پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۶۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
دیدگاه فرهیختگان کازرونی درباره روز کازرون - 10
متاسفانه در حاشیه دعواهای بی اساس بر روی روز 4دی به عنوان روز کازرون در تقویم سپاه ، دیدیم که بهبهان گل نرگسش را به ثبت ملی رساند.

1.انتخاب روزي به نام روز كازرون براي شهرستان كلا چه كاركردي دارد و چه نقشي در توسعه و پيشرفت شهرما ايفا مي‌كند؟

فلسفه نام گذاری یک روز به نام یک شهرستان یا یک شخصیت معرفی جامع و کامل آن موضوع است. لذا اگر روزی به نام روز کازرون در تقویم کشور ثبت شود هم در توسعه گردشگری و هم در معرفی تمدن و فرهنگ و هنر شهرستان موثر است و در بحث اقتصادی و کشاورزی هم ظرفیت ها و پتانسیل هایش معرفی مي‌شود و صنایع و کشاورزیش تقویت مي‌گردد. از طرف ديگر در سوق دادن توجه بیشتر مسئولین کشور به توسعه  همه جانبه این شهرستان موثر است و احتمال می دهم این شهرستان به مرور مهاجر پذیر شود  و خود مردم شهرستان هم تعصب بیشتری نسبت به کازرون داشته باشند.

 

2.روز كازرون بايد چه ويژگيهايي داشته باشد و چه شاخصه هايي را در بر گيرد؟

نکته اول اینکه وقتی می گوییم کازرون باید توجه داشته باشیم کازرون یعنی خود شهر کازرون و بخش ها و روستا های پیرامونش. لذا باید همه کازرونی ها در آن سهیم باشند و هیچ منطقه ای از کازرون خود را جدا از این مسئله نبیند. بر همین اساس باید نامگذاری به صورت شهرستانی باشد و وحدت و همدلی و مشارکت در آن دیده شود.

نکته دوم اینکه برای نامگذاری هر چیز وجه تسمیه ای لازم است همانطور که برای نام کازرون وجه تسمیه هایی گفته شده است.لذا باید علت نامگذاری  این روز در سطح کشور یا منحصر به فرد باشد و یا کم نظیر و یا برجستگی خاص خودش را داشته باشد.

نکته سوم شاخصه هایی که باید این روز داشته باشد با روحیه و رفتار و منش مردم کازرون و قدمت و تاریخ و فرهنگ این دیار همخوانی داشته باشد.

 

3.پيشنهاد شما براي روش انتخاب اين روز چيست و فكر ميكنيد چگونه مي‌توان به يك اجماع قابل پسند و قبول عموم مردم رسيد؟

اساساً شیوه ای که بتواند به اجماع کامل رسید یا وجود ندارد یا به سختی امکان پذیر است. چون بسیاری از مردم و نخبگان کازرونی در شهرهای مختلفی حضور دارند و ارتباط گیری و نظر خواهی ممکن نیست. اگر بخواهیم همه پرسی انجام دهیم که بسیار سخت است . اگر بخواهیم فقط به نخبگان مراجعه کنیم عموم مردم را نادیده گرفته ایم و شاید خیلی از نخبگان از قلم بیفتند. لذا چهارچوبی که بشود به اجماع رسید وجود ندارد. اما به یک اجماع نسبی می توان رسید و آن هم مراجعه نشریات محلی و سایت های محلی کازرون به نخبگان و انجام نظرسنجی های علمی و میدانی است. البته باید شورایی متشکل از همه سلایق تشکیل شودکه عادلانه به قضاوت بنشینند و به نتیجه برسند.

 

4.چه روزهايي در تقويم كازرون وجود دارد كه ظرفيت و استعداد كانديد شدن براي انتخاب روز كازرون دارد؟

روز های زیادی را می توان روز کازرون نامید. اما خیلی از این روز ها مورد اختلاف شهرستان های دیگر و یا مورد اتفاق نظر در شهرستان نیست .مثلا بحث انتساب  حضرت سلمان فارسی در چند شهر مورد اختلاف نظر است. یا گل نرگس که متاسفانه در حاشیه دعواهای بی اساس بر روی روز 4دی به عنوان روز کازرون در تقویم سپاه ، دیدیم که بهبهان گل نرگسش را به ثبت ملی رساند.

از جمله روز هایی که می تواند ظرفیت انتخاب روز کازرون را داشته باشد می توان به روز  4دی ماه به خاطر شهادت 78شهید کازرونی در عملیات کربلای 4، روز 19اردیبهشت ماه به دلیل شعله ور شدن مبارزات سیاسی و مذهبی مردم کازرون بر علیه طاغوت و تقدیم اولین شهید برای تشکیل اولین حکومت مردمی و مشروع که توسط خود مردم جمهوری اسلامی نامگذاری شد و کازرون درجرگه یازده شهر پیشتاز در این برهه تاریخی خوش درخشید را هم می توان به عنوان روز کازرون نامید.

روز 28 آبان به خاطر شهادت اولین فرمانده شهید در سنگر دفاعی از ایران  اسلامی را هم می توان روز کازرون نامید. شهیددکتر علی اکبر  پیرویان متاسفانه مهجور مانده است که حقیر با توجه به تحقیقی که از ایشان دارم ابعاد مختلف و ناشناخته ای از ایشان دیده ام که در سطح کشور بی نظیر است.

اگر اسنادی از روز و تاریخ  پیروزی احرار کازرونی بر علیه انگلیس خبیث هم وجود داشته باشد می تواند روز کازرون نامید.

 

5.پيشنهاد شما براي روز كازرون چه روزي است؟

اما به نظر من روز 4 دی ماه به خاطر مجاهدت و رشادت و جانفشانی 78  شهیدکازرونی که نشان از تکلیف مداری الهی و حس میهن دوستی کازرونی ها را نشان می دهد و از طرفی کازرون، چنارشاهیجان، کوهمره نودان، جره و بالاده، خشت و کمارج و روستاهای بخش مرکزی در آن سهیم بوده و نقش دارند و جالب تر اینکه در این عملیات کازرونی ها خط شکن بوده اند و به گواه همه فرماندهان جنگ این عملیات بستر ساز و زمینه سازی پیروزی عملیات کربلای 5 و فتوحات زیادی بوده است می تواند یکی از این روزها باشد.

نویسنده: محمدهادي صحرابان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
سیدرضا بازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
1
1
فکر کنم 75 شهید باشه
http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/12442
لطفا مشخص کنید 75 شهید بوده یا 78 شهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
این لینک رو ببین سید رضا بازیار
http://kazeroonkhabar.ir/news/show/2346/
کازرونی شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
1
1
آقای صحرابان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! نظر دادن درباره روز کازرون کار جنابعالی نیست . جنابعالی را چه به ای حرفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستانه ازت می گم تو کار که نه اطلاع درموردش داری و نه تجربه و سابقه ای دخالت نکن . جناب صحرابان ؟؟؟!!!!!!! هر کسی را بهر کاری ساخته اند . جنابعالی وا چند نفر مثل خودت به حد کافی برای این شهر و مردم این شهر مشکل درست کرده اید دیگه نمی خواهد برای روز کازرون که یه مسئله فرهنگی و تخصصی است دخالت بکنی. / ای ... عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست .
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
1
آقای .... ؟؟؟؟؟؟ آقا ی صحرابان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این همه برنامه تو شهرهای دیگه و مراکز استانها برگزار می شود مثل روز اصفهان و ...... آیا اینها تو تقویم کشور ثبت شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلاً مگر هر برنامه ای که تو هر شهری برگزار میشه نیاز داره که در تقویم ثبت بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ پس اگر اینجور باشه این کشور و این همه شهرستان باید سال شمسی بجای 365 روز بشه 10 هزار روز تا تمام نامگذاری روزهایی که شهرهای دیگر ایران هم برای خودشان انتخاب می کنن در تقویم جا بشود . برو کمی به معلومات .... اضافه کن برو دو تا کتاب بخوان تا بدانی چه مطلبی بگی و چطور بیان کنی . متاسفانه در شهر کازرون همه شدن صاحب نظر ولی کمتر کسی اهل عمل است یا .... انجام کار ندارد . اون بنده خدایی هم که میخواهد کار بکند که چوب لای چرخش می گذارن . این شهر یک شهر نفرین شده است که امثال ..... دوست دارن خودشان را نخود آش کنند و بگن ما هم هستیم . خدا به داد آینده این شهر برسد . مدیر محترم سایت کازرون نما شما هم باند بازی در نیار و مطالب بنده بدون کم و کاست در سایت درج کن
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
1
مدیر محترم سایت کازرون نما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!! لطفاً بفرمائید از کی تا حالا آقای هادی صحرابان جزء فرهیختگان کازرونی محسوب می شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر مدیر محترم این سایت اطلاع ندارند عنوان ( فرهیخته ) به هر فرد عادی جامعه نمی توان القا کرد . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آقای صحرابان مثلاً جزء علماء و فضلای شهر هستند یا استاد یار دانشگاه و دکتر و مهندس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مدیر محترم سایت کازرون نما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دست از سیاست بازی و گمراه کردن افراد بردارید . این آقا یک عضو عادی این جامعه هست بنابراین سعی نکنید با القاب فرهیخته و .... ایشان را بیش از حد بزرگ جلوه دهید . ضمن اینکه مردم خودشان متوجه اوضاع و احوال هستن و میدانند که چه فردی فرهیخته است و چه فردی فرهیخته نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
1
از یک مسوول در سپاه کازرون جز این پیشنهاد بعید است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
سلام آقای صحرابان
یکبار مشخص کن ببینیم شما شغلتون چیه؟
چیکار میکنید؟چه کارهایی کردید؟
والله ما هر چی سوال میکنیم جز نقد و ایراد الکی گرفتن از مردم کاری نداری نمیدونیم شما خسته نمیشید؟
زندگی نداری؟
یکبار به این سوالها برای خودت جواب بده تا تکلیفت با خودت روششه
تصاویر 78 شهید کازرونی در عملیات کربلای 4
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
http://kazeroonkhabar.ir/news/show/2346/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-78-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C-4-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B4
مدير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
1
0
با اينكه ازش خوشم نمياد ولي با نظراتش موافقم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
1
جناب صحرابان میشود بفرمایید «حقیر با توجه به تحقیقی که از ایشان دارم» به چه زبانی است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
به خدا سلامی شیراز ... تحویل نمیگیره
کاش میرفت به جنگ داعش...
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
نمی دانم علت اینهمه حسادت به صحرابان چیست؟
ولی همین می دانم که خیلی از این آقایانی که به اسم فرهیخته از آنها یاد شده فقط ژست آنرا یدک می کشند و نه از لحاظ تحصیلات و نه فعالیت و حضور در کازرون به پای صحرابان هم نمی رسند.
چرا کازرون نما در جواب اینکه صحرابان را فرهیخته نامیده جواب نداد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
ی نظر خواستن اونم ی نظر داده؛ دلیل این همه جنجال و آشوب و بلوا رو من که نفهمیدم
بابا جان کازرون با همه ی تنوعات و گوناگونی هاش؛ همین هم شهرم را دوست داشتنی تر کرده؛ الان چطور شده که تحمل یک نفر ولو مخالف رای و نظر و سلیقه ی ما اینقدر عده ای رو بر آشفته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸