پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون
دامداری در فاصله ۵۰۰ متری سنگ نگاره احداث شده و تاکنون مجوزی برای ساخت آن ارائه نشده است. اگرمیراث فرهنگ بتواند این دامداری را در آینده‌ای نزدیک از صاحبان آن خریداری می‌کند
به گزارش كازرون نما، رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون در مورد احداث یک دامداری در ۵۰۰ متری سنگ نگاره تیمور میرزا گفت: اگر میراث فرهنگ بتواند این دامداری را در آینده‌ای نزدیک از صاحبان آن خریداری می‌کند.
سنگ نگاره تیمور میرزا در جاده شیراز به کازرون اثر تارخی از دوران قاجار است که تیمور میرزا نواده فتحعلی‌شاه حاکم کازرون را در کنار شیری که رام کرده نشان می‌دهد، این سنگ‌نگاره همچنین با سنگ نبشته‌ای به خط نستعلیق نیز همراه است و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.
اکنون مدتی است که یک دامداری در نزدیکی این اثر ملی احداث شده که علاوه بر آسیب زدن به جذب گردشگر در این منطقه صدماتی را نیز به این نقش برجسته وارد می‌کند.
محمد رضا معینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت کنونی سنگ نگاره تیمور میرزا گفت: اطراف این سنگ نگاره کاملا فنس کشیده شده و توجه شده تا حریم منظری آن منقوش نشود، علاوه بر آن از نور‌پردازی و نصب تابلو برای کمک به جلب گردشگران در این منطقه استفاده شده است.
وی در مورد دامداری که در نزدیکی این سنگ نگاره قرار گرفته، افزود: این دامداری چند سالی است که در حریم سنگ نگاره ساخته شده و در آینده نه چندان دور اگر اداره میراث فرهنگی بتواند، آن را خریداری می‌کند. البته این دامداری با سنگ نگاره فاصله دارد و از نظر گردشگری مشکلی را ایجاد نمی‌کند.
معینی در پاسخ به این سوال که فاصله دامداری تا سنگ نگاره به چه اندازه است و با چه مجوزی این دامداری احداث شده گفت: دامداری در فاصله ۵۰۰ متری سنگ نگاره احداث شده و تاکنون مجوزی برای ساخت آن ارائه نشده، اما از آنجا که زمین‌های اطراف املاک آباء‌و اجدادی مردم بوده احساس نیازی برای کسب مجوز انجام نشده است.
نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
1
شما خواب بوده ای و حالا بیدار شده ای ؟
همشری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
مسئول میراث فرهنگی کازرون هیچ تخصصی درزمینه آثارهای تاریخی وحرایم آثارتاریخی ندارد.یکی ازایشان سوال کنند تابحال یک بارکاروانسرای میان کتل راازنزدیک دیده ای؟نه ندیده است.تازه ازآن طرف بیشابورشده گاوداری وقدرت مبارزه وجلوی دامها راندارد چه برسد به حفظ واحیائ آنها.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
0
0
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
متاسفیم به جهت مدیریت این مسئولان محترم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
0
1
کا ش ارزش انسانها ی زنده هم به اندازه میراث فرهنگی بود دامداریها ی فعال در پردیس اسایش از مردم گرفته اند قابل توجه مسولان بی .... کازرون
پدرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
1
بعد از چند سال دوری از وطن و شهرم وقتی به کازرون رسیدم اولین چیزی که توجهم را به خودش جلب کرد حصار کشی و سیستم نورپردازی از نقش تیمور بود. پس به جای اینکه نیمه خالی لیوان را نگاه کنیم شایسته است از زحمات و توجه مسئولین اداره میراث فرهنگی در حفظ مواریث کهن خود تشکر و قدر دانی نماییم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳