پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۸۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
در ديدار بخشدار جره و بالاده با مديركل منابع طبيعي فارس بررسي شد:
در دیدار مهندس سیدمجتبی علوی بخشدار جره و بالاده با مهندس بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، در خصوص چگونگی استفاده و نگهداری و بهره برداری از نرگس زارهای بخش جره و بالاده بررسی و تبادل نطر گردید
به گزارش دريافتي كازرون نما از روابط عمومي بخشداري جره و بالاده، در این دیدار که در محل اداره کل منابع طبیعی و با حضور تعدادی از کارشناسان و معاونین این اداره کل برگزار گردید، مهندس علوی با اشاره به اینکه بخش جره و بالاده به عنوان مهد گل نرگس در استان فارس و حتی کشور مطرح است و به همین علت این بخش را دیار گل نرگس می‌نامند؛ و با توجه به علاقه ای که مردم به این گلهای زیبای خدادادی دارند و طبیعت بکر و هوای بسیار مطبوع منطقه در فصل برداشت گل نرگس این موقعیت را بهترین فرصت برای رونق گردشگری و صنعت توریسم در منطقه دانست و گفت: همه ساله تعداد زیادی گردشگر و علاقمند به طبیعت از سراسر کشور و حتی توریست‌هایی از سایر نقاط جهان جهت بازدید از این موهبت طبیعی و نعمت خدادادی به این بخش مسافرت می‌نمایند؛ اما متاسفانه به دلیل واگذاری و بهره برداری از این نرگس زارها توسط بخش خصوصی نه تنها هیچگونه امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران در این نرگس زارها وجود ندارد بلکه بعضا با برخورد بد و زننده بهره برداران مواجه می‌شوند و این امر باعث دلخوری ونارضایتی بازدید کنندگان میگردد.
علوي در ايد ديدار خواستار واگذاری بهره برداری از این نرگس زارها به بخشداری و یا دهیاری و یا تعاونی دهیاران این منطقه شد و اعلان کرد در صورت انجام این امر تمام امکانات خدماتی و رفاهی مانند محل استراحت، نمازخانه، لوله کشی آب شرب و برق کشی، سرویسهای بهداشتی و سکوهای نشستن برای این نرگس زارها در نظرگرفته خواهد شد و حتی با دیوار کشی و نگهداری از این نرگسزارها به حفاظت ازاین مجموعه و ذخایرعظیم طبیعی خدادادی که به علت بهره برداری بیش از حد بهره وران خصوصی در معرض نابودی و تخریب است خواهیم پرداخت.
در ادامه این دیدار مهندس بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن تشکر از بخشدار بابت این ملاقات و حساسیت و حمایتی که از این نرگس زارها توسط مجموعه فرمانداری کازرون و بخشداری جره و بالاده شده است، ضمن اعلان اینکه از مشکلات این نرگس زارها اطلاع کافی دارند و خواستار پایان دادن به این مسایل و مشکلات هستیم اعلان نمود که طرح احیا، اصلاح، توسعه و بهره برداری نرگس زار جره به تصویب رسیده و به زودی عملیاتی می‌شود.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: ما نیزخواهان حفظ و نگهداری این نرگس زارها و همچنین استفاده و بازدید عموم هموطنان از این نعمات خدادادی هستیم و در طرح فوق امکانات رفاهی و اقامتی در قالب طرحهای گردشگری در نظرگرفته شده است و انشاالله در آینده نزدیک ضمن تشکیل جلسه با کارشناسان و فرماندار و بخشدار منطقه، چگونگی واگذاری و اجرای طرح احیا و بهره برداری نرگس زارها مشخص خواهد شد
 
نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
0
اين هم از ترفندهاي ... براي گرفتن نبض ... است.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
1
با سلام و خسته نباشید به مسئولین با مسئولیت و دلسوز سایت کازرون نما. بخش جره- فامور (جره-بالاده فعلی) از دریاچه پریشان شروع می شود و تا گردنه نوجین یا جعبه ادامه دارد و از مشرق و مغرب به شیراز و استان بوشهر هم مرز است. بنابرین موقعیت جغرافیائی عالی در شهرستان کازرون دارد. خداوند این نعمت را نصیب شهرستان محروم و مظلوم کازرون کرده و همت مسئولین را می طلبد که از ان در جهت پیشرفت شهرستان استفاده کنند. مردم بخش نیز مهربان و با ایمان هستند و اماده پذیرائی از میهمانان می باشند. وجود امام زاده های زیادی در این منطقه باعث خیر و برکت می باشند که باید بعنوان مکانهای زیارتی از انها حمایت کرد. امیدواریم دولت کاری اساسی برای نرگس زار انجام دهد زیرا اتوبان بوشهر-شیراز که یک پروژه ملی است از کنار این محل عبور می کند و امسال جاده اسفالته تا نرگس زار کشیده شده و عبور و مرور را اسان کرده است. حجم زیاد ورود توریستهای خارجی به ایران حتما این منطقه را بی نصیب نخواهند گذاشت. از نمایندگان خواهشمندیم دست از سر پیشرفت منطقه بردارند و بگذارند دولت پروژه های ملی را در شهرستان به موقع اجرا کند. تحویل طومار 21 هزار امضاء مردم شهر کازرون توسط نماینده قبلی کازرون به دولت باعث عقب افتادن پروژه اتوبان شیراز-بوشهر از منطقه جره-بالاده گردید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
2
حواهش می کنم مثل پارسال آبرو ریزی نکنید که از همه جا برای دیدن این نرگس زار ها امدند و توهین و تحقیر شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
0
سلام برای اطلاع همشهری عزیز عرض میکنم تا در جریان باشند همانطور که همه می دانید کازرون از نظر گل نرگس شهرت جهانی دارد حتی نرگس شیراز هم به خاطر همان کازرون معروف شده ولی متاسفانه به خاطر بی... و .... نماینده ومسئولان کازرونی مسئولین شهر جهرم به دنبال این هستند که نرگس جهرم را به ثبت ملی وجهان برسانند. نماینده حتما از تلاش های مسئولین جهرم در این مورد بی خبر نیستند
کازرون او ببره محمد صادقی خو می بره
اصفهانی مقیم فرانسه
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
0
قابل توجه عزیزان کسانی که مستاجر گلهای نرگس هستن باید اخلاق خوبی داشته باشن مثلا مهندس روح الله شیبانی کارشناس اداره آب استان در سال92 اجاره نموده بود که واقعا تمام توریسم ها از دست آن راضی بوده
خارخنگلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
تا والی
والی منابع طبیعی کازرون باشه
هم بحران هست و هم ...
و
هم تخریب و آتش سوزی
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
0
واقعا برخورد مهندس روح الله شیبانی قابل تحسین است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹