پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
امام‌جمعه کازرون:
به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام خرسند در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر در سخنانی با بیان اینکه دهه محرم بهترین فرصت برای تبیین فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: اگر ما بخواهیم علل و عوامل نهضت و قیام امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار دهیم، به نظر می‌رسد که امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین انگیزه قیام آن امام همام بوده است.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر که با حضور جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بسیجیان و اقشار مختلف مردم کازرون که در این شهر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه دهه محرم بهترین فرصت برای تبیین فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: اگر ما بخواهیم علل و عوامل نهضت و قیام امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار دهیم، به نظر می‌رسد که امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین انگیزه قیام آن امام همام بوده است.

وی فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را به فیلتر تشبیه کرد و متذکر شد: همان‌گونه که فیلتر موجب پاک شدن هوا می‌شود، این فریضه نیز به سالم ماندن جامعه کمک می‌کند.

امام‌جمعه کازرون با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دارای دامنه بسیار گسترده‌ای است، افزود: امروزه بزرگ‌ترین منکر این است که عملکرد بد مسئولان موجب ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب شود و مردم را از انقلاب دلسرد کند.

خرسند به اصول حاکم بر تفکر لیبرالی غرب اشاره و بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر به معنای خطّ بطلان کشیدن بر تفکر لیبرالی غرب است.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به جوسازی‌های به وجود آمده اخیر در شهر اصفهان و نسبت دادن اسیدپاشی به‌صورت زنان به آمران به معروف و بدحجابی گفت: علت جوسازی‌های اخیر رسانه‌های ضدانقلاب خارجی و روزنامه‌های اصلاح‌طلب و زنجیره‌ای داخلی در مورد حوادث اخیر اصفهان، ایجاد فشار به مجلس شورای اسلامی است تا مانع از تصویب طرح امربه‌معروف و نهی از منکر شوند.

وی بابیان اینکه حزب‌اللهی‌ها و بسیجیان در چارچوب و بر اساس تکلیف به امربه‌معروف و نهی از منکر می‌پردازند، افزود: با این جوسازی‌های اخیر مشخص شد که امربه‌معروف و نهی از منکر برای دشمنان ما چه تیغ برنده‌ای است که از تصویب آن در مجلس واهمه دارند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کازرون با تأکید بر اینکه باید نگاهی کلان و عمیق به این فریضه مهم داشته باشیم عنوان کرد: مثال‌هایی مانند عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایشان، آمار بالای طلاق، روی آوردن به ماهواره و نرخ پایین تولد از مصادیق منکر محسوب می‌شوند که جا دارد بر روی آن‌ها کار شود.

خرسند در پایان خطاب به آمرین به معروف و ناهیان از منکر این شهر گفت: در انجام این فریضه باید در نشر معروف‌ها دقت مضاعف داشت و تبعات انجام این امر مهم را بپذیریم و نخست خودمان عامل به معروف باشیم و منکر را انجام ندهیم و به تکلیف خود بیندیشیم و نتیجه را به خدا واگذار کنیم.

مسئول گروه تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کازرون در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این گروه بیان داشت: دشمنان ما با وجود اینکه با هم بیگانه هستند اما در دشمنی با جمهوری اسلامی به‌صورت هماهنگ عمل می‌کنند اما ما با آنکه بر حق هستیم به‌صورت متفرق کار می‌کنیم.

میثم سیروس بابیان اینکه اگر افراد متدین در جامعه به‌صورت منزوی عمل کنند، دشمنان علیه آن‌ها حمله خواهند کرد، اظهار داشت: زندگی ما آن زمان آبرو و جلا پیدا می‌کند که در جامعه حضوری جدی داشته باشیم.

وی در ادامه به تشریح منشور اخلاقی آمرین به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و متذکر شد: آمران به معروف و ناهیان از منکر داری یک منشور اخلاقی بوده که به تمام اعضای گروه تأکید می‌شو این فریضه را با لحنی خوش و به‌دور  از ترش‌گویی انجام دهند.

مسئول گروه تذکر لسانی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کازرون ادامه داد: تأکید این گروه بر آن است که نصیحت بامحبت و در خارج از جمع صورت گیرد و به‌هیچ‌وجه با کسی مجادله صورت نگیرد و فقط به تذکر لسانی اکتفا شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲