پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
روز کازرون می تواند پاسخی به هویت خاک گرفته علاقه مندان به این دیار تاریخی باشد. روز کازرون باید دارای وسعتی به اندازه جغرافیای فرهنگی کازرون باشد. روز کازرون باید تمامت منطقه کازرون را دربر گیرد. در روز کازرون باید بر تمام داشته هایمان پافشاری کنیم.

1- وجود آثار تاریخی بیشاپور برای هر شهر و منطقه ای کافی است تا اهمیت آن شهر آشکار شود. اما منطقه کازرون علاوه بر بیشاپور و آثاری از سایر دوران تاریخی از مواهب طبیعی ویژه و ممتازی برخوردار است که این شهر را متفاوت می نمایاند.

۲ـ بیش از هزار سال از شکل گیری شهر کازرون می گذرد. طی این هزار سال، کازرون داشته ها و نداشته های زیادی داشته است. ظرفیت قابل توجه کازرون در همان سال های آغازین شکل گیری، این شهر را به مرکزی عرفانی تبدیل کرد. ساخت مساجد و رباط های متعدد در کازرون و اطراف دلیلی بر اهمیت این شهر است.

۳ـ اگر به گذشته کازرون نگاه کنیم نمی توانیم چهره های برجسته ای چون شیخ ابواسحق، شیخ امین الدین، شیخ اوحدالدین، علامه دوانی، علامه قطب الدین، میرزا صالح کازرونی، محمد خان ایزدی، گلبن، سید علی کازرونی و ناصر دیوان و … را نادیده بگیریم. به نظر می رسد با وجود چنین شخصیت هایی نیاز نداریم تلاش کنیم شخصیت های سایر شهرها را منتسب به کازرون کنیم.

۴ـ پدیده مهاجرت از قرن های دور در کازرون رواج داشته است. از یک طرف نزدیکی به آب های آزاد و مسافرت به کشورهایی چون هند و چین و … و از سوی دیگر شهری آباد و خوش آب و هوا به نام شیراز موجب خروج بسیاری از کازرونیان شده است.

۵ـ کازرون در طول قرن های متمادی همواره در سایه شیراز قرار داشته است. این سایه بلند از دیده شدن کازرون جلوگیری کرده است.

۶ـ روز کازرون می تواند پاسخی به هویت خاک گرفته علاقه مندان به این دیار تاریخی باشد. روز کازرون باید دارای وسعتی به اندازه جغرافیای فرهنگی کازرون باشد. روز کازرون باید تمامت منطقه کازرون را دربر گیرد. در روز کازرون باید بر تمام داشته هایمان پافشاری کنیم. در روز کازرون باید از مشارکت و همراهی همه بهره برد. روز کازرون باید بهانه ای برای تجلیل از کسانی باشد که به کازرون عشق می ورزند و خدمت می کنند. در این روز باید به کازرون افتخار کنیم و کوچه های خاکی آن را عزیز شماریم.

کازرون نما از انتشار مقاله صاحب نظران در موضوع انتخاب «روز کازرون» استقبال می کند

نویسنده: مهدی تقی ­نژاد
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
0
0
سلام روز کازرون : بنظر می رسد اگر بنا باشد برای کازرون روزی نام گزاری شود روز نهم محرم که کازرون را در پیشتاز ترین عرصه جهاد و شهادت به تقدیم نه نفر از پر نسبت ترین شهید در آغازین حرکت مقاومت نبرد آزادی سوسنگرد به جامعه عرضه داشت که در آن دانشجوی شهید پیرویان فرمانده و دانشآموزان شهید کاسبان شهید کار گران شهید روستائیان شهید را شامل می شد نام گزاری کرد ضمن این که شهدای کربلی 4 و پنج و بقیه عملیاتها نیز هر یک این پتانسیل را دارند و با و یژگیهائی و پیشگامی در عرضه تعداد قابل توجهی از اقشار مختلف و آن هم تنا یبیش ازکماه و نیم بعد از آغاز جنگ شاید قابل تأمل تر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳