پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
خطيب جمعه كازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: آرامش در ایران برای دشمنان کشنده است و با ترفندهای گوناگون در پی برهم زدن آن هستند.
 به گزارش كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز كازرون با گرامی‌داشت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان در سخنانی به رویداد اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه ازجمله شبکه «بی‌بی‌سی» و نیز برخی سایت‌ها و روزنامه‌های داخلی و مسئولان فریب‌خورده به مسئله اسیدپاشی در اصفهان دامن می‌زنند و آن را به حجاب ارتباط می‌دهند.
وی گفت: ارتباط‌دهی مسئله اسیدپاشی به بچه حزب‌اللهی‌ها طرح و نقشه دشمنان بوده و این مسئله به نظر می‌رسد نوعی فشار روانی به مجلس در ناتمام گذاشتن بحث امربه‌معروف است.
امام‌جمعه کازرون ادامه داد: هرکسی که این کار را کرده محکوم است و اما اینکه برخی‌ها آن را به بحث امربه‌معروف و تکلیف شرعی ارتباط می‌دهند جای سؤال دارد.
خرسند از قوه قضائیه خواست که مسئله اسیدپاشی در اصفهان را ریشه‌یابی کند و هرچه سریع‌تر به مردم گزارش دهد.
وی از برخی افراد و رسانه‌های داخلی که نقش بلندگوی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی را بازی می‌کنند درخواست کرد که مراقب خود باشند و آنجایی که دشمن طراحی کرده پا نگذارند.
خطیب نماز جمعه کازرون با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بیان کرد: محرم به‌حق ایام امربه‌معروف و نهی از منکر و آن امام همام  احیاگر این امر مقدس بوده است.
خرسند بابیان اینکه عزاداری‌ها در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید باعظمت و چشمگیر توأم با بصیرت و آموزنده باشد متذکر شد: در عزاداری‌ها باید از روش و سنت‌های ناپسند، خرافات و کارهایی که موجب وهن عزاداری و شیعه می‌شود پرهیز کرد.
وی گفت: عزاداری امام حسین (ع) رمز بقای اسلام و مانور قدرت برای مذهب تشییع است بنابراین باید با وحدت، شکوه و اقتدار در عزاداری‌ها شرکت کنیم.
این مسئول تصریح کرد: محافل عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها، بازار و منازل به‌ویژه روضه‌های خانگی باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
امام‌جمعه کازرون رحلت جانگداز عالم مجاهد، فقیه پارسا و سیاست‌مدار صریح مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت و در سخنانی بیان داشت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در تمام مسئولیت‌هایش هیچ‌گاه ذره‌ای در راه خط امام و رهبری دل نلرزاند که این امر بزرگ‌ترین امتیاز برای آن مرحوم بود.
خرسند ادامه داد: این عالم مجاهد و وارسته دارای ویژگی‌هایی بود که برخی از آن منحصربه‌فرد است و در شناخت جریانات انحرافی شامه قوی داشت.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در فتنه 88 که بسیاری لغزیدند و هنوز نیز می‌لغزند ذره‌ای دل نلرزاند و هرکجا که انقلاب به حضور ایشان احتیاج داشت به صحنه می‌آمد.
امام‌جمعه کازرون، بی‌تکلف و حفظ ساده‌زیستی را ازجمله خصوصیات بارز دیگر آن مرحوم توصیف کرد و افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در طول عمر شریف خود شاگردان متعهد و متخصص بسیاری را تربیت کرد.
خرسند در بخش دیگر سخنان خود حکم اعدام دادگاه فرمایشی پلید آل‌سعود علیه عالم مجاهد آیت‌الله نمر را محکوم کرد و افزود: این حکم لکه ننگی دیگر بر کشور ظالم و تروریست‌پرور عربستان سعودی و ارباب آن آمریکای جنایت‌کار است.
وی گفت: آیت‌الله نمر به خاطر احقاق حقوق مردم عربستان و آزادی بیان به‌ویژه برای شیعیان این کشور که در خفقان حکام آل‌سعود به‌سر می‌برند توسط دادگاه فرمایشی آل‌سعود به اعدام محکوم‌ شده است.
امام‌جمعه کازرون ادامه داد: کجایند آن مدافعان حقوق بشری که به خاطر اعدام چند قاچاقچی مواد مخدر در ایران سینه‌چاک می‌کردند چرا الآن خفه شده‌اند و نمی‌پرسند جرم این عالم مجاهد چه بوده که به اعدام محکوم‌ شده است.
به گزارش فارس، نمازگزاران کازرون پس از اقامه نماز جمعه به‌صورت دسته‌جمعی با مشت‌های گره‌کرده خود حکم اعدام عالم مجاهد آیت‌الله نمر توسط دادگاه فرمایشی آل‌سعود را محکوم کردند.
 
نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳