پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در روز دوشنبه مورخ 6/11/93 راس ساعت 10 صبح با حضور دکتر مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امام جمعه ٰ فرماندار و سایر اعضاء شورا در محل دفتر امام جمعه محترم کازرون برگزار گردید
به گزارش دريافتي كازرون نما از امور هنري اداره ارشاد كازرون، در ایتدای این جلسه حجت السلام خرسند امام جمعه و  رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ضمن خير مقدم به مدير كل  فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به جهت حضور در شهرستان کازرون و گراميداشت فرا رسيدن سي ششمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، طي سخناني بيان داشت : شوراي فرهنگ عمومي  عهده دار مهم ترين مباحث فرهنگي در سطح استان و شهرستان است و مهترين  ادارات و دستگاه هاي فرهنگي در اين شورا عضويت دارند و ما اكنون در مقطعي از انقلاب قرار گرفته ايم كه شبيخون فرهنگي متوجه نظام و كشور است و همگي ما  وظيفه داريم با انجام فعاليت هاي فرهنگي و هنري با  اين تهاجم به مقابله بپردازيم ، وظيفه همگان از روحاني وكاسب و همگي دستگاه هاي اداري و متولي فعاليتهاي فرهنگي اين است كه با انجام فعاليت مناسب  و در خور گامي مناسب در  جهت رفع ناهنجاري هاي موجود در جامعه بردارند .
ايشان در ادامه با اشاره به نام گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري بيان داشتند : در جامعه اي كه متاسفانه روزبه روز آمار طلاق رشد بيشتري پيدا مي كند و رسم و رسومات نا به جايي مانند برگزاري مراسم ازدواج با اصراف و صرف هزينه هاي فراوان و تجمل گرايي و ... رواج مي‌يابد، بايد با انجام درست فعاليت هاي هنري در قالب سينما و تئاتر و شعر و غیره، مردم را در جهت جلوگيري از ريخت و پاش ها و اسراف تفهيم و متوجه كرد و راه دوري از اين گونه ناهنجاري چيزي نيست جز اينكه ما برگرديم به سنت هاي  اصیل اسلامي و ديني و اعتقادي و  اين ها را معيار كار خويش قرار دهيم .
در ادامه اين جلسه حميدرضا گرامي فرماندار شهرستان كازرون  هم ضمن خيره مقدم و خوش آمد گويي به مدير كل  اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، طي سخناني بيان داشت  در استان فارس با توجه به شرايط اقليمي و وجود جاذبه هاي مختلف سياحتي – زيارتي و گردشگري و شاخص هاي متعدد فرهنگي و هنري يك هنر مديريتي مي طلبد كه بتواند از اين پتانسيل ها به نحو احسن و اكمل استفاده نمايد که الحمداله با وجود مدیران فهیم و با پشتکار در  سطح استان امیدواریم به جایگاه اصلی و مطلوب دست پیدا نمائیم.
حاج محمد مرحمتی مشاور فرهنگی امام جمعه و دبیر ستاد دهه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون  در ادامه طی گزارشی برنامه های در دست اقدام این ستاد را برای حضار تشریح  کرد. ایشان از اجرای ده شب برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله برگزاری شب های قرآنی - شب های شعر و خاطره و نقد و بررسی کتاب - شب هنرمندان با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری  -  شب عشایر و در راس برنامه ها تجلیل از خدمات مرحوم  ناصر دیوان کازرونی و همراهان و نقش مردم و روحانیت در نهضت جنوب از جمله برنامه های این دهه نام برد.
  لازم به ذکر است در سفر یک روزه دکتر مریدی به  کازرون، از مقبره شاعر پرآوازه کازرونی مرحوم نصراله مردانی و پارک تاریخی باغ نظر توسط ايشان بازدیدبه عمل آمد و قول مساعدت و همکاری در خصوص تخصیص اعتبار  ساخت سالن چند منظوره اجتماعات در جوار مقبره مرحوم نصراله  مردانی را دادند. هم چنین در این سفر  مشاور اجرایی مدیر کل و معاونین مطبوعاتی و هنری و   مسئول امور شهرستان های  اداره کل نیز حضور داشتند .
نویسنده: سرويس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳