پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی استان فارس خبر داد:
وی بیان کرد: در 2 ایستگاه طبیعی جره و بلبلک در شهرستان کازرون که 15هکتار از اراضی را در برگرفته سالانه 10تن گل نرگس برداشت می‌شود و طرح توسعه و احیا این دو رویشگاه در دست اجراست.

رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی استان فارس گفت: تولید گل نرگس در استان فارس سالانه بیش از ۳۰ میلیارد ریال درآمدزایی دارد.

اسماعیل تقوا با اشاره به تولید گل نرگس در استان فارس اظهار داشت: بیشتر از250 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل نرگس است که بخش عمده این محصول در شهرستان‌های کازرون، جهرم، فیروزآباد، زرین‌دشت و داراب برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: در 2 ایستگاه طبیعی جره و بلبلک در شهرستان کازرون که 15هکتار از اراضی را در برگرفته سالانه 10تن گل نرگس برداشت می‌شود و طرح توسعه و احیا  این دو رویشگاه در دست اجراست.

رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی فارس بابیان اینکه بیشتر تولیدات گل نرگس در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد، گفت: درآمد حاصل از فروش گل نرگس در فارس سالانه بیش از 30 میلیارد ریال است و شهلا، پرپر، شاعران  از مهم‌ترین گونه‌های گل نرگس در فارس است.

تقوا خاطرنشان کرد: برای اصلاح و توسعه کشت گل نرگس بزرگ‌ترین ایستگاه تولید پیازگل نرگس در روستای دادین شهرستان کازرون به بهره‌برداری رسیده و 150 هکتار از اراضی در قالب مشارکت مردمی و بخش خصوصی زیر کشت رفته که برای 40 نفر اشتغالزایی داشته است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
2
باسلام.اگرفقط درعرصه اقتصادی نگاهی داشته باشیم میبینیم که این مزیت دربخش جره وبالاده کمک قابل ملاحظه ای به رونق این بخش نموده است.اماازآنجاکه این مزیت توریستی هردوجنبه اقتصادی وفرهنگی راباهم به ارمغان میاوردبرماست که بادقت نظروظرافت به این مهم پرداخته شود.امامتاسفانه برخی برخوردهاارزش این مزیت راکاسته وچه بسادرآینده درصورت عدم نظارت بیشترشاهدازدست دادن این مزیت بشویم.انتظاراست مسئولین اعم ازبخشی،شهرستانی واستانی دقت نظربیشتری مبذول دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
1
آفرین محمد.درتکمیل نظرمحمدبایدعرض کنم که واقعارفتاروبرخوردبدی بامردم درنرگسزارجره میکنند.مسئولین محترم یابه فکرجای دیگری برای بازدیدمردم باشندویادرگزینش اجاره کنندگان حتمادقت بیشتری کنند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
اقای ناشناس ایا امسال هم به نرگس زار جره رفتی که ببینی رفتار چطور بوده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴