پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۲۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱
در سالروز تشکیل بسیج دانشجویی:
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در گفتگو با خبرنگاران گفت: متأسفانه علی رغم نامگذاری سال فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تشکیل جلسات شورای فرهنگی در سال جاری ضعیف عمل کرده اند.

به گزارش دريافتي كازرون نما، محمدهادي صحرابان در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری بیش از 40 برنامه در سطح دانشگاه های کازرون به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

 

صحرابان اضافه کرد: این برنامه ها شامل کرسی های آزاداندیشی، تریبون آزاد، نشست های بصیرتی، همایش های علمی، بازدیدهای علمی، نمایشگاه های فرهنگی و برنامه های ورزشی است.

 

وی اضافه کرد: در روز دوم آذر ماه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام راحل همایشی تحت عنوان «بسیج دانشجویی؛ ضرورت ها و رسالت ها» با حضور دکتر عباس سلیمی نمین در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار خواهد شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون بیان کرد: برخی از برنامه های بسیج دانشجویی که نیاز به اخذ مجوز از سوی شورای فرهنگی دانشگاه ها داشته به دلیل عدم تشکیل جلسه شورای فرهنگی در ماه های اخیر بلاتکلیف مانده و احتمالاً اجرا نمی شود.

 

صحرابان با اشاره به ‌ماده 5 از فصل سوم آیین نامه اجرایی قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی مؤظفند علاوه بر حمایت های معنوی و قانونی، امکانات‌ مورد نیاز بسیج دانشجویی از قبیل مکان و... را در حد مقدورات و متناسب با توان دانشگاه ها تأمین نمایند و یا بر اساس آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها نماینده بسیج دانشجویی باید در شورای فرهنگی دانشگاه عضو باشد که متأسفانه این قوانین در برخی از مراکز آموزش عالی کازرون اجرا نمی شود.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دانشگاه ها با توجه به چند بعدی بودن عرصه های فعالیتی و برنامه ای می تواند بازوی خوبی برای مدیران دانشگاه ها باشد، اظهار داشت: هدف امام از تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ها جلوگیری از انحراف و دفاع از انقلاب و اسلام  بوده و به این قشر دستور می دهد که نگذارند تفکرات غربی و شرقی به دانشگاه ها نفوذ پیدا کند و این تشکل را ضروری ترین تشکل می داند.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با تأکید بر این که مسئولان باید در جهت تقویت بسیج گام بردارند، خاطرنشان کرد: ای کاش برخی از مسئولین برای این جمله امام که می فرماید: «اگر مسئولين نظام اسلامى از شما (بسیجیان) غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت.» یک دقیقه فکر می کردند.

 

صحرابان در ادامه به انتقاد از دانشگاه های کازرون که دغدغه فرهنگی ندارند، پرداخت و گفت: متأسفانه علی رغم نامگذاری سال فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تشکیل جلسات شورای فرهنگی در سال جاری ضعیف عمل کرده اند.

 

وی اظهار داشت: بودجه فرهنگی سال جاری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بر اساس آمار رسمی و غیر رسمی که سرانه فرهنگی هر دانشجو را  بین30 تا 70هزار تومان اعلام می کند، بیش از پانصد میلیون تومان است که بخشی از این بودجه به انحراف رفته و در امور دیگر هزینه می شود که مسئولین شهرستان باید به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متذکر شوند.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در پایان گفت: باز هم باید تأسف خورد که در دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی کازرون ﭘﯿﻮﺳﺖ ﻣﺼﻮﺑﻪ جلسۀ 197 ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﯽ ﺷﺪن داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزشی را در رابطه با ضوابط پوشش، در حد نصب یک یا دو بنر اجرایی کرده اند و یا اصلا اجرا نکرده اند.

نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
قدر شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
4
بسيجي واقعي
//مرحوم سرهنگ خلبان امير حكيمي كازروني//
است كه حماسه قهرمان هاي او و ساير همرزمانش همچون شهيد بابايي تا ابد افتخار اين ديار خواهد بود اگرچه غريبانه و گمنام با او وداع شد.
ضمنا مراسم بزرگداشت اين فرزند شجاع و باغيرت و ولايتمدار كازرون امروز ساعت 2 تا 4 عصر در مسجد الزهراي كازرون و پنج شنبه در پايگاه هوايي بوشهر برگزار مي گردد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
2
3
برو عامو دست خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
1
افتخار ایران و کازرون حاج امیر حکیمی کازرونی روحش شاد و قرین رحمت حق باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1
4
بسیج بسیج زمان جنگ بود نه بسیجی سهمیه و...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
1
1
بسیج بهانه نمی آورد.بلکه مستقیم و قوی و با اراده پولادین خود پیش می تازد. از کمبودها شکوه نمی کند و آماده جانبازی است
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
یوقتی به عقب نتازی حالا!!!
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
2
مسئولین محترم بسیج
شما رو به انسانیت قسم یکم عمل نشون بدید کسی نمیگه بسیج بده ولی بجای دنبال جذب حداکثری و بدون رعایت هیچ موازین (البته به طور فرمایشی بله) ، دنبال ادب کردن بعضی به ظاهر بسیجیاتون باشین که با رفتارشون آبروی بسیج بردن
بچه های نسل سوم انقلاب و نسل های بعدی اینا رو میبینن و تصمیم میگیرن و بسیجی میشن نه شعار من و تو!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
3
0
آفرین بر صحرابان که نشان داده با کسی تعارف ندارد و بسان یک بسیجی عمل می کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
1
ما هم به شما انتقاد داریم.... چرا باید دانشجویی که دارای پرونده انضباطی است را به عنوان عضو اصلی بسیج دانشجویی بیاورید؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹