پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
عبدالرسول وصال، مدیرمسئول کازرونی روزنامه شهروند در خصوص فعالیت های این روزنامه گفت: پایان نمایشگاه مطبوعات برای ما با اتفاقی زیبا همراه شد، اتفاقی که بدون سفارش دولتی و توسط کارکنان و اعضای تحریریه شهروند رقم خورد

شهروند، روزنامه‌ای است که هر چند عمری طولانی در میان مطبوعات ندارد، اما جایزه نخست کیفیت و درست نویسی را در آئین اختتامیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از دستان رئیس فرهنگستان ادب فارسی دریافت کرد.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درحالی به کار خود پایان داد که روزنامه «شهروند» از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌عنوان رسانه برتر در توجه به زبان و ادبیات فارسی انتخاب شد.

عبدالرسول وصال، مدیرمسئول کازرونی روزنامه شهروند در خصوص فعالیت های این روزنامه گفت: پایان نمایشگاه مطبوعات برای ما با اتفاقی زیبا همراه شد، اتفاقی که بدون سفارش دولتی و توسط کارکنان و اعضای تحریریه شهروند رقم خورد؛ معمولا در نمایشگاه مطبوعات رسم این است که بیشتر توجهات به غرفه آرایی و نماد ظاهری است و توجه به کیفیت در نمایشگاه مطبوعات چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: روزنامه شهروند امسال به لطف فرهنگستان زبان و ادب فارسی توجه به درست نویسی و پاکیزه نویسی در دستور قرار گرفت و با همت تحریریه خود توانست جایزه نخست پاسداری از زبان پارسی را به خود اختصاص دهد و افتخاری به مجموعه افتخارات خود بیفزاید.

مدیرمسئول شهروند در تبیین این موضوع تصریح کرد: شهروند در دور جدید از فعالیت خود توانست با به کارگیری نیروهای توانمند سطح کیفی‌اش را ارتقاء دهد و نیروهایی قدیم و جدید شهروند توانستند با همکاری منسجم و همنوایی در پیگیری اهداف مورد نظر، رسانه‌ای قابل قبول و فراتر از حد انتظار را در میان مطبوعات کشور، تولید کنند و این موضوع به تنهایی از افتخارات بزرگ شهروند است.

به اهداف خود در نمایشگاه مطبوعات دست یافتیم

وصال در بخش دیگر از سخنان خود به شرح اهداف و برنامه‌های  روزنامه شهروند در طول برگزاری نمایشگاه مطبوعات پرداخت و با تبیین رئوس اهداف و برنامه‌های این رسانه مکتوب، از تحقق اهداف مورد توجه مدیریت روزنامه در بیستیمن نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها خبر داد و یادآور شد: شهروند بر خلاف بسیاری از رسانه‌های حاضر در نمایشگاه مطبوعات، تحت تاثیر جو نمایشگاهی قرار نگرفت به همین دلیل غرفه این روزنامه با دکوراسیون ساده و هلال احمری تزیین شد به این دلیل که هدف ما بسیار فراتر از توجه به ظاهر بود و با کمترین هزینه توانستیم بیشترین بهره‌برداری را از فضای نمایشگاهی داشته باشیم.

وی به تبیین اهداف روزنامه شهروند پرداخت و اذعان کرد: حضور ما درنمایشگاه مطبوعات با چند هدف همراه بود، نخست می‌خواستیم ارزیابی کلی از مخاطبان خود داشته باشیم و از فرصت حضور در نمایشگاه برای ارتباط دوسویه با آن ها استفاده کنیم و بازخورد صحیحی از کار شهروند در این مدت کوتاه به دست آوریم، در درجه دوم به این دلیل که «رسانه فرهنگ خدمت داوطلبانه» هستیم می‌خواستیم این ارزیابی را به دست آوریم طی این مدت که تریبون نهادهای غیردولتی و جمعیت‌های داوطلب محور بوده‌ایم،  میزان استقبال نهادهای مردمی و جمعیت‌های خود بنیاد از روزنامه چگونه بوده و با چه تدبیری می‌توان ادامه همکاری با این مجموعه‌ها را هدف‌گذاری کنیم.

مدیر مسئول شهروند با بیان این موضوع که غرفه روزنامه شهروند در نمایشگاه مطبوعات توانست فرصت منحصر به فردی برای حضور سایر نهادهای همکار از درون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی فراهم بیاورد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هر چند در تمام حوادث غیر مترقبه حضور فعال در سراسر کشور دارد اما نیازمند این است تا مردم نسبت به ان شناخت بیشتری به دست آورند چرا که در مدت انتشار شهروند سعی ما بر این بود تابتوانیم در کنار انجام رسالت حرفه‌ای خودمان و انتشار مطالب متنوع، شناخت درستی از جمعیت هلال احمر برای مخاطبان به دست دهیم. نمایشگاه مطبوعات نیز به کمک ما آمد و توانستیم در این مدت با همکاری نهادها و بخش‌های همکار در  هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، زمینه حضور و رویارویی مستقیم  آن ها با مردم را فراهم سازیم.

وی عنوان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه زمینه حضور هفته‌نامه پیام هلال (نشریه داخلی جمعیت هلال احمر) ماهنامه ماه‌نو (نشریه سازمان جوانان هلال احمر)  و کوله‌پشتی(ضمیمه کودکان و نوجوانان روزنامه شهروند) فراهم آمد و با استقبال غیر قابل وصف مخاطبان مواجه شد.

استقبال چشمگیر مخاطبان و نهادهای مردمی از  روزنامه شهروند

وصال با انتقاد از فضای عمومی نمایشگاه از وجود رویه‌ای عادی و طبیعی در بازدید از غرفه روزنامه شهروند در نمایشگاه صحبت به میان آورد و گفت: رسم در نمایشگاه مطبوعات این است که خبرنگاران هر رسانه بازدیدکنندگان سرشناس، مسئولان و هنرمندان را به شیوه‌ای نسبتا بد با قرار دادن آن ها در نوعی رودربایستی به غرفه رسانه مورد نظر خود فرا می‌خوانند اما روزنامه شهروند از همان ابتدا با این رویه مخالف بود و بازدیدکنندگان عادی، هنرمندان سرشناس و مسئولان به شیوه‌ای کاملا خودخواسته و طبیعی از غرفه روزنامه بازدید کردند و نوع استقبال این گروه از افراد جامعه به علاوه بازدیدکنندگان عمومی به گونه ای بود که  پیش از برگزاری این نمایشگاه هرگز چنین تصوری نداشتیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اوج استقبال از غرفه روزنامه شهروند زمانی بود که تعدادی از هنرمندان کشور به صورت گروهی مهمان غرفه روزنامه شهروند شدند و همانجا بیانیه خود را در زمینه الزامات کار مطبوعات به صورت رسمی قرائت کردند، اضافه کرد: در این بیانیه که توسط داریوش ارجمند قرائت شد بر ارائه تصویر مردم در رسانه‌ها تاکید شد، در بخشی از این بیانیه چنین آمده بود که رسانه باید تصویر مردم را نشان دهد نه تصویر دولتمردان را؛ هنرمندان کشور در این بازدید بر وجود چنین رویکردی در روزنامه شهروند صحه گذاشتند و شهروند را روزنامه مردم لقب دادند.

مدیر مسئول روزنامه شهروند به  استقبال چشمگیر نهادهای مردمی و جمعیت‌های داوطلب محور از شهروند اشاره و تاکید کرد: در مدت برگزاری نمایشگاه مطبوعات استقبال نهادهای مردمی و جمعیت‌های داوطلب‌محور، بسیار چشمگیر و خارج از تصور قبلی ما بود. بر همین اساس زمینه‌ای فراهم کردیم تا جمعیت‌ها با استقرار در محل غرفه روزنامه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، آن ها هم از این فرصت استفاده کردند و به عضو گیری در محل غرفه روزنامه پرداختند.

وی  در پایان با اشاره به روند جدیدی که در مطبوعات با حضور شهروند ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: حضور شهروند در نمایشگاه مطبوعات سبب این شد که دیگر رسانه ها خود را به عنوان رسانه فرهنگ خدمت داوطلبان در اختیار گروه های داوطلب قرار دهند و خوشحالیم نه فقط شهروند بلکه بقیه رسانه های مکتوب به فکر کمک به نهادها و انجمن های خیریه افتادند و همکاری های خوبی بین نهادها و رسانه ها صورت پذیرفت.

گفتنی است که مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، انجمن حمایت از مصدومین شیمیایی سردشت، جمعیت طلوع بی نشان ها، جمعیت امام علی (ع) و  انجمن مهیار برنامه های  جامع و کاملی را با مشارکت روزنامه شهروند در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به اجرا در آوردند.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
امدادگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
1
به عنوان يك امدادگر هلال احمر كازرون،كه هر روز روزنامه شهروند را مطالعه مي كنم بايد عرض كنم روزنامه شهروند داراي محتوايي بسيار غني است كه از بسياري از روزنامه هاي با سابقه وزين تر مي باشد.مخصوصا اين روزنامه سرمقاله هاي جالبي دارد كه توصيه ميكنم حتما مطالعه كنيد.اين موفقيت را به همشهري فرهيخته آقاي مهندس وصال تبريك ميگم و براي ايشون آرزوي بهترينها رو دارم.
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
1
زنده باشي آقاي وصال باعث افتخار ما كازروني ها هستي.شهروند هر روز بهم ميرسه.كاش مسولين شهر قدر آقاي وصال رو بدونن .
افشين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
1
واقعن بهترين روزنامه اجتماعي هست تا به امروز
١١٢
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
1
متاسفانه اين روزنامه در سطح شهرستان توزيع نميشه.البته من خودم اين روزنامه رو از هلال احمر تهيه ميكنم و آرشيو كاملش رو دارم.باور كنيد با اينكه هر روز سايت هاي خبري رو مطالعه ميكنم ولي اين روزنامه يه چيز ديگه س.توصيه ميكنم حتما اين روزنامه در سطح شهر توزيع بشه و البته از جناب آقاي خاك سار و همكاراش تو هلال احمر هم ممنونم.
بازیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
0
مهندس وصال یک چهره علمی و فرهنگی و سیاسی ممتاز در کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳