پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲

خدا بابام را حفظ کنه و سایه اش را از سرم کم نکنه، از قدیم الایام همیشه این مصرع را از مولانا برام می خونه که: آدمی فربه شود از راه گوش/ بعد رفتم و مطالعه کردم که از دفتر ششم مثنوی است و مصرع دومش می گه: جانور فربه شود از حلق و نوش، ما کاری به کار مصرع دوم نداریم! و چاق شدن آدمی را از راه عزت و شرف و گوش دادن به سخنان حکیمانه ی اندیشمندان تاریخ را مد نظر داریم.
چاق شدن از راه گوش یعنی این که باید به گفتار دیگران و بزرگان و پدر و مادر و معلم و آموزگاران و نصیحت ها و صحبت های شان گوش داد، یعنی این که پای منبر واعظان نشست و یا وقتی که خطیبی در حال سخنرانی است گوش جان بسپاریم، یا رادیو را و همه ی برنامه های اخلاقی و اجتماعی و علمی و اخبار و رویدادها را گوش داد و ...
واقعاً که حرف درستی است و واقعاً که مولانا درست فرموده چون شما با شنیدن و خوب گوش دادن به فربه گی می رسین و از لحاظ علمی پر بار می شین و اخلاق و ادب و فرهنگ و تاریخ و بهداشت و صنعت و ... می آموزین، یعنی به نوعی چاق می شین، یعنی مغزتون تُپُل مُپُل می شه، یعنی این که از راه گوش و شنیدن و البته خوب شنیدن به توانمندی و توانایی که نوعی داناییست می رسین و دارای اطلاعات فراوانی از هر گوشه و کناری می شین که در هر مجلس و هر مبحثی به دردتان می خوره، پس به سخنان دیگران گوش فرا بدین و البته بهترین شون را یاد بگیرین!
ما کازرونی ها اصالتاً از طرف خود و کالتاً از طرف سایر شهروندان دل مون می خواد که به حرف خودمون و حرف دل مون گوش بدن که متأسفانه بعضی ها تره هم برامون خرد نمی کنن! یعنی گوش به حرف ها و خواسته ها مون نمی دن، البته ممکن است که خواسته های مان منطقی نباشد یا شاید هم منطقی هست اما مصلحت نباشد! مثلاً در مورد این عزل و نصب ها ی قبلی یا فعلی که دل مون می خواست و می خواد و خواهد خواست که فرماندار شهرستان مون بچه ی همین خطه باشه یا فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز هم کازرونی باشه و فریاد می کشیم که در این شهرستان نیروهای توانمدی هست که می تونن بهترین مدیر و شایسته ترین مسؤول باشن امّا ظاهراً صدا مون خوب نمی رسه! و صد امّا بسیاری از تصمیم های مسؤولان نظام چه کشوری و چه لشکری بر اساس تصمیم هایی است که ما شهروندان کمتر از آن خبر داریم و شاید دلیلی هم برای مخالفت یا حتی سؤال هم نباشد و بایستی به عنوان یک شهروند به این تصمیم ها و این انتخاب و انتصاب ها احترام بگذاریم.
سرهنگ دوم آقای مشوّق به ریاست فرماندهی نیروهای انتظامی شهرستان کازرون منصوب شد؛ بنده سعادت حضور تا پایان مراسم تودیع جناب سرهنگ سرو قد و معارفه سرهنگ مشوّق را نداشتم اما در جلسه ای که در مورخ هفدهم همین ماه و به همت مجمع محترم امور صنفی ( اتاق اصناف ) برگزار شد که انصافاً هم خوب و پر بار و ارزشمند بود سعادت حضور را داشتم، نمی دونم اتاق اصناف را باید تو پرانتز بنویسم یا مجمع امور صنفی را ولی مهم این بود که سمند سفید مدل 88 مجمع مدّت هاست که در پارکینگ است و دست تطاول طبیعت خطی بر آن نیانداخته! در این جلسه رئیس و هیأت مدیره محترم اتاق اصناف و هیأت مدیران اتحادیه های صنفی شهرستان نشستی صمیمانه با فرماندهی محترم و جدید نیروی انتظامی شهرستان و برخی از همکاران ایشان داشتند که پیرامون مشکلات معمول و رایج امنینی، اقتصادی، راهنمایی و رانندگی، آگاهی و اجتماعی در شهر سؤال و تبادل نظر شد که در ابتدا سرپرست محترم اداره صنعت و معدن و تجارت سخنانی را ایراد فرمود و بعد از آن سرهنگ مشوق با ادای احترام به حاضرین پشت میکروفن رفت.
نام مشوق آوردم یاد استاد عزبز اخلاق و ادب خودم آقای مشفق، برادر زنده یاد مرتجز افتادم که همیشه شرمنده ی محبت و اخلاق مهربانش هستم که خیلی چیزها را از گوش دادن به تماس تلفنی با ایشان آموخته ام!
من و بسیاری از شهروندان کازرونی دل مون می خواست که بعد از رفتن سرهنگ سروقد، سرهنگ کشتکار یا یک کازرونی دیگر سکان فرماندهی شهرستان را به دست بگیره و به نظرم خواسته ی نامعقولی نبوده اما از بالا خواستند که یک آذری زبان در مهرماه به نام مهرداد مشوّق که به قول خودشان از 1400 کیلومتر آن طرف تر بیاید که آمد و ما در آن جلسه پای صحبت ایشان نشستیم که می گفت در مسیر آمدن به کازرون به مرقد مطهره ی حضرت معصومه (س) در قم رفته ام و تقاضای دعا و موفقیت داشته ام و من هم به این فرزند شمال غربی ایران و فرمانده ی شیرمرد مرزهای جنوب شرقی کشورعرض می کنم که زیارت امامزاده سید حسین را در این جنوب غربی وطن نیز به جا بیاورد.
خدا را شاهد می گیرم که بدون اغراق می خوام این جملات را بنویسم که ایشان در عین حال جوانی، بسیار پخته و با تجربه و صاحب سخن و با ادب و خصوصاً متواضع و فروتن بود و بارها در بین سخنانش گفت که به من فرمانده نگویید و من خادم شما هستم و درست است که از کیلومترها راه آمده ام اما در این لباس فرزند همه جای ایران هستم و امروز هم کازرون وطنم است و شماره ی تماس شبانه روزی خود را دادند تا کلیه ی شهروندان بتوانند به وسیله ی پیامک با ایشان در تماس باشند( 09382596041) !
خیلی خوشم اومد از بیاناتش، بی پیرایگی و صفا را می شد در صحبت هایش دید و احساس خوبی از حضورش در کازرون داشتم و چون ما کازرونی ها معروف و مشهور به مهمان نوازی هستیم می خواهم به رسم مهمان نوازی به ایشان خیر مقدم بگم و آرزوی موفقیت برای این فرمانده عزیز در مدت زمانی که در کازرون است را داشته باشم اما بعد از مهمان نوازی باید به عرض این فرمانده محترم برسونم که اول از همه امنیت و آسایش نیاز اصلی شهرستان است و بی شک پرسنل خدوم نیروهای انتظامی شهرستان سرلوحه ی کاری شان این مهم بوده و هست.
فرماندهی محترم شهرستان در آن جلسه فرمودند که به شهرستانی پا گذاشته اند که مهد تاریخ و علم و ادب و فرهنگ است و باید خدمت این فرمانده محترم عرض کنم که مردم مذهبی و مهربان کازرون خادمان خود را خوب می شناسند و همیشه قدردان زحمات آنان هستند و البته جناب سرهنگ مشوّق در مراسم تودیع و معارفه ی آن روز شاهد تشویق و قدر دانی مردم از زحمات 5 ساله ی سرهنگ سرو قد بودند.
فرمانده محترم شهرستان بایستی در نظر داشته باشند که آمار سرقت در این شهرستان بسیار بالاست و همت و تلاش خود را بایستی در برطرف نمودن این معضل دو چندان کنند.
فرمانده رشید نیروهای انتظامی شهرستان کازرون به خاطر داشته باشند که شهر فرهنگی کازرون دارای چهار نشریه و تعدادی سایت های خبری تحلیلی است که تمامی عملکرد مسؤولان را زیر زره بین دارند و صاحب نطرها و قلم به دستانی در این نشریه ها فعالیت دارند و مطلب می نویسند که به دور از جناح بندی و یا خارج از حب و بغض هیچ سهل انگاری و اهمال از دیدشان پنهان نمی ماند و در عوض هر اقدام و عملکرد مثبت مسؤولان چه جزئی و چه کلی نیز به شایستگی منعکس و تقدیر و تشکر می کنند، و در این مورد کوتاهی نمی ورزند نقطه سر خط.
بدون شک و به یاری پروردگار و چشم و گوش شیطان کور و کر موفقیت های کاری و عملکرد خوب جناب سرهنگ مشوّق، تشویق شهروندان کازرونی را به دنبال دارد! خلاص!!

نویسنده: بهادر رياضي
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
6
7
شماواقعا فکر میکنید مطالبتان خواننده دارد؟بیزحمت نه خودت رو خسته کن نه مارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
سلام
اول از همه یه جایی که وارد می شی سلام کن
دوم از همه اسمت را بنویس تا بقیه بدونن که کی هستی البته شاید زن هستی و روت نشده اسم بنویسی! که می تونی مستعار بنویسی!
سوم از همه از طرف خودت حرف بزن ، تو که نماینده ی مردم و مخاطبان این مطلب که نیستی؟!
چهارم از همه به عقاید و افکار دیگران احترام بگذار!
پنجم از همه تو خودت این مطلب را خوندی بعد می گی خواننده نداره و ما را خسته نکن؟!
ششم از همه "گر تو بهتر می زنی بستان بزن" و تو که مطالبت خواننده ی زیادی داره تو بنویس!!!
هفتم از همه می تونی با یه پیام گذاشتن برای مدیریت محترم سایت ازش بپرسی که مطالب فلانی چند تا بازدید کننده یا خواننده داره؟
هشتم از همه این که شما کازرونی نیستی چون در برابر این مطلب موضع گرفتی و وقتی کازرونی نیستی پس لطف بفرما در کار ما کازرونی ها و مطالب مون دخالت نکن!
نهم از همه این مدیریت محترم سایت کازرون نماست که تشخیص می ده کدام مطلب خوب یا بد و یا قابل انتشار در سایت هست یا نیست نه بنده و جناب عالی!
دهم از همه از این به بعد تا مطالبی را از بنده دیدی بهش نگاه هم نکن چه خواسته که بخونیش و چه صد خواسته که نظر بدی چون معلومه خیلی تو روحیه ات اثر می ذاره و آزارت می ده! و من راضی نیستم که جناب عالی را ناراحت ببینم!
خب عزیز دلم از قدیم گفتن سزای گران فروش نخریدنه تو هم برای این که سزای بنده را بدی مطالبم را نخون!
در خاتمه متشکرم که مطلبم را خوندی و نظر گذاشتی چون یکی از دلایلی که این مطالب در جراید چاپ یا در سایت و بلاگ منتشر می شه اینه که دیگران نظر بدن و البته انتقاد کنن و صد البته مخالفت کنن و شاید هم موافق با نویسنده باشن اما بی احترامی و توهین ممنوع!
بشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
عام می زن چشن؟
حال که ای طُو شُ مام "بشناس" جواب ناشناس که اَ ناشناس پاسخ داده میدُم!
اِی فهمیدی چه اَ چه شُ مام فهمیدُم!
بردر عزیز! چکش سی آهان خوبن.
اِی هم ای ناشناسا نبیدن تام مث مُ مینوشتی.
عام بینویس که خُشُم میا اَ نوشتنت.
خوشبختُم.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
6
2
کازرون نما خاطرات جلسه و مجیز گویی افراد رو جزو مطالبش منتشر می کنه؟؟؟؟!!!
مهدی س
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
3
3
کاشکی ای زبون چرب تو مو داشتم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
5
با سلام. به نظر من مطلب بجا و به موقع به فرمانده جدید انتظامی شهرستان اعلام گردیده است. ضمن خوشامدگویی و ادای احترام به نامبرده دغدغه شهرستان بخوبی مطرح گردیده و انتظاری که از وی دارند را گوشزد نموده است. من به شخصه یکی از دلایل مراجعه به سایت کازرون نما را خواندن مطالب جدید از اقای ریاضی میدانم. ضمن اخترام به دیگر نگارندگان ( نویسندگان اینده ). چون روش نویسندگی اقای ریاضی بیشتر از ناحیه دغدغه های خاطر شون نشات میگیره و همچنین ( از همه مهمتر ) مملو از امید و پویایی است. نه بیشتر و نه کمتر....
فریبرز زکیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
5
1
عام بادر پس حالا خدایی اگه میخای مطلب بذاری عکستو نذار اینطوری یه کم قابل تحملی!خدایی من ربطی به اون مورد ناشناس ندارم ولی ولی مطالبت اصلا خوندنی نیست!بعدا زیاد جوش نیار برا قلبت بده حالا یکی یه نظریم داد!خوب که جای نماینده شهرمون نیستی وگرنه الان سکته رو زده بودی!
ممد تبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
3
1
کازرون زمانی بیچاره شد که آقای بهادر شما براش تعیین تکلیف میکنی!سر پیازی یا پیاز!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
1
واقعا که تملق و چاپلوسی هم حد و مرزی داره اون از غلو و مجیز گویی واسه محمد صادقی و این هم از مجیز گویی واسه هر مسول تازه واردی به این شهر متاسفم برای جامعه ای که این روحیه رو پرورش میده
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
4
سلام
قهرمااااااان
فروتن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
5
درود بر قلم و شخص استاد بهادر ریاضی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
0
0
مرد حساب تو خونت بگیر بشین رو اعصاب مردم راه نرو
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
0
0
بهادر خان سلام
بنده به شخصه دوستت دارم چون همیشه دلت با کازرون بوده و کازرون رو دوست داشتی وداری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
0
انتخاب خیلی بدی بوده انتخاب مشوق سرهنگ کشتکار فرمانده اصلیه مشوق دکوریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
سلام انسان درست است از راه شنیدن والبته تفکر کردن وانوقت عمل کردن است که به جایی میرسد والبته اگه غذا هم به اندازه نخورد همه ان موارد را ازدست میدهد هر چیزی جای خودش را دارد بهترین الگو پیامبر واهل بیت علیهم السلام هستند ولا غیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳