پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
در آستانه فرارسیدن ماه محرم
در آستانه فرارسیدن ماه محرم وایام سوگواری سیدالشهدا (ع). به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسم های عزاداری انتخابات هیأت رييسه شورای هیأت های مذهبی شهرستان کازرون برگزار گردید و به ترتیب آقایان اسماعیل حسن زاده, اله کرم رنجبر، محمد خدادادی، محمد باقر میرزایی، حسنقلی جمالی، فرزاد کشتکار و سرکار خانم خدادادی به عنوان اعضای هیت رئیسه انتخاب گردیدند.

به گزارش كازرون نما، اسماعیل حسن زاده رئیس شورای هیأتهای مذهبی شهرستان کازرون با  بیان اهمیت نقش هیأت های مذهبی از قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جریان انقلاب اسلامی این هیأت های مذهبی بودند که موجب شکل گیری پرشورترین تظاهرات منجر به پیروزی انقلاب یعنی تظاهرات عاشورای ۵۷ شدند و بعد از انقلاب در دوران تثبیت نظام هم هیأت ها و هیأتی ها نقش کلیدی در حفظ نظام جمهوری اسلامی در دفاع مقدس داشتند.

 

وی افزود: تشکلهای دینی و هیأت مذهبی از جمله عناصر نیروهای مستعد و دارای پتانسیل های بالقوه و بالفعلی هستند که رشد، بالندگی و پویایی آنها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم با هدف مشارکت ، سازماندهی ، ایجاد بستر و زمینه ساز حضور فعال و گسترده و در عین حال موثر مردمی در مسائل و پدیده های فرهنگي و اجتماعي كشور است.

حسن زاده  به نقش هیأت های مذهبی در بصیرت افزایی تک تک افراد جامعه اشاره کرد و افزود: هیأت های مذهبی با رسالتی که در قبال جامعه دارند با وجود کمی و کاستی های موجود به ویژه در بخش امور مالی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و به عنوان افسران دفاع از حریم مکتب اهل بیت(ع) قلمداد می شوند.

 

رئیس شورای هیأت های مذهبی شهرستان کازرون اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران و مکتب اهل بیت(ع) در یک جنگ تمام عیار علیه مقدسات و ارزش های اسلامی پا به عرصه میدان گذاشته اند و هیأت های مذهبی در دفاع از حریم مکتب اهل بیت نقش تعیین کننده ای دارند و به عنوان پیشگامان دفاع مقدس از حریم مکتب اهل بیت (ع) محسوب می شوند.

 

وی به اهمیت شورای هیأت های مذهبی در شکلگیری و انسجام هیأت های مذهبی اشاره کرد، و گفت: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعاليتهاي هیأت مذهبی، استفاده از توان بالقوه و بالفعل وتجارب تمامي نيروهاي هيأت درطراحي وبرنامه ريزيهاي فرهنگي ‌ديني از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیأت های مذهبی بوده است.

 

 حسن زاده افزود: آسيب شناسي شئون فرهنگي مناسبتهاي مذهبي و ارائه راهبردهاي عملي جهت زدودن آسيبها توسط نيروهاي مردمي هيئات مذهبي، افزايش مديريت مشاركتي در تصميم سازي هاي فرهنگي و اجراي فعاليتها و جلب مشاركت و هدايت همكاريهاي مردمي از طريق صدور مجوز تأسيس و ساماندهي هيآت های مذهبي از مهمترین اهداف شورای هیآت های مذهبی است.

 

وی با بیان این که مهمترین مأموريتهاي شوراي هيأ مذهبي استفاده بهينه از ظرفيتهاي فرهنگي و اجتماعي موجود در هيئت و ارائه راهكارهاي مناسب جهت نيل به اهداف، هماهنگي و همكاري با سازمان تبلیغات اسلامی در فرآيند صدور مجوز فعاليت هیأت های  مذهبي می باشد تصریح کرد : نظارت مستمر بر فعاليتهاي هيأت مذهبي، بازرسيهاي مستمر از هیأت های مذهبي در طول سال، به خصوص ايام محرم و صفر، رسيدگي به اختلافات پيش آمده ميان هیأت های  مذهبي، رصد اولويتهاي فرهنگي ، آسيبها و مشكلات پيش روي هيأت های  مذهبي با عنايت ويژه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد  از دیگر مأموریتهای شورای هیأت های مذهبی شهرستان کازرون است.

 

‎ رئیس شورای هیأت های مذهبی شهرستان کازرون گفت:  شناسايي هيأت مذهبي برتر شهرستان و برنامه ريزي جهت الگو قرار دادن آنها، برنامه ريزي جهت ارتقاء سطح آگاهيهاي ديني اعضاي هیأت های مذهبي و تغذيه فكري فرهنگي آنها، بررسي آسيبها و انحرافات مراسم مذهبي شهرستان و اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت رفع آنها، هماهنگي و همكاري مستمر با شوراي هيأت مذهبي استان و فرهنگسازي جهت اصلاح الگوي مصرف در هيئات مذهبي از دیگر مأموريتهاي شوراي هیأت های مذهبي در سطح شهرستان است.

نویسنده: رحيم زارع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶