پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
ما کازرونی ها عادت داریم ( خوب یا بد ) اگر  حتی وسط چله تابستون و توی گرمای 45 درجه مرداد هم با خانواده و دوستان برای گردش و تفریح از خونه بیرون بزنیم و پا توی طبیعت بذاریم فورا بگردیم و چار تا چوب خشک پیدا کنیم و آتشی درست کنیم و دورش جمع بشیم و بگیم و بخندیم وخوش باشیم . دیگه چه رسد به این روزها که هوای سرد و خشک زمستانی بر شهر حاکم شده .اگر بعد از ظهر یک روز تعطیل به دامن طبیعت و به خصوص اطراف دشت برم برویم  صحت این ادعا مشخص خواهد شد .
نا گفته نماندکه من پیش از این در مطالب مختلف نسبت به روشن کردن آتش در حریم جنگل ها و طبیعت هشدار داده بودم و البته باید این نکته را هم باز تکرار کنم که اگر ما اصول و نکات ایمنی  را دانسته و رعایت کنیم شاید  روشن کردن آتش  به خودی خود مشکل چندانی را به وجود نیاورد . مثلا اگر ما به بچه ها ( که عاشق آتش بازی اند ) آموزش بدهیم که شاخه ی هیچ درختی را نشکنند و چوب خشک های بر زمین ریخته را جمع آوری کنند و یا اینکه نزدیک درختان آتش را روشن نکنند و در جایی که علف و بوته وجود دارد بساط آتش را نیفروزند و مهم تر از همه آنکه در پایان کار  آتش را با آب حتما خاموش کرده و روی آن را با سنگ بپوشانند. و..... نهایتا مشکل چندانی بوجود نخواهد آمد . 
اما همه ی این بحث هایی که مطرح کردم مربوط می شود به محیط طبیعت بیرون شهری . آنچه اینجانب را موظف به نوشتن این مطلب نمود  تقاضای یکی از همشهریان عزیز و خوانندگان خوب وبلاگ است که هشدار مهمی را مبنی بر  روشن نمودن آتش در پارک های شهر داده است.
متاسفانه به گواه عکس ها و گزارش های موجود چند گاهیست که با سرد شدن هوا گروههای جوان  معمولا شب ها با حضور در پارک ها ( که بسیار نیز خلوت می باشد ) اقدام به روشن نمودن آتش  آن هم در زیر یا نزدیک درختان می کنند و گرد آتش جمع می شوند و ........
نگارنده شخصا دو مورد از این  آتش افروزی ها را در باغ نظر  و پارک طالقانی دیده و گزارش هایی نیز از آتش افروزی های شبانه در پارک و بوستان رفیع بدستم رسیده است . متاسفانه این روزها با سرد شدن هوا و شروع کلاس و درس بچه ها خانواده ها  کمتر فرصت مراجعه به پارک ها را دارند بنابراین پارک ها و بوستان های سطح شهر به خصوص در شب ها بسیار خلوت است و محیط مناسبی برای تجمع  افراد خاص گشته است .البته اینکه عده ای جوان  شب ها گرد هم جمع شوند هیچ ایراد و اشکالی ندارد لیکن  روشن نمودن آتش  در پارک های عمومی زیر درختان و راه انداختن دود و آلودگی در محیط پارکی که متعلق به همه است  . یک مشکل جدیست که باید مسئولین فضای سبز شهرداری و اعضای محترم شورای شهر راهی منطقی برای  حل آن بیابند. بسیاری از شهروندان عزیز کازرونی  تنها فرصتی که برای انجام ورزش و پیاده روی دارند  شب ها و در فضای همین  پارک هاست آن هم به چه قیمتی ؟ به قیمت تنفس دود آتش به جای اکسیژن ناب.
باور کنید این برای چندمین بار بود که شهروندی از من تقاضا می کرد در باره این مشکل مطلبی به نویسم وهشداری بدهم بلکه مسئولین بدان توجهی بنمایند. چرا که ظاهرا گزارش این آتش افروزی ها پیش از این به آگاهی برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری رسیده ولی علی الظاهر هنوز اراده ای برای برخورد منطقی با این قضیه وجود ندارد.بالاخره هر پارک باید مسئول و نگهبانانی داشته باشد که مراقب رفت و آمد ها و فعالیت های درون پارک باشند و در صورت مشاهده ی تخلف به صورت شفاهی تذکراتی داده شود.
امیدواریم که این نوشتار کوتاه بتواند هشداری باشد برای مسئولین که با چند تذکر شفاهی  به عاملان این آتش افروزی ها از این به بعد جلو وقوع این موضوع را بگیرند.
نویسنده: محمودرضا پولادي
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
درود خداوند به دوستدار طبیعت ، استاد پولادی ...
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳