پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۵۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
فرمانده سابق گردان حضرت زینب(س):
فرمانده سابق گردان حضرت زینب(س) گفت: شالوده کربلای 5 روی کار لشکر19فجر فارس در کربلای 4 ریخته شد. فرمانده سابق گردان حضرت زینب(س) گفت: در کربلای4 لشکر 19فجر به خوبی عمل کرد و به اهداف تعیین شده رسید و همین امر باعث کلید خوردن عملیات کربلای5 شد.

فرمانده سابق گردان حضرت زینب(س) گفت: شالوده کربلای 5 روی کار لشکر19فجر فارس در کربلای 4 ریخته شد.

فرمانده سابق گردان حضرت زینب(س) گفت: در کربلای4 لشکر 19فجر به خوبی عمل کرد و به اهداف تعیین شده رسید و همین امر باعث کلید خوردن عملیات کربلای5 شد.

دکتر حاج کاظم پدیدار اظهار داشت: در عملیات کربلای 4 یک منطقه 3 کیلومتری در شلمچه برای شناسایی به لشکر 19 فجر سپرده شد. کربلای 4 در اصل در اروند بود و ما در شلمچه ایذایی عمل می­کردیم.

وی با تاکید بر این که ما در کربلای 4 موفق بودیم تصریح کرد: در محور اصلی، کربلای 4 لو رفت و موفق نبود، اما با توجه به پیشروی و موفقیت لشکر 19 فجر، مسئولین تصمیم گرفتند از شلمچه عملیاتی با اهداف مقتدرانه­تری انجام دهند. فرمانده سابق گردان حضرت زینب(س) بیان داشت: نقشه عملیات خوب بود و شناسایی­ها هم برای کربلای4 صورت گرفته بود و لشکر 19فجر با توجه به استقرار در منطقه، شناخت زمین و عمق دشمن و عملیات موفق قبل با دو یگان، پدافند کربلای 5 را به عهده گرفت و توانست پشت اهداف تعیین شده قرار بگیرد.

پدیدار با تاکید بر این که شالوده عملیات کربلای 5 روی کار لشکر19 فجر فارس در کربلای4 ریخته شد، افزود: مقر لشکر 19فجر فارس، جاپایی بود برای کلیه یگان­های شرکت­کننده در کربلای5 و با شروع عملیات توانستیم مرحله به مرحله جلو رویم و اهداف از پیش تعیین شده را فتح کنیم و موفق شویم. وی با اشاره به شهادت شهید هاشم اعتمادی، محمد غیبی، و مرتضی جاویدی در این عملیات ادامه داد: وضعیت دشمن در عملیات کربلای 5 با دیگر عملیات­ها کاملاً فرق داشت چرا که دشمن زمین را کاملاً مسلح کرده بود و این بزرگ­ترین مشکل در این عملیات بود که به نظر می­رسید تا خود بصره زمین را مسلح کرده است. این یادگار هشت سال دفاع مقدس در مورد مسلح بودن زمین تاکید کرد : در کربلای5 بیشتر از شبی دو سه کیلومتر نمی­توانستیم پیش­روی کنیم و به میدان مین، سیم خاردار، کانال و... می­رسیدیم. چون دشمن احتمال حمله به بصره را می­داد و غیر از مسیر تردد خود، کامل زمین منطقه را مسلح کرده بود. پدیدارگفت: اگرچه نتوانستیم به خود بصره برسییم، به علت نیروی محدود و کم شدن توان نیروها، اما از همه موانع گدشتیم و دشمن را به زانو درآوردیم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
محمد صادقي
|
United Kingdom
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
0
سلام حاج كاظم
ازبچه هاي بسيجي هستم كه سال 61زير نظر جنابعالي وديگر همرزماتون دركازرون آموزش نظامي ديدم .انشاالله هميشه سالم و پايدارباشيد.
ارادتمند شما
مجتبی
|
Germany
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
0
سلام دکتر. ارادتمندیم. امیدوارم در کربلای 93 به فرماندهی سردار بزرگ دیپلمات کشور دکتر ظریف عزیز هم سربلند و با دست پر برگردیم.
سمانه یزدان پناه ازکنارتخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
من بوسه میزنم به پایی که درراه دفاع ازناموس وشرافت وطن قدم بردارد ما مدیون تمامی پاسداران وطن هستیم تاهمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
سلام فدا فرمانده شجاع و عزیزم بشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
سلام دکتر جان یا همان حاجی خودمان ازنزدیک رشادتهایت را دیدم در کانال ماهی -جزیره بوارین و .... درود برشما پاینده باشی . شاگرد بسیجی شما در گردان زینب س
علی پازش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سلام فرماند عزیزم
شجاعت و مردانگیت فراموش نخواهیم کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷