پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
به گزارش کازرون نما، شهرستان کازرون در جنوب غربی فارس واقع شده و از نظر موقعیت جغرافیایی در فاصله‌ی تقریباً یکسانی از مراکز سه استان مهم کشور یعنی فارس، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد.

چهار بانده شدن محور پل ابگینه -کازرون در ورودی شهرستان کازرون در حالی متوقف است که مسئولان بارها بر اهمیت تکمیل این پروژه تاکید کرده‌اند.

به گزارش کازرون نما، شهرستان کازرون در جنوب غربی فارس واقع شده و از نظر موقعیت جغرافیایی در فاصله‌ی تقریباً یکسانی از مراکز سه استان مهم کشور یعنی فارس، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد.

دارا بودن جایگاه ویژه از نظر دسترسی به محورهای اصلی، نیاز این شهرستان به راه‌های ارتباطی ایمن را دو چندان کرده است اما با وجود تمامی ظرفیت‌ها و تلاش‌ها‌ شهرستان کازرون هم چنان فاقد جاده‌ای مناسب در حد فاصل کازرون و دیگر شهرهای همجوار است.

براساس بررسی‌ها تنها 40 کیلومتر از مجموعه راه‌های مواصلاتی شهرستان کازرون چهار بانده است.

جاده ارتباطی پل آبگینه-کازرون با مسافت 10 کیلومتر در قسمت انتهایی محور اصلی شیراز-کازرون واقع شده و با توجه به توسعه شهری کازرون به عنوان جاده ورودی شهر شناخته می‌شود. تعریض وچهاربانده کردن این مسیر با توجه به حجم تردد و وجود روستاهایی همجوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروژه چهار بانده کردن جاده پل آبگینه-کازرون که در بهمن ماه سال 91 آغاز شده در فاز نخست با اتمام قرارداد پیمانکار به صورت نیمه‌تمام متوقف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه‌سازی شهرستان کازرون در اردیبهشت ماه 93 با بیان اینکه توسعه راه و دستیابی به محورهای مواصلاتی خواسته مشروع و به حق مردم هرمنطقه است گفت: تاکنون بیش از70 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه و شهرسازی درکازرون اختصاص یافته که این مبلغ بیش از نیمی از بودجه راه و شهرسازی استان فارس را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اهمیت پروژه‌های راه‌سازی در توسعه و رشد محدوده جغرافیایی شهرها افزود: با پیگیری های نماینده مردم کازرون درمجلس شورای اسلامی  تاکنون بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه  و شهرسازی در شهرستان کازرون اختصاص یافته که این مبلغ بیش از نیمی از بودجه راه و شهرسازی استان است.

عشایری افزود: اولویت پروژههای راهسازی در شهرستان کازرون توسعه و تکمیل محورهای مواصلاتی شیراز -کازرون  است.

شاهین محمد صادقی، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیزاز ابتدای دوره نمایندگی خود بارها بر تسریع در روند چهار بانده شدن محورهای مواصلاتی کازرون تاکید کرده به طوری که در نخستین جلسه شورای اداری نمایندگی خود در فروردین ماه سال 92 چهار بانده شدن جاده کازرون به پل آبگینه، شیراز به قائمیه، قائمیه به کنارتخته، تونل محرم، جاده کازرون به فراشبند را از موارد مورد بررسی و پیگیری کاری خود عنوان کرد.

وی در آن زمان گفته بود در مورد چهار بانده شدن راه‌های ارتباطی این شهرستان تصمیمات قابل توجهی گرفته شده و هم‌اکنون محور کازرون به پل آبگینه با سرعت در حال احداث است.

محمد صادقی در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهسازی شهرستان به همراه مدیرکل راه و شهرسازی فارس در اردیبهشت امسال نیز گفته بود: با مساعدت‌های وزارت راه و شهرسازی تا پایان تیر ماه شاهد بهرهبرداری حجم وسیعی از پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان کازرون هستیم.

وی در آن بازدید توسعه و تعریض محورهای مواصلاتی تنگ ابوالحیات به قائمیه، بهرهبرداری از مسیر پل آبگینه به کازرون و راهاندازی پروژه تونل محرم را از اولویت پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان کازرون عنوان کرده بود.

حمیدرضا گرامی، فرماندار کازرون نیز در پاسخ به سوال تسنیم در مورد میزان اعتبار پروژه چهاربانده شدن پل آبگینه-کازرون گفت: امسال یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

محمدرضا نکویی، رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون در آذر ماه امسال در گفت وگو با تسنیم با اشاره به اجرای 37 پروژه راه روستایی در کازرون در رابطه با راه‌های مواصلاتی کازرون اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال مسیر کازرون-پل آبگینه شاهد چهار بانده‌ شود و محور تنگ ابولحیات-قائمیه گسترش یابد.

در حال حاضر تعریض مسیر مواصلاتی پل آبگینه به کازرون راکد مانده و اقدام موثر و مفیدی در ادامه روند عمرانی این مسیر مشاهده نشده این در حالی است که مسئولان شهرستانی و استانی بارها بر اهمیت تکمیل این پروژه تاکید کرده‌اند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، افزایش حجم مسافرت‌ها و نقش موثر شهرستان کازرون به عنوان محور ارتباطی استان‌های همجوار امید است که مسئولان با عزم جدی و مدیریتی جهادی به اتمام چنین پروژه‌هایی همت گمارند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
sssss
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
2
روي نماينده محترم ...
رحیم زارع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
1
0
متاسفانه منبع خبر را انعکاس نمیدهید.دوست عزیز وگرامی -
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
1
0
با سلام خبرتون يكطرفه و در جهت تبليغ نماينده بود حاضرم حضوري مذاكره ومناظره كنم كه همه اينها كه گفتي دروغ محض است
میثم تمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
گزارش دقیقا در جهت مطرح شدن دلایل عدم اجرای این پروزه و وعده های داده شده است والحمدالله از آنجایی که ظاهرا ... به تکاپوی اعتراض به خبرنگار مربوط بر آمده نشان از تاثیر گذاری این گزارش است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲