پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
پياده روي بزرگ خانوادگي پريشان
نیمه های بهمن ماه را روز جهانی تالاب ها نام نهاده اند. و ما کازرونی ها که روزگاری صاحب زیباترین نگین فیروزه ای زاگرس بودیم و بزرگ ترین دریاچه اب شیرین این کهن زادو بوم را در کنار خود داشتیم چند سالی است به رسم ادب و مهربانی به بهانه گرامی داشت روز جهانی تالاب ها با خانواده های خود در کنار پیکر نیمه جان پریشان گرد هم می آئیم و این بیمار خفته را دلداری میدهیم.

به گزارش كازرون نما، هنوز یادمان نرفته آن روزهای اوج و شکوفایی پریشان را که چگونه امواج نیلگونش با نوازش باد به رقص در می آمدند و انعکاس  دل انگیز کوههای پر برف  دشت برم در آیینه صاف و زلالش چه قاب های ماندگاری را در آلبوم خاطرات مان به یادگار گذاشت .

و باز خوب یاد مان هست که سال پیش که اندک آبی در بستر پریشان انباشته شده بود و درناهای مهاجر  باز هم به پریشان سلامی دوباره کردند مردم  قدر شناس این دیار چگونه سر مست و شادمان و ساز و  دهل در دست و پایکوبان به دیدار این گوهر یکدانه شتافتند .

آری دوستان وهمشهریان گرامی امسال نیز به رسم هر ساله  بامداد آدینه این هفته  با خانواده هایمان در کنار پریشان گرد هم می آییم تا فریاد  " پریشان همیشه زنده خواهی ماند " در فضای کوه ودشت طنین انداز کنیم .

پس  وعده ی ما جمعه  10 بهمن ماه  کنار پریشان ( پیاده روی بزرگ خانوادگی از روستای زوالی تا چشمه بنگ )

ساعت حرکت سرویس ها از کازرون  بزودی اعلام خواهد شد .
 
نویسنده: محمودرضا پولادي
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
2
یادش بخیر، یه زمانی با قایق رو اب دریاچه گشت میزدیم...الان هم گشت میزنیم، ولی با نیسان....الحق که حمل و نقل پیشرفت کرده ها....خخخخخخخ....حالا اونها که هی پمپ گذاشتن تو اب و ريختن پای زمینهای کشاورزی واموندشون تحویل بگیرن....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴