پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
دیدگاه فرهیختگان کازرونی درباره روز کازرون - 8
همانطور که نام کشور ایران در جهان باعث تداعی فرهنگ ناب ایرانی ،حافظ ،سعدی ،مولوی و... در ذهنها وافکارمیشود این روز برای کازرون تداعی کننده بزرگان ونام آوران وفرهیختگان این شهر خواهد شد .
1- انتخاب روزی به نام روز کازرون برای شهرستان کلاً چه کار کردی دارد وچه نقشی در توسعه وپیشرفت شهر ما ایفا میکند ؟
 با عرض سلام وادب خدمت مدیر محترم سایت کازرون نما ، ابتدا تشکر میکنم به پاس اهمیت به موضوع های فرهنگی شهرستان و سئولاتی را  طرح نمودید. به صورت کلی  مطالبی را عنوان می کنم  .
از آنجا که انتخاب نامی درخور شهرستان بزرگ و با اصالتی همچون کازرون نیاز به تحقیق وآگاهی کافی در زمینه های فرهنگی ،علمی اقتصادی تاریخی دارد، بنا براین انتخاب این نام مسلماً نقش های بسیاری در توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگ کازرون و در معرفی آن به کشور و جهان، جذب توریسم ،جذب سرمایه گذار وایجاد بستری مناسب برای فرهیختگان شهرستان  خواهد بود . همانطور که نام کشور ایران در جهان باعث تداعی  فرهنگ ناب ایرانی ،حافظ ،سعدی ،مولوی و... در ذهنها وافکارمیشود این روز برای کازرون تداعی کننده بزرگان ونام آوران وفرهیختگان این شهر خواهد شد .  لکن همانطور که برای نام گذاری یک نوزاد در خانواده ای کوچک  از ماهها قبل مشورت و آینده نگری می شود باید برای انتخاب روز و یا روزهایی برای شهرستانی با قدمت 2500 ساله برنامه ریزی دقیق و با مطالعه انجام داد .
  
2- روز کازرون باید چه ویژگیهایی داشته باشد وچه شاخصه هایی را در بر می گیرد ؟  
 
 ویژگی های همچون  فرهنگی ،تاریخی ،مذهبی ،بومی ،محلی  ،  چرا که این شهرستان با داشتن چهره های تاریخی ، انقلابی ،فرهنگی و1100 شهید گلگون کفن حتی چند ین روز را می توان نامگذاری کرد تا از قِبَل آن بتوان برنامه های فرهنگی وهنری با حضور چهره های ملی مذهبی وسیاسی ،هنرمندان، و بزرگان ایران وجهان برگزار کرد  که خود باعث رونق و معرفی خواهد شد، همانگونه که در روز بزرگداشت حافظ و سعدی نام آوران کشور ها وجهان را در این شهر می بینیم. در شهر سبز کازرون نیز شاهد آن باشیم .

 

3- پیشنهاد شما برای روش انتخاب این روز چیست وفکر میکنید چگونه می توان به یک اجماع قابل قبول وپسند برای عموم مردم رسید ؟
  
 پیشنهاد : برای انتخاب این روز به نظر می رسد بايد طی فراخوانی در فضای مجازی و رسانه ها  از نخبگان ،صاحبان نظر و فرهیختگان شهر که در سراسر ایران نام آور هستند  دعوت به عمل آید تا این روز و یا روزهایی را انتخاب کنند و بعد در جلسه ای با حضور آنها نام مناسب انتخاب شود . مثلاً در بهار که اکثر فرهیختگان شهرستان کازرون در مقبره شیخ ابواسحق نشستی دارند. این مهم بحث وتبادل نظر شود
  
4-  چه روز هایی در تقویم کازرون وجود دارد که ظرفیت کاندید شدن برای انتخاب روز کازرون دارد ؟
  با توجه به اینکه در خصوص انتخاب روز باید آگاهی دقیقی از تاریخ روزهای شهرستان داشت ترجیح می دهم در فرصتی دیگر به این سئوال پاسخ می دهم .
 
5- پیشنهاد شما برای روز کازرون چه روزی است ؟  
 چند روز را که اطلاع دارم عرض میکنم . روز تولد شاعر نامی وچهره ماندگار شهر ستان زنده یاد نصرالله مردانی و تولد انسانهای فرهیخته شهرستان از جمله  ناصر دیوان کازرونی ، محمد مهدی مظلوم زاده به لحاظ منحصر به فرد بودن وداشتن تالیفات انجام گرفته این بزرگوار ، بهجت العلما عالم نامی شهرستان  ،شیخ ابواسحق کازرونی ،علامه دوانی ، شهدای 8 سال دفاع مقدس شهرستان، پرفسور ملکزاده و ...

 

نویسنده: صابر سهرابی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲