پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
به همت بسیج دانشجویی کازرون برگزار شد:
اردوی دانشجویان بسیجی جدید الورود به همت دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون برگزار شد.

به گزارش دريافتي كازرون نما از روابط عمومی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون؛ در این اردوی یک روزه که در اردوگاه فرهنگی 1100 شهید ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون برگزار شد، دانشجویان بسیجی جدید الورود دانشگاه های سلمان فارسی، آزاد اسلامی، فرهنگیان، فنی و حرفه ای و پیام نور کازرون حضور داشتند.

در ابتدای این اردو سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون  با اشاره به رسالت و وظیفه دانشجویان بسیجی، گفت: کسانی که وارد تشکل بسیج دانشجویی می شوند، می بایست در همه عرصه ها، اعم از علمی، ورزشی، فرهنگی و اخلاقی در جایگاه بالایی باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با بیان اینکه داشتن روحیه بسیجی عامل موفقیت ما در دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: ما در اوایل جنگ از نظر تکنولوژی و نظامی ضعیف بودیم اما داشتن روحیه بسیجی باعث موفقیت ما شد.

شرفی با بیان اینکه خروجی بسیج باید بهترین خروجی باشد عنوان کرد ما به دنبال اشاعه و گسترش تفکر بسیجی در دانشگاه ها  هستیم.

وی خطاب به دانشجویان جدید الورود گفت: شما دانشجویان علاوه بر اینکه باید به بعد آموزشی و پژوهشی توجه داشته باشید، می بایست به بعد اخلاقی و فرهنگی خود نیز دقت کنید و مواظب باشید که در طول زمان تحصیل اخلاق را به هیچ وجه نبازید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون «جنگ جمعیتی» با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را یکی از برنامه های پنهان دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر نرخ تولد به همین صورت ادامه پیدا کند، باید برای نسل آینده داشتن عمو، عمه، دایی و خاله را بر روی کاغذ نشان داد.

از دیگر برنامه های این اردو می توان به برگزاری کارگاه های توجیه تشکیلاتی، تاریخچه، اهداف، برنامه ها و کانون های بسیج دانشجویی اشاره کرد که محسن رحمانی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به ارائه آن پرداخت.

وی با اشاره به تاریخچه بسیج دانشجویی، گفت: بسیج دانشجویی طی صدور پیام تاریخی  امام (ره) در تاریخ دوم آذر ماه 67 تولد یافت و امروزه به عنوان بزرگ ترین تشکل دانشجویی جهان اسلام به فعالیت می پردازد.

رحمانی تشکیل بسیج دانشجویی توسط شخص امام خمینی (ره) را یکی از بزرگ ترین افتخارات این تشکل دانشجویی دانست و عنوان داشت: در این پیام راهبردی، امام (ره) وظایف عمده بسیج دانشجویی را دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و ارائه چارچوبهای اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و تشکیل حکومت جهانی اسلام دانستند که در واقع با این پیام می توان به فلسفه وجودی این تشکل پی برد.

این فعال دانشجویی به تشریح ویژگی های بسیج دانشجویی پرداخت و عنوان کرد: بسیج دانشجویی دارای ویژگی های متعددی است که آن را با دیگر تشکل های دانشجویی متمایز می کند.

وی نگاه ویژه‌ی آقا به بسیج دانشجویی در میان تشکل‌های اسلامی دانشجویی،گستره‌ی وسیع فعالیت‌های بسیج دانشجویی، و محدود نبودن به حوزه‌ای خاص، مطرح بودن به عنوان تشکل دانشجویی اصلی دانشگاه را بخشی از این ویژگی ها دانست و اظهار داشت: بسیج دانشجویی برای رسیدن به اهداف و راهبردهای خود دارای ساختار و تشکیلات منظم و دقیقی است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی در ادامه ضمن برشمردن کانون های بسیج دانشجویی، اهداف و برنامه های کلان آن کانون ها را تشریح کرد.

همچنین در ادامه سعید زارع خفری، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در کارگاه « آشنایی با مباحث سیاسی» با اشاره به گفتمان امام و رهبری در سیاست خارجی، گفت: امام (ره) اعتقاد داشتند که ما باید سیاسی باشیم امام سیاست از منظر امام با سیاست مرسوم در دنیا زمین تا آسمان تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه نگاه کشورهای استکباری و در رأس آن آمریکا به دیگر کشورها، نگاه ارباب و رعیتی است، گفت: امام راحل برای شکستن این نوع نگاه و استقلال کشور وارد عرصه شد.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: دانشجویان بسیجی اشاره دارند علاوه بر آگاه شدن نسبت به مسائل سیاسی، در آگاه سازی دیگران نبز بکوشند.

  از دیگر برنامه های این اردو می توان به شعر خوانی توسط عباس روستا، شاعر آیینی و عضو سابق بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی و برگزاری مسابقات ورزشی اشاره کرد.

نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳