پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
بخشدار جره و بالاده:
مهندس سيد مجتبي علوي تبار در جلسه شوراي هماهنگي هيات مذهبي بخش جره و بالاده گفت: يکی از دلایل اصلی بوجود آوردن گروههای تروریستی - تکفیری بنام اسلام توسط دشمنان اسلام، جلوگیری از گرایش روز افزون جوانان کشورهای غربی به اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی بود
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی بخشداری جره و بالاده: جلسه شورای هماهنگی هیات مذهبی بخش جره و بالاده با حضور رئیس شورای عالی هیات‌هاي مذهبی شهرستان کازرون و هیأت همراه و روسای هیأت مذهبی شهربالاده و روستاههای بخش جره و بالاده به منظور هر چه باشکوهتر برگزار شدن و منظم تر برگزار شدن مراسم عزاداری ماه محرم در بخش جره و بالاده برگزار گردید.
در این مراسم مهندس سید مجتبی علوی بخشدار جره و بالاده طی سخنانی از مداحان و ذاکران اهل بیت و روسای هیأت و عزاداران محترم خواست با توجه به موقعیت حساس کنونی در جهان اسلام بیش از پیش فلسفه قیام عاشورا را مد نظر قرار داده و در اشعار و سخنان و نوحه سرایی های خود هدف واقعی قیام حضرت ابا عبد ا... را بیان نمایند.
علوی بیان نمود که: واقعیت اسلام و روح اسلام واقعی به گونه‌ای است که روز به روز جوانان و افراد بیشتری جذب و جلب اسلام واقعی میگردند و این امر پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درک اسلام ناب که توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی در کشور ما ایران احیا گردید، بیشتر و بیشتر شد و همین امر دشمنان اسلام را به وحشت انداخت چرا که اگر به همین صورت پیش میرفت در چند سال آینده خیل کثیری از جمعیت همین کشورهای غربی خصوصا جوانان و زنان و دختران به اسلام گرایش پیدا می نمودند. به همین سبب حربه های مختلفی را در جهت از بین بردن و وارونه جلوه نمودن واقعیت اسلام ناب محمدی به اجرا در آوردند ولی باز موفق نشدند جلو گرایش جوانانشان به اسلام را بگیرند.
وي خاطرنشان كرد: یکی آز اخرین حربه های دشمنان به وجود آوردن گروههای ملحد تروریستی تکفیری خشن و بی رحم مانند داعش و القاعده بنام اسلام بود که با این کار دو هدف را دنبال می نمودند یکی اینکه چهره ای خشن و خون ریز از اسلام نمایش میدادند و با این کار اسلام را دینی خشن و خشونت طلب در اذهان جوانان خود نشان میدادند و جلو گرایش ایشان به اسلام را میگرفتند و از طرف دیگر بنام اسلام و با عنوان اسلام، گروههای مختلف مسلمان را به جان هم انداخته و با اختلاف افکندن میان مذاهب مختلف اسلامی باعث کشتن مسلمانان توسط همدیگر می شوند.
بخشدار بالاده اضافه کرد پس در این موقعیت حساس کنونی ما بایستی واقعیت و روح اسلام واقعی را که برگرفته از قیام حضرت ابا عبدا.. است در عزاداریهایمان به جهانیان نشان دهیم تا انشا اله این مکر و نیرنگ و حیله دشمنان اسلام را نیز خنثی نماییم.
در ادامه مراسم حجه الاسلام و المسلمین بهرامی امام جمعه محترم بالاده نیز به بیان سخن پرداخت و عنوان نمود که هر چند عزاداری و سینه زنی برای آقا ابا عبدا.. بسیار مهم و ارزشمند است و از ثواب بسیار بالایی برخوردار است ولی این یک عمل مستحبی است و خدای ناکرده برای انجام این عمل مستحبی کاری ننماییم که ترک واجبی شود. مثلا نمازمان قضا شود و یا با بلند کردن بیش از حد صدای بلند گو و عزاداریهایمان موجب ناراحتی همسایگان و مردم شویم. 
وی همچنین نکات مهمی را در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری آقا ابا عبدا... برای حاضرین تشریح نمود.
در پایان مراسم حاج اقا حسن زاده رئیس شورای هیات مذهبی کازرون به ایراد سخن پرداخت.
نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳