پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز:
به گزارش دریافتی کازرون نما، همایش آسیب ­های اجتماعی نوپدید و نابسامانی ­­های خانوادگی با حضور دکتر چنگیز رحیمی، استاد دانشگاه و رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز و عبدالخالق مردانه، کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب­های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس، برگزار شد.

همایش «آسیب ­های اجتماعی نوپدید و نابسامانی های خانوادگی» در سالن دکتر علی شریعتی کازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، همایش آسیب ­های اجتماعی نوپدید و نابسامانی ­­های خانوادگی با حضور دکتر چنگیز رحیمی، استاد دانشگاه و رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز و عبدالخالق مردانه، کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب­های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش فارس، برگزار شد.

حکمت ورع، معاون پرورشی آموزش و پرورش کازرون، هدف از برگزاری این همایش را آموزش و ارتقاء آگاهی همکاران فرهنگی، دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان پیرامون آسیب­های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در دانش­آموزان و همچنین پیشگیری از آسیب­های اجتماعی به ویژه نوپدید و تدوین راهكارهایی برای پیشگیری از این آسیب­ها مانند فضای مجازی، اینترنت، موبایل، ماهواره و... ذکر کرد.

دکتر رحیمی با هشدار نسبت به گسترش آسيب­هاي نوپديد گفت: بروز آسيب­هاي نوپديد مي­تواند زمينه ساز سبک جديدي از آسيب­هاي اجتماعي باشد؛ به همين دليل برنامه­ريزي براي پيش­گيري و کاهش آسيب­هاي نوپديد ضروري است.

وي با اشاره به مصاديق آسيب­هاي نوپديد در تعريف اين آسيب­ها گفت: آسيب­هاي نوپديد، آسيب­هاي مرتبط با فناوري جديد است که آسيب­هاي ناشي از استفاده از ماهواره، بازي­هاي رايانه­اي، تلفن همراه و اينترنت مي­تواند در اين مجموعه قرار گيرد؛ به عنوان مثال تلفن همراه فوايدي از جمله دسترسي آسان، کاهش ترافيک و ترددهاي غيرضروري و ايجاد همگرايي در پي دارد اما در کنار آن، استفاده نامناسب از آن در سال­هاي اخير به آثار منفي و آسيب­هاي بسياري منجر شده است که از جمله آن مي­توان به بلوتوث­هاي مخرب، پيامک­هاي مستهجن، دوستي­هاي خياباني، تزلزل ارزش­ها و ارتباطات غيرمناسب اشاره کرد. همچنين ماهواره اگر به طور مناسب استفاده شود مي­تواند نکات مثبتي همچون آموزش و استفاده از اطلاعات علمي را در پي داشته باشد، اما در صورت کاربرد غيرمناسب آسيب­هايي همچون تهاجم فرهنگي، از بين رفتن قبح روابط نامتعارف، مصرف مشروبات الکلي، پرخاشگري، عشق هاي مثلثي، تزلزل بنيان خانواده، ارتباطات نامشروع، رواج مدهاي غربي، شيطان پرستي و فرقه­هاي انحرافي که از طريق شبکه هاي تلويزيوني افراد زيادي را جذب کرده است، در پي خواهد داشت.

شایان ذکر است این همایش با استقبال گسترده فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
0
2
متاسفانه مساله همجنس گرایی بواسطه ارتباط آسان و بدون شناخت دانش آموزان در فضای مجازی با افرادی در شهرهای بزرگتر موجب رسوخ این تفکر در برخی دانش آموزان شده که به این مساله بعنوان یک امر پذیرفته شده در جهان نگاه کرده و بدلیل طغیانهای دوران نوجوانی خود را در زمره این افراد میپندارند و بواسطه سهولت در ارتباط با جنس موافق کم کم به خود تلقین می کنند که ما ذاتن اینگونه هستیم و متاسفانه مربی های پرورشی مدارس هیچگونه مطالعه ای در این خصوص نداشته لذا نمی توانند در راه پرورش صحیح فکر این نوجوانان اقدام مناسبی انجام دهند. با توجه به سپری شدن بخش اعظمی از اوقات دانش آموزان در مدرسه و سهولت رصد کردن ارتباط آنها با یکدیگر نقش مربیان پرورشی در این مورد بسیار پر رنگتر از خانواده میشود. امیدوارم با توجیه مربیان پرورشی راه حل مناسبی برای تفکیک غرایز جنسی معمول در این سنین و اینکه یک فرد خود را همجنسگرا بپندارد، اتخاذ گردد. آقای ورع لطفن اقدام کنید. آمارها بالاست کافیست چشم خود را بدرستی باز کرده و حقایق را ببینیم.
مهشید نکویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
سایت خوبی دارید نظر برای مردم رو راحت کردین وازادی بیان رو در سایتتون گذاشتید؟!!
عالیه؟!!
ND1394.MIHANBLOG.COM
به وبلاگ ماهم سر بزنید*
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳