پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵

وقتي كه در نهم تير ماه سال92 خبر حذف درس سفر آقای هاشمی و خانواده‌اش به نیشابور از کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی در سايت كازرون نما (مشاهده خبر) قرار گرفت،با افسوس فراوان  اولين نفري بودم كه كامنت گذاشتم :

 

«محمد رضا م

۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹

اون سر ايران هم كه مي رفتيم وقتي ميگفتيم كازروني هستيم به دليل اين درس كازرون را مي شناختند يا لااقل اسم اين شهر به گوششان خورده بود و خود من چند بار برايم پيش امده است. مسولين ... ما بايد حتما با مكاتبه با آموزش و پرورش از آنها مي خواستند كه به هر نحوي شده باز هم در يكي از دروس نامي و يادي از كازرون بماند چون سالها بودنِ نام كازرون مثل سر قفلي مغازه ها براي ما حق آب و گل در اين كتاب ايجاد كرده بود»

                                         

اما متاسفانه آن درس حذف شد؛ بنا به هر دليلي و نه خنده دارمثل دليل ارائه شده در يكي ديگر از كامنت هاي زير آن خبر با اسم خوزستاني :

« دوستان عزیز !!
اینا چون اسم خانواده «هاشمی» بود حذفش کردند نه چون کارزونی بودند . لطفا هوشیار باشید  .مگر نه همین حداد ...عادل در یک برنامه زنده شبکه چهار در پاسخ به حذف یک برگ از کتاب تاریخ که نام آقای آیت الله هاشمی بود هیچ جوابی نداشت و گفت کتاب خلاصه شده !! در صورتی که 40 صفحه به همون کتاب اضافه شده بود .!!!به امید بازگشت عدل و آرامش به ایران زمین» كه با پاسخ طنز الود  كاربري ديگر با نام ناشناس همرا شده بود:«  خوب اسمشو عوض مي گردنند مثلا خانواده احمدي نژاد يا عادلي يا حدادي»
 
 
 

و اما بعد...

 

يكي – دو هفته پيش خبري ديگر در سايت هاي خبري قرار گرفت كه قاعدتا براي ما كازروني ها بايد اهميت مي‌داشت، اما « كازررون» بي تفاوت از آن گذشت. به خبرگزاري خانه ملت (مجلس  شوراي اسلامي) نظري مي اندازيم:
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر شریعتی در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه 6 بهمن ماه) با حضور در جمع خبرنگاران از ثبت ملی نرگس زاران بهبهان به عنوان یک اثر طبیعی ملی خبرداد و گفت: گل نرگس بهبهان با قدمت چندین هزار ساله و کار کارشناسی به عمل آمده سرانجام روز جمعه سوم بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی و به عنوان یک اثر طبیعی ملی به ثبت رسید.
 نماینده مردم آقاجاری، بهبهان و سردشت زیدون در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن تشکر از سلطانی فر معاون رئیس جمهور و هیأت همراه به علت حضور در شهرستان بهبهان و رونمایی از گل نرگس بهبهان افزود: این گل زادگاهش بهبهان بوده و بس و بعدها به صورت انتقال پیاز گل نرگس به دیگر نقاط ایران کشت این نوع گل توسعه یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در سال های 60 و 61 که مقبره پادشاه و حلقه گم شده ایلامیان در حفاری های سد بهبهان کشف شد در آثار بدست آمده یک بشقاب بزرگ که دور تا دور آن با گل های نرگس آذین شده کشف شده که نشان دهنده قدمت چندین هزار ساله گل نرگس و اولین سند مربوط به دیرینه این نوع گل است.

وی با اشاره به اینکه گل نرگس به صورت طبیعی و خودرو رشد می کند ادامه داد: گل نرگس بهبهان به عنوان یک اثر ارزشمند و کالای با ارزش کشاورزی در سطح ایران و جهان عرضه می شود و در جشنواره های متعددی که برگزار می گردد از این نوع گل به عنوان گل نرگس بهبهان یاد می شود.

شریعتی گفت: درگذشته 700 هکتار و هم اکنون 130 هکتار گل نرگس به صورت طبیعی در منطقه بهبهان می روید.

وی ادامه داد: در گذشته 14 نوع گل نرگس داشته ایم که متأسفانه امروز این رقم به 4 نوع کاهش یافته که گل های شهلا و مسکین نمونه هایی از گل نرگس هستند که به صورت انبوه هنوز وجود دارد.

نماینده مردم آقاجاری و بهبهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز گل نرگس بهبهان در صحن علنی مجلس و در بین نمایندگان و خبرنگاران توزیع و فضای مجلس از عطر گل نرگس آکنده شد./

پایان پیام [1].
 
 

سايت خانه ملت: گزارش تصویری(1) توزیع گل نرگس در صحن علنی مجلس

امروز (سه شنبه 7بهمن) به مناسبت ثبت ملی نرگس زاران بهبهان به عنوان یک اثر طبیعی ملی ،گل نرگس در صحن علنی مجلس و در بین نمایندگان و خبرنگاران توزیع شد [2].
 
 
 
 
(علاقه مندان ميتوانند با مراجعه به ارشيو  سايت ها ي ديگر ازجمله سايت خبرگزاری خانه ملت بقيه تصاوير اين خبر را در اندازه بزرگ ببينند)
 نيازي نمي بينم كه در مورد اين خبر بيش از اين چيزي بگويم جز اينكه به مسئولين مختلف و غيره و غيره تبريك بگويم و آرزو كنم كه تا « كازرون» در حال نبرد سرنوشت ساز تعيين روز خود در تقويم است، اتفاقات ديگري از اين دست نيافتد.

پينوشت:
نویسنده: محمدرضا مختاري
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
احسنت به آقای مختاری
بجا بود معلم عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
واقعا بعضی ها چگونه غرق شده اند که مسایل دور و بر خودشون را هم نمی بینند .این کار بایستی مورد مخالفت نه تنها نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی بلکه نمایندگان شیراز و فارس قرار میگرفت چون علاوه بر نرگس کازرون تا بوده و نبوده نرگس شیراز معروف و مشهور بوده ولی تو عکس نماینده شیراز را ببینید که چگونه داره از این گلهای نرگس ها برداشت میکنه
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
وطن پرستی خیلی خوب است اما اگر روزی بگویند صنعت ژاپن بهتر از ما ست این دلیل بر حسادت نباید بشود زمانی که ایران به هفت اقلیم تقسیم شد و کازرون و دو گنبذان (بهبهان ) و اردکان و دشت ارژن و تا بوشهر و کهکیلویه وبویر احمد جزو کازرون محسوب می شد و گل نرگس هم در بهبهان تا ماهور میلاتی و فامور کازرون فراوان وجود داشت وهمه بنام کازرون بود و حتی امروزپیاز نرگس های کاشته شده در دادین و بخشی انرگس زارجره از بهبهان اورده می شود خواستید می توانید از اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی فارس و حاج دهقان مسئول مالی منابع طبیعی کازرون سوال کنید قوم گرایی و نژاد پرستی کافی است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
تو هنوز بلد نیستی دوگنبدان با بهبهان فرق می کند اونوقت میگی ما نژاد پرستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
کل. منطقه بالاده. 130. هکتار اونا نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
2
سلام. بهبهان هم حق دارد داشته‌های خود را به ثبت ملّی و حتی جهانی برساند. گل نرگس که فقط متعلق به فارس و کازرون نیست. ما هم می‌توانیم گل نرگسمان را ثبت ملّی کنیم. اما به نظر من ما باید بیشتر به دنبال ثبت و معرفی ملّی و جهانی داشته‌های منحصربفردمان باشیم. شهری چون بیشاپور و یا شخصیتی چون شیخ ابواسحق ویژه کازرون است. سالهاست بحث جهانی شدن بیشاپور مطرح است. کاش مرجعی عادلانه در پی این می‌بود که چرا و به دنبال کارشکنی کدام مسئول کازرون، بیشاپور ثبت جهانی نمی‌شود. گل نرگس پیشکش بهبهانی‌ها.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
نگران نباش فردا که چنارشاهیجان اعلام استفلال کرد و مدعی است که تنگ چوگان وقسمتی از منطقه شاپور باید جزو قائمیه که زمانی اتراق گاه عشایر غوری و ماهور میاتی بوده مشابه نرگس زار کازرون می شود ما هر چه می کشیم از.... مسئولین می کشیم که وقتی به مناسبی میرسند فقط به فکر ..... خودشان هستند یا از مسولین غیر بومی که فقط به فکر ..... هستند یه نگاهی به کازرون بینداز تا ببینی مسئولین ان کجایی و کیانند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
از بی .... نماینده و امام جمعه ما است که فقط به فکر مسائل سیاسی هستند و در هر مسئله سیاسی اظهار نظر می کنند ولی در مورد مسائل کازرون انگار نه انگار
کازرون نما خواهشا سانسورش نکن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
بازم که سانسورش کردی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
0
0
ناراحت نباشین به قول معروف تا اره دراین داره خرس مهمون کفتاره
محمد پیله ور
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
2
با سلام
اولا خاستگاه طبیعی گل نرگس بهبهان به هزاره ها می رسد
ثانیا بعضی جاها مثل شیراز پیاز گل نرگس بهبهان را به شیراز برده و به گل نرگس شیراز تغییر نام داده اند.
ثالثا بهبهان در طول تاریخ هیچ وقت زیر نظر کازرون نبوده
رابعا دوگنبدان تا سال 1330 خود یکی از شهر های شهرستان بهبهان بوده است.
خامسا تمام استان کهگیلویه و بویر احمد تا سال 1342 زیر نظر فرمانداری کل بهبهان بوده است.
سادسا ثبت ملی گل نرگس بهبهان باید 50 سال پیش انجام می شد و اکنون با تاخیر انجام شده
در تمام موارد مزبور می توانید تحقیق نمائیدتا واقعیت ها بر شما آشکار شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳