پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
به مناسبت دهه محرم:
مردم ولایتمدار شهر نودان در دهه محرم با حضور با شکوه خود در مساجد و حسینیه شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند. شور حسینی در تمام نقاط شهر نودان مشاهده می‌شد و مساجد با پلاکارد سیاه پوش شده بودند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی شهرداری نودان، در این دهه در خیلی از منازل شهر مجالس روضه برپا بود و هیئت مذهبی فاطمیه شهر با حضور با شکوه خواهران هر روز در حسینیه کوثر مجلس روضه و مداحی و سخنرانی برگزار می‌نمود.

در مساجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) و حضرت مسلم (ع) و صاحب الزمان (عج) بعد از نماز مغرب و عشاء سخنرانی، روضه خوانی و مداحی برقرار بود. در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) در این ده شب  سفره اطعام حضرت ابا عبدالله (ع) که با همکاری پایگاه مقاومت شهید بهشتی و ام البنین شهر نودان و مردم تدارک شده، برپا بود. هیأتهای مذهبی قمر بنی هاشم (ع)، حضرت مسلم (ع)، حضرت سید شهدا (ع) و یا زهرا (ع) نیز عزاداری باشکوهی داشتند. 

دریکی از شبهای این دهه امام جمعه محترم شهر کازرون در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) سخنرانی داشتند. در شبی دیگر امام جمعه محترم قائمیه سخنران بودند و در بقیه شبها حاج آقا اندایشگر روحانی مستقر در بخش سخنران کردند. در بعضی از این شبها هیأتهای مذهبی زنجیر زن به مهمان همدیگر میرفتند و با عزیمت به مساجد هیأت دیگر شور و حال خاصی به مجلس عزای امام حسین می‌بخشیدند. ساز و دهل عزا نیز نواخته میشد و مردم اشک ماتم می‌ریختند.

در روز تاسوعا هیأتهای مذهبی  شهر با حضور تمام مردم اعم از برادران و خواهران به گلزار شهدا رفتند و با شهدای عزیز شهر که راه امام حسین (ع) را طی نموده بودند تجدید میثاق کردند. در روز عاشورای حسینی تمام هیأتهای مذهبی شهر از مساجد خود به سمت حسینیه کوثر نودان حرکت کردند و با عزاداری باشکوه جلوه شور حسینی نودانی را به نمایش گذاشتند. دکتر جمشید نوذری معاون دانشگاه آزاد شیراز که از افتخارات شهر نودان هستند برای تمام عزاداران حسینی شهر سخنرانی نمودند و زیبایی‌های کربلا را تشریح نمودند. ایشان وحدت و برادری و اتحاد  مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام و شیعه ذکر نمودند و هدف گروهای سلفی تکفیری و داعش را محو و حذف شیعیان دانستند.  ایشان پیشنهاداتی برای عزاداری سال آینده با حضور مداح کشوری دادند و از همه هیأتهای مذهبی تشکر کردند. همچنین  ایشان ماهواره را دجالواره دانستند و آنرا خطری جدی نام بردند که باید با آن مقابله کرد و شهری بدون ماهواره و بدون سیگار و بدون بیکار با عزم جدی و ایمان  با تکیه بر ولایت و رهبری و تمسک به قرآن خواستار شدند. در پایان نماز ظهر عاشورا  در حسینیه کوثر شهر نودان بسیار با شکوه برگزار گردید.                     

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴