پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: 35 درصد از مجموع زندانیان فارس مربوط به مواد مخدر و 28 درصد مربوط به سرقت است.

علی القاصی در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره‌کل زندان‌های فارس، گفت: مقابله و پیشگیری با فعالیت‌های حوزه مواد مخدر و سرقت از اولویت‌های دستگاه قضایی این استان است.

وی با بیان اینکه فارس با دارا بودن 47 حوزه قضایی بزرگترین حوزه قضایی کشور را به خود اختصاص داده است، تأکید کرد که امنیت نسبی و پایداری بر این استان حاکم است و افزود: رویکردهای جدید امر قضایی در استان فارس موجب کاهش 18 درصدی سرقت‌ها شده است.

القاصی مهر ادامه داد: اجرای بخشنامه مربوط به احصاء محکومان مالی یکی از اقدامات مثبت دستگاه قضایی در فارس بوده که بر اساس این بخشنامه، به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: ستاد دیه فارس با پرداخت 106 میلیارد و 208 میلیون ریال در 9 ماه نخست سال جاری باعث آزادی 33 نفر شده است.

رئیس‌کل دادگستری فارس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وجود زندان عادل‌آباد یک تهدید برای شهر محسوب می‌شود، مراحل مقدماتی انتقال آن اجرایی شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: زمین زندان جدید عادل‌آباد تحویل داده شده و نیاز به اعتبار برای آغاز به ساخت آن است.

وی یکی از مهمترین مشکلات دستگاه قضا در فارس را قانون اشتغال به کار زندانیان و نظام نیمه آزادی آنان عنوان و خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته بخش‌نامه‌ای به دادگستری ابلاغ شد مبنی بر اینکه افرادی که محکومیت آنها بیش از یک سال است، امکان اشتغال به کار ندارند.

القاصی ابراز داشت: این در حالی است که بیشتر زندانیان ما بیش از پنج سال حبس دارند و وجود این چنین قوانینی موجب شده تا افراد مذکور نتوانند به صورت نیمه آزاد به اشتغال بپردازند.

رئیس‌کل دادگستری فارس خواستار رفع نواقص این قانون شد و گفت: برای برطرف شدن مشکل زندانیان و خانواده آنان، این بخش‌نامه باید اصلاح شود.

القاصی‌مهر فضای فیزیکی را یکی دیگر از مشکلات زندان‌های استان برشمرد و گفت: هم‌اینک بیش از دو برابر ظرفیت زندان‌ها، افراد نگهداری شده‌اند.

وی به تخصیص اعتبار جهت تجهیز بازداشتگاه‌ها و تأمین نیروی مورد نیاز آنان اشاره کرد و یادآور شد: بازداشتگاه‌های بوانات، قیر و کارزین، لار و زندان آباده در حال تکمیل هستند.

برچسب ها: مواد مخدر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸