پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
خطيب جمعه قائميه:
حجت الاسلام عباسي ضمن انتقاد از اينكه با وجود سفارش اسلام و قرآن و كلام معصومين، چرا هنوز بی‌سوادی در جامعه اسلامی وجود دارد و اقدام جدی در ریشه‌کنی آن در کشور صورت نگرفته است تصریح کرد: 650 بی‌سواد از سن 10 سالگی تا 49 سالگی تاکنون در بخش چنارشاهیجان شناسایی‌شده که احتمال می‌رود این آمار بیشتر از این باشد.
 به گزارش كازرون نما از قائمیه، حجت‌الاسلام قهرمان عباسی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این بخش با گرامیداشت 28 صفر سالروز رحلت جان‌گداز پیامبر بزرگوار اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی اظهار داشت: گزارش کمیسیون اطلاعات سنا مبنی بر شکنجه‌های وحشیانه سیا وقاحت یانکی‌ها و مدافعان دروغین حقوق بشر غرب را اثبات کرد.
وی ادامه داد: کشوری که با اعمال جنایت‌کارانه دست به شکنجه‌های وقیحانه می‌زند و تهدید به قتل و تجاوز به محارم می‌کند چگونه می‌تواند مدافع حقوق بشر باشد؟!
امام‌جمعه قائمیه متذکر شد: مایه تعجب و شگفتی این است که چگونه انتظار می‌رود که چنین کشوری مدافع حقوق ایران در مذاکرات هسته‌ای و قابل‌اعتماد برای مذاکره باشد.
عباسی، تنها راه مقابله با چنین سیاست، فرهنگ، مدیریت و حکومت را وحدت و همدلی و انسجام ملی عنوان کرد.
وی به آمار بالای بی‌سوادی در کشور اشاره کرد و متذکر شد: به‌طور یقین بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی بوده و اسلام به مسئله علم و سوادآموزی توجه ویژه‌ای دارد و در قرآن کریم و در کلام معصومین نیز توصیه و تأکید فراوانی در این راستا شده است.
امام‌ جمعه قائمیه تأکید کرد: با توجه به این‌گونه توصیه‌ها چرا هنوز بی‌سوادی در جامعه اسلامی وجود دارد و اقدام جدی در ریشه‌کنی آن در کشور صورت نگرفته است.
عباسی تصریح کرد: 650 بی‌سواد از سن 10 سالگی تا 49 سالگی تاکنون در بخش چنارشاهیجان شناسایی‌شده که احتمال می‌رود این آمار بیشتر از این باشد.
وی افزود: به گفته مسئولان تا سال 94 باید ریشه بی‌سوادی از جامعه کنده شود که در این راستا آموزش‌وپرورش برنامه‌هایی تدارک دیده است که باید با آن همکاری کرد.
امام‌ جمعه قائمیه یادآور شد: افرادی که بتوانند در مدت پنج ماه، بی‌سوادی را باسواد کنند و قدرت خواندن و نوشتن را برای یک فرد بی‌سواد فراهم کنند به ازای هر فرد بی‌سواد 680 هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.
عباسی هفته وقف را گرامی داشت و تصریح کرد: وقف سنّت حسنه‌ای است که پیامبر و اهل‌بیت ایشان و به تبعیت از آن‌ها پیروانشان بنا گذاشته‌اند و یک سرمایه ماندگار و بابرکت به‌حساب می‌آید.
وی ادامه داد: پیش از اینکه مرگ قدرت تسلط و مالکیت بر اموالمان را از ما بگیرد باید با وقف این حق مالکیت را برای خود حفظ کنیم تا بتوانیم در آخرت از ثواب‌های آن بهره‌مند باشیم.
امام‌ جمعه قائمیه متذکر شد: در معاملات املاک وقفی باید قوانین وقف رعایت شود و حق‌وحقوق موقوفات موردتوجه قرار گیرد.
وی در پایان از شهرداری، شورا و ... و همچنین بنگاه‌های معاملاتی درخواست کرد هنگام فروختن و یا واگذاری زمین موضوع وقف را یادآوری کنند چراکه پس از آن اختلاف و درگیری بین خریدار و فروشنده و بدبینی نسبت به عمل خیر وقف به‌وجود می‌آید.
 
نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
1
حاج آقا مگه چنارشیجون چند نفره؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳