با آقاي هاشمي رفسنجاني داشتيم، زيرا معتقد بودم اولا اگر آنها بيايند اعتماد را افزايش مي‌دهند و ثانيا در نهادي با اين عظمت و گستردگي چون حجم كار زياد است شايد نتوانيم همه را پوشش دهيم در نتيجه سازمان بازرسي اين كار را به صورت مجاني انجام مي‌دهد،چرا استقبال نكنيم؟

وي با بيان اينكه از حدود 10 سال گذشته سازمان بازرسي كل كشور اين كار را انجام داده است، تصريح كرد: كليه مدارك در اختيار آنها قرار مي‌گيرد و ما هم از كارشان راضي ‌هستيم و حتي ايرادهايي هم گرفته كه به ما منعكس مي‌كند و ما آنها را برطرف مي‌كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه معمولا در اين مدت مشكل جدي وجود نداشته است، خاطرنشان كرد: به خصوص در استانها براي ما خيلي مهم است و آنها گاهي اوقات چيزهايي را استخراج مي‌كنند و به ما مي‌دهند، ضمن آنكه اين بازرسي از نظر هزينه‌ها نيز به ما كمك مي‌شود زيرا به جاهايي كه آنها مي‌روند لزومي ندارد كه بازرسي دانشگاه هم مراجعه كند و هزينه نمايد.

جاسبي با بيان اينكه در حال حاضر نمايندگان سازمان بازرسي در بيش از 20 واحد مستقر است، گفت: از ابتدا مقرر شده سازمان بازرسي گزارش‌هاي واحدها را به ما نيز ارائه دهد تا نسبت به اصلاح آنها اقدام ‌كنيم.

تحقيق و تفحصي صورت نگرفته است

گزارشي مصوبي وجود ندارد، آنها خلاف بزرگي مرتكب شدند

وي درخصوص گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس نيز اظهار كرد: ‌گزارشي مصوبي وجود ندارد، آنها خلاف بزرگي مرتكب شدند و آن اين است كه پولي كه تحقيق تفحص مي‌گيرد در مجلس رقم ناچيزي است، آنها آمدند شايد 100 برابر جاهاي ديگر پول گرفتند يعني به جاي 2و 3 ميليون تومان، 200 و 300 ميليون تومان پول از مجلس، دولت، ‌مركز پژوهشها و ... گرفتند بعد هم آنها بايد گزارش را به كميسيون ارائه و پس از تصويب در صحن علني مجلس مطرح و اعلام مي‌كردند در حالي كه آنها چند هفته مانده به اتمام مجلس هفتم آن گزارش را مطرح كردند كه پر از اشكال بود و كميسيون هم قبول نداشت و نتوانستند چيزي تصويب كنند، يعني پول را گرفتند اما چيزي به تصويب نرساندند، بعد گزارشي را كه در هيچ جايي مرجعي تاييد نشده است فردي به خودش اجازه داده كه در رسانه‌ها مطرح كند كه خود اينكار خلاف است البته ما به همه اين موارد جواب داده‌ايم.

وي با تاكيد بر اينكه تحقيق و تفحصي صورت نگرفته است، خاطر نشان كرد: تحقيق و تفحص آن است كه روال قانوني را طي كند، ما هم خلاف آنچه كه مي‌گويند خيلي اطلاعات داده‌ايم و همكاري لازم را با آنها انجام داديم، اما آنها چون غرض‌ورزي داشتند به خاطر اين گفتند اطلاعات نداده‌اند كه بهانه شود براي اينكه وقتي تصويب نشود بگويند علت آن اين مسئله بوده است.

محدود سازي فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي در دانشگاه آزاد، دروغ است

وي در پاسخ به محدودسازي فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي در دانشگاه آزاد، ‌اظهار كرد: اين موضوع دروغ و خلاف است، نزديك به 200 تشكل سياسي و 4 اتحاديه در دانشگاه آزاد وجود دارد كه فعال هستند و نشريات زيادي دارند و در زمينه انتخابات هم حضور فعال دارند.

وي افزود: ما تنها چيزي كه به آنها گفته‌ايم اين است كه در فعاليت‌ها و برنامه‌هايشان مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مراجع قانوني محترم شمرده شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر ميزان فعاليت تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي دانشجويي در دانشگاه آزاد خيلي بيشتر از دانشگاه‌هاي دولتي است، اظهار كرد: در زمينه برگزاري جلسات مناظره و سخنراني نيز تشكل‌هاي دانشجويي اسامي مهمانان يا سخنرانان را به دانشگاه پيشنهاد مي‌دهند و پس از تصويب در هيات نظارت دعوت مي‌شوند.

پيام نور هيچ خطري براي دانشگاه آزاد ندارد و نمي‌تواند براي ما رقيب محسوب شود

رقيب ما دانشگاه‌هاي معتبر دولتي است

وي درباره توسعه دانشگاه پيام نور و تاثير آن بر فعاليت‌هاي دانشگاه آزاد، اظهار كرد: پيام نور هيچ خطري براي ما ندارد، آن دانشگاه غير حضوري است در حالي كه دانشگاه آزاد اسلامي حضوري است، اصلا رقيب ما دانشگاه‌هاي معتبر دولتي است كه حضوري هستند. پيام نور نمي‌تواند براي ما رقيب محسوب شود الان هم مشكلي نداريم و سال به سال هم ظرفيت‌ و ثبت‌نام‌هايمان افزايش پيدا مي‌كند و هيچ مشكلي نسبته به گذشته نداريم.

جاسبي تاكيد كرد: مشكل خالي بودن ظرفيت به طور كلي وجود ندارد اگر هم در يك مركزي بوده است از قبل وجود داشته است چيز جديدي نبوده است.

وي با اشاره به ربع قرن فعاليت دانشگاه آزاد، گفت:‌ در اين راستا ستاد ربع قرن براي توسعه فعاليت تبيين خدمات تشكيل شده است، همچنين علاوه بر برنامه‌هاي واحدهاي دانشگاهي، حدود 200 جلد كتاب خدمات و تاريخچه دانشگاه آزاد در دست تهيه و انتشار است كه حدود 100 جلد منتشر و 100 جلد ديگر در حال انتشار است.

وي افزود: در اين كتاب‌ها علاوه بر آنكه همه واحدها تاريخچه خود را منتشر مي‌كنند، پيرامون دانشگاه آزاد اسلامي با شخصيت‌هاي مختلف سياسي، علمي و فرهنگي مصاحبه شده است.

فعلا بنا ندارم در انتخابات كانديدا شوم

رييس دانشگاه آزاد اسلامي در خاتمه در حاشيه بازديد از ادارات خبري ايسنا در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره شركت در انتخابات به عنوان كانديدا گفت:‌ فعلا بنا ندارم كه كانديدا شوم.

گفتني است، در اين ديدار كه با حضور مدير عامل ايسنا برگزار شد، دكتر عبدالله جاسبي و هيات همراه از بخش‌هاي مختلف خبري ايسنا بازديد كرده و از نزديك با فعاليت‌هاي اين خبرگزاري آشنا شدند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴