پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

اين هفته افكار عمومي منتظر عذرخواهي رسمي هفته‌نامه‌ي سلمان و نويسنده‌ي آن از انتشار مقاله‌اي بود كه روز شهادت 78 شهيد كازروني را به عنواني روزي فاقد افتخار معرفي مي‌كرد، اما متأسفانه‌ اين هفته‌نامه هيچ پاسخ مناسبي به اين مطالبه‌ي عمومي نداد.

شنيده‌ايم دست‌اندركاران اين نشريه با اين بهانه كه تنها پاسخ‌گوي سرمقالات منتشر شده در اين هفته‌نامه هستند، مسئوليت انتشار متن مذكور را تنها متوجه نويسنده‌ي آن مي‌دانند! اين در حالي است كه بر اساس قانون مطبوعات مدير مسئول قانوناً پاسخ‌گوي مطالب منتشر شده در هر رسانه است. در تبصره‌ي 7 از ماده 9 قانون مطبوعات آمده است: «مسئوليت مقالات و مطالبي كه در نشريه منتشر مي‌شود به عهده‌ي مدير مسئول است ولي اين مسئوليت نافي مسئوليت نويسنده و ساير اشخاصي كه در ارتكاب جرم دخالت داشته باشند، نخواهد بود.» چنانچه ملاحظه مي‌كنيد قانون مسئوليت انتشار مطالب هر نشريه را در مرتبه‌ي اول متوجه مدير مسئول مي‌داند و در مرتبه‌ي بعد به نويسنده توجه دارد. اين از آن روست كه از نظر قانون هيچ مطلبي قبل از تأييد مدير مسئول اجازه‌ي انتشار ندارد.

 علي‌رغم اين مسأله در شماره‌ي اخير هفته‌نامه‌ي سلمان، نه نويسنده و نه نشريه‌ي مذكور هيچ تلاشي براي جبران مطالب منتشر شده در شماره‌ي قبل انجام ندادند.

نكته قابل توجه در اين ميان عدم تناسب اين رفتار با ادعاي اصول‌گرايي و دفاع از ارزش‌هاي اسلام و انقلاب از سوي اين نشريه است. به راستي آيا يك عذرخواهي ساده در برابر چنين خطاي بزرگي تا اين حد براي آقايان سنگين مي‌آيد؟!

اين در حالي است كه در برخي مواقع نشريات ديگر شهرستان در مقابل خطاهاي صورت گرفته به راحتي و با تواضع عذرخواهي كرده‌اند. به عنوان نمونه در خرداد ماه 87 متني در هفته‌نامه‌ي بيشاپور منتشر شد كه طي آن يكي از احكام اسلام زير سئوال رفته بود. هفته‌نامه‌ي مذكور اما با پذيرش خطاي خود در شماره‌ي بعد چنين نوشت:

«در شماره 116 هفته‌نامه بيشاپور مقاله‌اي تحت عنوان "كورش بزرگ را بهتر بشناسيم ـ بخش دوم" تهيه گرديد كه متأسفانه اين مقاله سهواً بدون ويرايش و بازبيني چاپ و منتشر شد. امري كه به هيچ وجه با خط مشي و اصول تعيين شده‌ نشريه هم‌سويي نداشت و در نتيجه موجب رنجش و تذكر متدينين و دلسوزان شد. در اينجا ضمن اظهار تأسف بخاطر اشتباه و غفلت پيش آمده، از جميع عزيزان و دوستان متدين و دلسوز عذرخواهي و پوزش مي‌طلبيم و از خداوند بزرگ خواهانيم كه هفته‌نامه‌ي بيشاپور را از اين اشتباهات در آينده برحذر داشته و اين نشريه را همانند گذشته جهت ترويج فرهنگ اسلامي و ملي و نيز ادبيات پايداري و مقاومت يار و ياور باشد. اطمينان داريم با توكل به خداوند بزرگ، اين نشريه بيش از پيش در ويرايش و بازبيني مطالب، سعي خود را خواهد نمود و تذكرات بجاي عزيزان و دوستان را در اصلاح و تصحيح مطالب به كار خواهد بست

كاش نويسنده و مسئولان هفته‌نامه‌ي سلمان نيز از بيشاپور تواضع در برابر مطالبه‌ي به حق متدينين و دلسوزان انقلاب را مي‌آموختند و اصولگرايي خود را به صورت عملي در اين ماجرا نيز نشان مي‌دادند.

نویسنده: عبدالله عيني
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
1
سلام:خانواده شهدا عزیز ملت ایران هستند تو جه به دو نکته عرض می کنم 1-شهید وقتی خونش به زمین ریخت طبق روایات شیعه و اهل سنت فرشتگان بالهای الهی خود را باز می کنند و او را در آغوش می گیرند بنابراین از شهید پرسش نمی کنند که تو شکست خوردی و شهید شدی یا جنگ شما پیروز شد و شهید شدی به نفس عمل توجه می شود نه به شکست و پیروزی
2-امام بارها در جملاتشان عنوان می داشتند ما چه شکست بخوریم و چه پیروز بشویم اسلام پیروز است بنابراین این مقاله نه اینکه توهین به شهدا است بلکه توهین به بناینگذار جمهوری اسلام هم هست .از یک چنین فردی که خود را خواص می داند واقعا بعید بود که اینچنین مهملاتی را سر هم کنند و به جامعه تحویل دهند .مدیر مسول باید مواظبت کند بر مقالات زیرا خطاب یک مطلب در هفته نامه عامه جامعه را در بر می گیرد منتطر عذر خواهی هستیم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
1
0
من خودم بسیجی ام ولی مطلب ان نویسنده درست بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸