پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

خدوند متعال، پیامبر اعظم(ص) را به عنوان رحمت و مظهر مهر و محبت الهی بر جهانیان معرفی می­کند و می­فرماید :»و ما ارسلناک الا رحمهً للعالمین «و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم.
یعنی تو رحمتی هستی که به سوی همه­ی جماعت­های بشری فرستاده شده­ای. علاوه بر این که مقتضای رسالت هم همین است ... جهتش این است که دینی آورده که در اخذ به آن، سعادت اهل دنیا در دنیا و آخرت­شان تأمین است. آری آن جناب(صلوات ا... علیه و آله) رحمت برای اهل دنیاست. (المیزان ج 14 ص 467)
دلسوزی، مهرورزی و عنایات بی­پایان رسول خدا در آیات معتددی مطرح شده است و نگاهی کوتاه به سیره­ی زندگی آن حضرت، این حقیقت را نمایان می­سازد . ابعاد رحمت و گستره­ی مهرورزی، محبت، رأفت و عطوفت رسول خدا(ص) نه تنها بر اهل ایمان، بلکه تمام انسان­ها و موجودات را نیز شامل می­شود و رحمت پیامبر برگرفته از صفت رحمانیت خداوند متعال است. رحمت در مورد خداوند متعال اعطاء، افاضه و رفع نیاز حاجتمندان است.
رحمت خدوند متعال، در صفت رحمان و رحیم، به معنای رحمت بسیاری است که فراگیر و دائمی است و شامل عموم موجودات عالم و تمام انسان­ها اعم از مؤمن و کافر می­باشد.
حکومت بندگان صالح بر زمین، تبلور لطف و رحمتی است که در سایه رسالت به دست می­آید. همه دستورات و احکامی که پیامبر اسلام آورده، برای جامعه بشری رحمت است. خداوند رب العالمین و رسولش رحمت للعالمین است؛ یعنی تربیت واقعی در سایه هدایت انبیا، امکان­پذیر است. پیامبر اسلام برای همه انسان­ها در همه اعصار و تمامی مکان­ها رحمت است و نیازی به پیامبر دیگری نیست. (تفسیر نور)
چه به حق، مناسب، میمون و مبارک است که فاصله یک هفته­ای بین دو روایت اهل سنت و شیعه درباره میلاد خجسته نبی­الرحمه، پیامبر عظیم­الشأن اسلام، به عنوان هفته وحدت نام­گذاری شده است. این ابتکار جمهوری اسلامی است که مورد استقبال مسلمانان دیگر در نقاط مختلف جهان قرار گرفته است و از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد خجسته پیامبراکرم(ص) به عنوان هفته وحدت نامیده شد؛ تا به یمن این ایام خجسته، شاهد تحقق امت اسلامی و تأکید بر اصول مشترک و مورد اتفاق امت اسلامی باشیم.
پرواضح است که سزاوارتر از دیگران، خود مسلمانان هستند که حول سنت و سیره پیامبر گرامی­شان و قرآن کتاب آسمانی­شان و دیگر مشترکات دینی و اسلامی­شان به اتحاد و همراهی و هم­نوایی و زندگی مسالمت­آمیز و شیرین اسلامی، با محبت و مهربانی هرچه بیشتر نسبت به یکدیگر برسند و از هر گونه مواضع افراطی و اختلاف­انگیز که باعث طمع و نفوذ دشمنان گردد، پرهیز نمایند. هفته وحدت زنگ بیدارباش و توجه است، هفته وحدت، هفته بیداری، آگاهی، بصیرت و همگرایی روزافزون مسلمانان است؛ تا با اتحادشان توطئه­های دشمنان را نقش بر آب کنند.
یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان جهان، اگر با هم باشند و به شرط تبعیت از سیره پیامبر اسلام متحد شوند، ابرقدرتی خواهند شد که رویاروی ابرقدرتان پوشالی می­توانند بایستند و نقشه­ی آنان را خنثی کنند.
دشمنان اسلام همواره درصدد ایجاد نفاق و اختلاف بین مسلمانان هستند و داعش، النصره، القاعده و امثالهم را راه انداختند تا با خواندن آیه­های مقدس قرآن، اقدام به بریدن سرانسان­های بی­دفاع و تجاوز به نوامیس مردم کنند.واسلام دینی خشن ، آدمکش وبی منطق نشان دهند. لذا ست که امروز
نیاز به اتحاد و اتفاق از مبرم­ترین نیازها ی مسلمین است و درد اساسی جهان اسلام همین کینه شتری کهنه میان مردم مسلمان است. دشمن همواره از همین شکاف­ها سود می­برد. البته مفهوم اتحاد اسلامی که در صد سال اخیر میان علما و فضلای مؤمن و روشنفکر اسلامی مطرح است، این نیست که فرقه­های اسلامی برای ایجاد اتحاد اسلامی از اصول اعتقادی و یا غیراعتقادی خود صرف­نظر کنند، نه، بلکه منظور این است که در عین اختلافاتی که در کلام و فقه و غیره دارند، به واسطه مشترکات بیشتری که در میان آن­هاست، می­توانند در مقابل دشمنان خطرناک اسلام، به یکدیگر دست برادری دهند و جبهه واحدی تشکیل دهند.
یکی از زیباترین و والاترین واژه­ها، واژه وحدت و برادری است. برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیاء عظام برای جوامع بشری به ارمغان آورد. مهاجر و انصار را به میثاق اخوت و برادری خواند و بدین­سان گلبانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند و دل و جان قرون و اعصار را نوازش داد. جوامع اسلامی را به اعتصام به حبل الهی و پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه عبودیت ا...، دعوت کرد و این وحدت باعث شد که مسلمانان بر دشمنان چیره شدند و دیری نپایید، که شاهد فتح و پیروزی را در آغوش کشیدند.
وحدت اسلامی که قوی­ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلامی محسوب می­شود، از اهداف والای پیامبر رحمت، رسول اکرم(ص) و بالتبع جمهوری اسلامی است، تا رسیدن به تشکیل جبهه مستضعفان در برابر استکبار جهانی و قدرت­های شیطانی، که یکی از محورهای مورد تأکید امام راحل(ره) بوده است، تحقق یابد و امروز بیش از پیش نیاز به سیره رحمانی پیامبر اعظم (ص) داریم تا با وحدت و یکپارچگی، تروریست­های اسلام­نمای دروغین، خشن و مزدور را سرکوب نموده، شکوه، عظمت، اقتدار و صلابت اسلام ناب محمدی را به جهانیان بنمایانیم و شیرینی مهر و عطوفت اسلام رحمانی را به جهانیان بچشانیم.
به امید آن روز که امت اسلام در جهان حرف ا ول را بزند و با ایجاد اتحاد جماهیر اسلامی زمینه و شرایط حکومت جهانی مهدوی فراهم آورد.

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲