پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۶۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
به گزارش کازرون نما، محمد حسین پیرویان، پدر شهیدان والامقام علی و محمد پیرویان که به دلیل کهولت سن، مدتی درگیر بیماری بود در سنّ 82 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندش شهیدش رفت.

 به گزارش کازرون نما، محمد حسین پیرویان، پدر شهیدان والامقام علی و محمد پیرویان که به دلیل کهولت سن، مدتی درگیر بیماری بود در سنّ 82 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندش شهیدش رفت.


مراسم تشییع و به خاکسپاری وی چهارشنبه 8 بهمن ماه سال جاری ساعت 16:00 عصر در بهشت زهرای کازرون برگزار می‌شود و مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت این پدر شهید نیز نیز پنج شنبه 9 بهمن ماه ساعت 14:30 در مسجد جامع ملّابرات شهرستان کازرون منعقد می گردد.


شهید علی اکبر پیرویان

به گزارش کازرون نما به نقل از سایت جامع فرهنگی مدهبی شهدای کازرون، شهید علی اکبر پیرویان در تاریخ 1338 در شهرستان كازرون پا به عرصه وجود گذاشت تحصیلات خویش را تا دوره راهنمایی در نورآباد و دبیرستان را در كازرون گذراند از همان كودكی عشق به خداوند در فطرت و سرشتش گنجانیده شده بود و از سال 52 شروع به فعالیت سیاسی مذهبی از طریق روزنامه دیواری كرد. در  سال 55 هنگام تحصیل در كازرون با فرستادن كتابها و نشریات و اعلامیه‌های ضدرژیم برای دوستان خود به فعالیت خویش ادامه داد. در تاریخ 24/12/56 در سالروز تولد رضاشاه كه جشن گرفته بودند او مشغول تخریب مراسم چراغانی و پخش اعلامیه امام خمینی پرداخت كه هنگام سوزاندن عكس شاه جلو مدرسه حكمت مورد تعقیب مأموران قرار گرفته و در اثر تیراندازی مأموران بازوی چپ او مورد اصابت قرار می‌گیرد و پس از دستگیری درحالیكه مجروح بود مورد شكنچه قرار می‌گیرد كه در اثر خونریزی زیاد دچار اغماء می‌شود؛ او را به بیمارستان منتقل می‌كنند. پس از دو روز بازداشت بدون اینكه اجازه ملاقات داشته باشد او را به دادگستری می‌برند كه با ضمانت پدرش آزاد می‌گردد. در سال 57 موفق به اخذ دیپلم و سپس با شركت در كنكور سراسری در رشته پزشكی دانشگاه تهران قبول می‌شود وی عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران می‌شود كه در تسخیر لانه جاسوسی و در پاسداری آن نقش فعالی را ایفا می‌كند. در این مدت به سپاه پاسداران می‌رود و با عده‌ای از برادران پاسدار راهی افغانستان شده تا با دشمنان آنان بجنگد و چند ماهی در آنجا سپری می‌كند.

بعد از برگشت از افغانستان به سمت مسؤول و مربی آموزش بسیج كازرون منصوب می‌شود و در كازرون شروع به فعالیت می‌كند كه می‌توان او را به عنوان مؤسس بسیج در كازرون دانست كسانیكه دوران آموزشی را با او گذرانده‌اند با روحیات، اخلاق، برخورد و متانت او آشنایی كافی دارند. تا شروع جنگ تحمیلی دائم در فعالیت و جنب و جوش بود تا افراد واجدالشرایط را سریع‌تر آموزش دهد تا اینكه جنگ تحمیلی شروع و به عنوان اولین فرمانده نیروهای بسیجی راهی منطقه جنوب شده و در هویزه مستقر گردید نیروهایی كه همراه با او بودند با تجهیزات خارج از رده از قبیل ام‌یك، برنو، بازوكا... مسلح بودند. در مدت استقرار در هویزه با فعالیتی كه داشت از مردم آن منطقه اسلحه‌های غارت شده (ژاندارمری سابق) را گرفته و به مرور یكایك بچه‌ها را تجهیز كرد تا اینكه خبر محاصره سوسنگرد می‌رسد و او بچه‌ها را نیمه شب از هویزه به سوسنگرد برده و پشت خاكریزها مستقر می‌كند و صبح 24/8/59 جنگ با دشمن، با نیروی ایمان شروع می‌شود و آن روز شهید پیرویان با تمام وجود پیشاپیش نیروها می‌جنگید یگان رزم برای او مهم نبود، كه به وسیله گلوله مستقیم تانك دشمن دعوت حق را لبیك گفت. روحش شاد.

 

شهید محمد (فرشید) پیرویان

طلبه شهید فرشید(محمد) پیرویان نیز در سال 1345 در کازرون دیده به جهان گشود و در تاریخ 22/01/1362 در منطقه شمال فکه به شهادت می رسد و به دیدار برادر شهیدش می شتابد. در

قسمتی از وصیت نامه این شهید آمده است: « بار پروردگارا تو را به بخشندگیت قسم این مسئله کوچک برای تو و بزرگترین آرزو برای من یعنی شهادت را برآورده کن  . خدایا برادران و خواهرانی که درسنگر تو آنهایی که مخلصانه خدمت می کنند پیروز و مؤید بفرما تا برای امت خود مفید باشند.»

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
United Kingdom
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
2
رحمت و غفران خداوند برایشان و فرزندان شهیدش.
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
اسمان تو را در اغوش گرفت .رفتی ولی از یادها نخواهی رفت چون مردانه زیستی ومردانه چشم از جهان بستی.یادت شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳