پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در كازرون:
معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به دریاچه‌های خشکیده استان فارس خبر داد.

 به گزارش كازرون نما، احمدعلی کیخا امروز (شنبه) در کازرون اظهار کرد: در سال جاری برای دریاچه هامون 5 میلیارد تومان و دریاچه‌های خشکیده استان فارس 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص‌یافته که امیدواریم در سال آینده این رقم افزایش یابد.

وی گفت: امروزه رویکرد دولت تدبیر و امید و توجه آن به مسائل محیط‌ زیست و جهت‌گیری‌های آن در این راستا بسیار مثبت است.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست متذکر شد: حفظ محیط‌ زیست فقط توسط دولت به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید در این راستا مردم و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد پیش‌قدم باشند و به دولت یاری رسانند.

کیخا ادامه داد: هر جای این مملکت کهن که پا بگذاریم سرشار از ثروت خدادادی است که به خاطر افراط‌ و تفریط نتوانستیم از آن به‌خوبی در راستای اشتغال و تولید استفاده کنیم.

وی گفت: در حوزه حفاظت از تالاب‌ها دولت به‌صورت ویژه اعتبار گذاشته و در حال تدوین برنامه عملی توسط خود مردم هستیم.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از بی‌توجهی برخی فرمانداران و شهرداران که نسبت به حفظ تالاب‌ها بی‌تفاوت بوده‌اند انتقاد کرد و افزود: چنانچه فرمانداران و شهرداران با حساسیت کامل و با اراده و عزمی راسخ نشست‌های تالابی برگزار و موضوع را دنبال می‌کردند شاید وضعیت ما در این عرصه این‌طور نبود.

کیخا با بیان اینکه برخی بزرگان برنامه‌ریز، توسعه را فقط از منظر خودشان می‌بینند و تدوین می‌کنند، متذکر شد: در برخی نقاط راه را از جنگل عبور دادند به‌ دلیل اینکه منظم‌تر باشد و دیگر به فکر بهبود شرایط آینده مردم نبوده‌اند.

وی بیان کرد: فرزندان ما از جاده‌های بزرگ و ساختمان‌های چندطبقه شهر لذت نمی‌برند بنابراین باید از محیط طبیعی و آثار زیست‌محیطی حفاظت و حراست کنیم و به دست آیندگان برسانیم.

این مسئول در پایان از اقدامات خوب فرماندار، دادستان و رئیس محیط‌ زیست شهرستان کازرون در پلمب 210 چاه غیرمجاز در مجاورت تالاب پریشان تقدیر کرد.

نویسنده: سرويس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
1
چقدرش برای پریشان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸